Nedobiji
Moderátor: Moderátoři
Nedobiji
Zdravím všechny, mám insignii r. v. 2010 118kw combi. Dělali mi malou generálku motoru. A po opravě motoru se mi neustále rozsvicuje kontrolka baterie a motor. Hláška požaduji servis nedobijí. Dána nová baterie a vyměnen regulátor napětí. Auto jednou hlásí, že nedobijí pak to zase odpadne. Při měření napětí to, ale dává jen 13.5V max. Někdy jen 12.5V. Má někdo zkušenosti s tímto problémem? Diky za rady.
- Reklama
Re: Nedobiji
Vymontovat alternator a povesit na osciloskop zda jedou vsechny tri vinuti/faze. Pokud ne, muze to byt vadna usmernovaci dioda nebo primo vinuti. Takhle na dalku tezko soudit.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Nedobiji
netuším ako je to v Insigniackom alernátore - na žiadnej Insignii som nemal s nabíjaním problém, ale predpokladám, že aj tu sú okrem diod a vinutia aj uhlíky. Nepíšeš koľko to má najazdené ale tie sa samozrejme opotrebovávajú. Na žigulíku mali životnosť tak do 100tkm.
To, že raz to ide a inokedy nie by mohlo byť že sú s dĺžkou na konci a už nedoliehajú dobre na komutátor?
To, že raz to ide a inokedy nie by mohlo byť že sú s dĺžkou na konci a už nedoliehajú dobre na komutátor?
Re: Nedobiji
V puvodnim postu psal ze menil regulator. U A20DTH jsou uhliky soucasti regulatoru, takze to timhle nebude.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Nedobiji
Tak regulátorem to není. Divné je, že jednou to přijde jednou ne. A přijde to už po otočení klíčku (motor stojí). Při měření napětí to chvilku dává 13,5 někdy 13.2. Nemá někdo stejný motor 188kw /2010. Že by si změřil napětí kolik mu to dává. Jestli je to stejné nebo ne. Jinak čekám ještě na jiný alternátor na zkoušku.
Re: Nedobiji
Posledný príspevok napovedá, že niečo robíš zle: "A přijde to už po otočení klíčku (motor stojí). Při měření napětí to chvilku dává 13,5 někdy 13.2."
Pri otočení kľúčika keď motor stojí, tak napätie v sieti je len napätie akumulátora. Alternátor, regulátor napätia alebo čokoľvek iné nemajú na napätie ktoré meriaš žiaden vplyv. Môžu spôsobiť len zníženie napätia akumulátora ak ho zaťažia napríklad zlou funkčnosťou.
ak po naštartovaní je niekedy napätie správne a inokedy nízke - sú všetky kontakty a káble na akumulátore a alternátore správne očistené a dotiahnuté?
Pri otočení kľúčika keď motor stojí, tak napätie v sieti je len napätie akumulátora. Alternátor, regulátor napätia alebo čokoľvek iné nemajú na napätie ktoré meriaš žiaden vplyv. Môžu spôsobiť len zníženie napätia akumulátora ak ho zaťažia napríklad zlou funkčnosťou.
ak po naštartovaní je niekedy napätie správne a inokedy nízke - sú všetky kontakty a káble na akumulátore a alternátore správne očistené a dotiahnuté?
Re: Nedobiji
Kontakty jsou v pořádku. To napětí je měřené po nastartování. Hláška se rozsvítí už při otočení klíčku. Divné je, že to jednou přijde jednou ne. Někdy hned někdy až po pár kilometrech.
Re: Nedobiji
Takže, alternátor na kontrolní stolici dával jen 13.5V. Vadný regulátor (opět). Stane se, že je to zrovna zmetek z výroby, ale nezdá se mi to. Dodán nový a vše v pořádku. Napětí 14.8V. Alternátor jsem namontoval zpět do auta a opět dává jen 12.5V. Baterie nabitá. Jedu večer do práce a po cca 10 minutách přijde hláška (opět) šetřil baterii. A motor na volno cca 1100 otáček. Fakt už nevím co s tím .