Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

jarda121
Příspěvky: 7
Registrován: 23 lis 2016, 19:33

Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od jarda121 »

Mám problém, nejde mi otevírat kufr u Astry ST. Nejde to tlačítkem na dveřích kufru, ani ovladačem, ani tlačítkem ze dveří řidiče (v libovolné poloze přepínače). Původně, než jsem zašel do servisu, dveře šly otevřít manuálně při přepínači v OFF. V ostatních polohách (3/4 a full) při zadání otevření se dveře elektricky otevřely cca 20 cm a zavřely. Při pokusu je silou otevřít, vůbec nereagovala nějaka ochrana a dveře tvrdě chtěly dolů. Po návštěvě autorizovaného servisu, řekli že je špatný přepínač ve dveřích řidiče :D . Objednali ho, a než přišel, dali mi auto k používání. Kufr byl nepouživatelný. Dveře se potevřely a hned zavřely už v libovolné poloze otočného přepínače. ALE jednou za cca 20 pokusů se dveře zmrtvěly a šlo s nima mechanicky pohybovat (jako při OFF). Ale po úplném zavření (vždy se automaticky zamkly) zase na stalo mararorium "hóódně pokusů a omylů" . Po návštěvě servisu na opravu = výměna otočného přepínače je to stále nefunkční (otočný přepínač jsem měl rozebraný a vypadá OK). Přišli na to, že je vadný jeden elektrický teleskop, cena 15 000,-Kč.
Neměli jste podobnou závadu?. Mě se ta vada teleskopu nezdá. Síla zavírání je fakt velká, dle mého jsou funkční oba dva. Ale neznám logiku řízení otevírání. Když se podaří manuálně pohybovat se dveřmi, jdou krásně, bez mechanických problémů. Díky za názor.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mike
Příspěvky: 337
Registrován: 29 pro 2016, 14:36
Bydliště: Praha

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od Mike »

Tak to je hodně nepříjemná závada. Jsem si říkal, jestli to nebude vychytávka co se za pár let rozbije. Já mám auto 4,5 roku od novoty a 75tis km najeto. Dveře fungují perfektně a nikdy s nimi nebyla potíž tlačítko ve výplni předních dveří moc často nevyužívám. Ještě je jedna možnost jak je otevřít a to kopnutím pod nárazník. To ale asi bude fungovat taky s tou chybou.

Blbý je, že servisáci nic nevědí a jen mění... až se to náhodou opraví...

Kolik máš odjeté a měl si auto jako nové, nebo to trápil někdo před tebou?
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
slava
Příspěvky: 1
Registrován: 11 črc 2018, 14:13

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od slava »

jarda121 píše: 03 čer 2021, 22:51
Neměli jste podobnou závadu?.
Zdarec,
jo, tak tohle ted zrovna resim.
vsemi zpusoby otevirani (klicek, noha pod, knoflik na dberich, knoflik u ridice) se to chova stejne - otevre se cca 20cm a hned zavre.
kdyz to zkousim vicekrat tak prestane reagovat - cetl jsem v navodu, ze je potreba nejakej cas pockat.
odpojeni baterky na cca 5min nepomohlo.
cetl jsem v navodu, ze lze nastavovat horni mez otevreni, drzenim tlacitka na dverich kufru na 3sec - to nak tak zafungovalo, ale nic moc. resp. projevilo se, ale stale to blbne.

tedy, ze se otevre vice - 40cm a hned zavre o 20cm. zustava tedy pootevrene.
jednou sem docilil opakovame stavu, ze se otevre 40cm hned zavre a hned otevre 40cm a zustava. divny. nekolikrat po sobe stejne chovani.

pak jsem dosahl stavu, pri uplne otevrenych dveri, ze se zavre o napr. 15 cisel a hned otevre o 10cm. dalsi stisk u ridice opet to samy: tedy -15+10. -15+10.... tzn. pomalu se tam a zpet dosahuje zavirani....

nejsem si jist, zda to je opravdu tim "teleskopem ci jak se to menuje" ci nejakou ridici jednotkou....
divne chovani...

nevim co s tim, ale 15tis bych nerad daval za jeden "píst" :(((


slava
Uživatelský avatar
nulda
Příspěvky: 72
Registrován: 30 srp 2018, 08:41

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od nulda »

Mrkni na svazek kabelu co vede k teleskopu. Na FB Opel Astra K CZ to řešil jeden člověk a zjistil, že má zlomený kabel.
Opel Astra ST 1.4 92KW Innovation
Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 144
Registrován: 09 dub 2020, 08:02

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od R@dek »

Mám podobný problém. Mám sice sedan Astra J, ale taky mi začalo blbnout otevírání "pátých dveří" v mém případě víko kufru. Je to elektricky a dálkovým to jen cvakne, někdy nic, někdy otevře, na přístrojovce je spínač, tím to taky občas jde a občas ne. Mám podezření na kabel, že asi bude někde zlomený, ale jak to najít nevím. Asi hrozí servis.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
bilejvorel
Příspěvky: 1
Registrován: 05 říj 2021, 18:19

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od bilejvorel »

Měl jsem v květnu stejný problém - kufr se otevřel 20cm a pak rychle zavřel. Na internetu jsem nic nenašel, tak jsem se vydal do opela :roll:
"Dobrý den, to nejste první s touhle závadou.. řešíme to výměnou vadné elektrické vzpěry 18400,- + práce"
Jako lakomej nejsem, ale to si radši ten kufr budu otevírat ručně. Poděkoval jsem za informaci a řekl jsem si, že vzpěru seženu na internetu.. Jenže díl se vyrábí v mexiku, druhovýroba nic, bouranejch astřiček s el.kufrem tolik není a líp než za 15000,- jsem nic nesehnal. No nakonec jsem po třech měsících sehnal vzpěru někde v Litvě za 2000,- i s dopravou. Včera jsem chtěl vyměnit a jak jsem vyndal tu starou, tak najednou čumím na ten nalomenej žlutej drát. Oprava asi na 5minut.. Na první pohled to nebylo moc vidět, ale jestli někdo řešíte podobný problém, tak hledejte žlutý drátek v tom namáhaném místě hned u vzpěry - bude zlomenej.
Uživatelský avatar
jan74
Příspěvky: 7
Registrován: 06 zář 2018, 23:43

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří - návod na opravu

Příspěvek od jan74 »

1.) Odstráňte kryt kufra (1), vyberte podlahu kufra (2) a posuňte ľavé sedadlo (3) dopredu.

2.) Teraz stiahnite kryt (4) krytu. Konzoly (označené zelenou bodkou) sú pevné, ale dajú sa ľahko uvoľniť bez zlomenia. Nebojte sa preto malého násilia.
1.jpg
3.) Bočný kryt môžete získať pomocou Torxu veľkosti T45 (pre 1 a 2, skrytého pod dvoma malými plastovými krytmi, ľahko sa nasadzuje), ako aj 6 mm zásuvky (pre 3 a 4) . Tu zobrazený obal 5 pre mňa neexistoval, takže netuším.

Najlepšie je začať vľavo dole, kde sa má kryt stiahnuť, a tak uvoľniť prvú konzolu (opäť sú to tie isté zelené stabilné časti). Bočný kryt A je zasunutý pod kryt B. Preto predtým odstráňte skrutky 3 a 4.

Teraz, kúsok po kúsku, zložte bočný kryt. Pozor, vedľa svetla som mal zapaľovač cigariet, ale dal sa ľahko odpojiť. Svetlo je možné ľahko vybrať a zatlačiť cez otvor v kryte.
2.jpg
3.jpg
4.) Ďalej je časť B, taktiež začnite znova vpredu (veko kufra) a sťahujte ho kúsok po kúsku. Potiahli sme to len kúsok, aby sme sa dostali na posledný panel (C). To je opäť prepojené s telom niekoľkými sponami (tiež opäť zelenými), nie som si istý, či boli 2 alebo 3. Na červenej 1 už vidíte dve zátky pre automatické dvere batožinového priestoru. Ako vidíte, ako na obrázku, časť C sme odsunuli iba o kúsok ďalej, aby sme sa dostali ku konektoru a odpojili ho.
5.) Teraz odpojte dve zástrčky a veľmi opatrne otvorte poťah stropu (D) trochu nabok. Za ním je tiež svorka (2), ktorá upevňuje kábel k telu. Aj to sa u mňa dalo pomerne dobre strhnúť odvážnym potiahnutím za kábel.

Ak ste to zvládli, môžete kábel pomerne ľahko vytiahnuť vyššie cez kufor. Gumový kryt na tele je veľmi ľahko odstrániteľný.
6.) Teraz je potrebné odstrániť tlmiče. Za týmto účelom uvoľnite kovové spony malým plochým skrutkovačom. Pozor, tieto môžu odskočiť, preto dajte okolo nich handru alebo niečo podobné.

Najneskôr teraz, keď uvoľníte prvú svorku, by ste mali mať niekoho, kto by za vás podržal veko kufra.

Keď máte prvú svorku vypnutú, krátke a silné trhnutie, potom je guľová hlava mimo tŕň.

Uvoľnite držiak nižšie a môžete odstrániť „prémiový produkt OPEL“.

7.) Ako vidíte u mňa, žltý kábel je už odtrhnutý a izolácia je na modrom kábli (1) ukončená. Teraz aspoň začnete premýšľať, či by zástrčka na motore nemala zmysel. Bohužiaľ som nenašiel spôsob, ako vytiahnuť káble z motora.

Omotal som teda elektrickú pásku okolo modrého drôtu (2). Potom bol žltý kábel zaplátaný odrezaným spájkovacím / zmršťovacím konektorom (3). Teraz som okolo káblov (4) omotal malú izolačnú pásku, aby sa pri zatváraní dverí batožinového priestoru odoberalo napätie z jednotlivých káblov.
V neposlednom rade som izolačnú pásku natrel silikónom, aby v gumovej priechodke dobre kĺzala.

8. Potom stačí vyskúšať nainštalovanú a zapojenú klapku. Spočiatku nič nefungovalo. Až keď bolo auto zamknuté, veko kufra sa zatvorilo manuálne a potom sa spínač na otvorenie dverí batožinového priestoru vrátil, mohli sme obdivovať našu prácu.

Veko kufra sa otvára a zatvára opäť ako predtým. Nožný senzor zrazu opäť fungoval.
Opel Astra K ST Innovation, 8/2016, 1.4T, 92kW/125k
palah
Příspěvky: 266
Registrován: 29 bře 2016, 12:13

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od palah »

Ja som mal tiež problém u ST s elektronickým otvaraním kufra, po stlačení dvere vystrelili ( nadskočili) cca. 15-20cm a spadli dolu. Bol som v servise a tam mi povedali že je špatný tlumič, lavý kde je zrovna elektronika, cenníková cena tlumiča cca. 650€, z nejakou zlavou by mi ho vedeli dať za 580€, samozrejme žiadny neorigo tlumič nie je (aspoň mi kamoš v mototechne nenašiel). Tak som sadol na net a zhánal niečo po búračkách, samozrejme je to velký problém zohnať, nakoľko to je len v ST a v najvyššej výbave INOVATION, čiže to môže mať tak 15-20% astier ST na trhu. Mal som ale štastie, v Rumusku som našiel jednu Astru ST čo ju po prednej búračke rozpredával na diely, za obidva zadné tlmiče do kufrových dverí chcel 200€, som neváhal a hneď som ich bral a dalšie štastie kolega išiel další víked do Rumuska (je rodený Rumun) a zrovna cez mesto kde ich predával. Zavolal mu a osobne mi ich prebral u neho. Výmenu som si spravil sám a všetko zrovna funguje a ešte mi ostal nahradný zadný pravý tlmič :D
Opel astra K ST inovation 1,4 150k, čierna metalíza, sada inovace(led matrix a navigácia…) , zimná sada 2, funkčná sada pre zadné sedadlá, fleetova zľava 16,38%(3909€)…
Uživatelský avatar
KottriCZ
Příspěvky: 20
Registrován: 14 led 2023, 18:43

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od KottriCZ »

Ahoj není to úplně k tomuto tématu, ale nechtěl jsem kvůli takový "blbosti" zakládat nový, jak je to s virtuálním pedálem víka el. kufru u ST, byl ještě za příplatek k elektrickým 5 dveřím nebo je součástí, zkoušel jsem už několikrát poměrně dlouhou dobu máchat a kopat pod nárazníkem v tom místě kde by měl být senzor dle uživatelského manuálu a nepodařilo se mi takto kufr nikdy otevřít. Tudíž je to ve standardu k el. dveřím nebo byl ještě za dodatečný příplatek. Díky za odp.
Předešlý vůz Astra G 1.8 16V Ecotec 85KW Elegance
Astra K ST MY2017 1.6 CDTi 81KW Full výbava, až na automat
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 982
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od milosh »

Mel jsem neco podobnyho, po vymene spinace ve dverich ok (u astry h).
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Interiér a exteriér“