Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Pokud kupujete nebo už jste koupili, podělte se o zkušenosti.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od Sunman »

Gratulujem ti k dobrej kúpe a spokojnosti s autom. Nech dlho a dobre slúži. S podvozkom - tak ako si ho "vypulíroval" určite vydržíš milion km. Ja som si s tým nikdy žiadne problémy nerobil.
Na Vectre C sme najazdili 330tkm keď išla na predaj a na podvozku nebolo nikdy nič robené. Bol to rok výroby 2008 a predával som ju niekedy 2016.
Insignia A z 2011 má dnes tiež 300 tkm a 12 rokov a taktiež bez dotknutia podvozku a bez značky korozie na karosérii úplne v pohode.


Keďže som zažil všetky autá čo tu popisuješ, dovolím si trochu poznámku - prosím neber nič osobne.
Vectry začali v roku 2002 s motormi 2.0DTI a 2.2DTI. Potom prišiel facelift a spolupráca s Fiatom a zmena na 1.9CDTI. Vectra nikdy už potom nemala 2L motor. Zmena na 1.9CDTI znamenala tiež že Vectra dostala už v roku 2004 DPF. Fungoval dobre, vidíš že si ani o ňom nevedel.
Motor 1.9CDTI najmä ten 110kW / DTH mal ale pomerne dosť problematických riešení takže Opel zrušil kompletne spoluprácu s fiatom.

2.0 CDTI v Insignii je niečo úplne iné. A tiež tento motor od roku 2009 do tvojho modelu "B" prešiel niekoľkokrát "prestavbou" takže motor 160k v roku 2009 a motor 175k v roku 2017-2018 je niekde úplne inde. Poznal by si to na chode motora, ktorý je podstatne tichší - nemá "traktorový" zvuk pôvodného diesela a boli z neho odstránené mnohé problematické prvky. Bohužiaľ aj niektoré dobré veci - ako napríklad stráženie hladiny chladiacej vody...
AdBlue v tomto motore určite nie je pre zábavu Grety.
Pokiaľ si momentálne na 135tkm veľmi odporúčam - ako všetkým s 2.0CDTI - výmenu rozvodov už teraz.

Sedačky máš tie najlepšie čo boli u "B"-čka - volajú sa AGR - skratka Aktion Gesunder Rücken a do Oplov sa montujú od roku 2003. V tvojom prípade máš navyše elektrické ovládanie s 2-mi pamäťami, masážnou funkciou a pneumatickým dofukovaním bočných výstuží operadla. Máš to najlepšie čo je na trhu, VW o tomto snáď ani nesníva.

To, čo píšeš o 4X4 sa volá vektorové riadenie zadnej nápravy. Insignia ju má v štandarde, napríklad Passat za mastný príplatok. Jeden jediný krát som videl, že v teste na AutoMotor und sport TV nevyhral VW a to bol práve súboj Insignie kombíka 4x4 a Passata kombi 4x4. Prvotné posmešky moderátora o tom, že je zvedavý ako táto hlúpa vyše 5-metrová loď môže vôbec jazdiť po ceste skončila nakoniec totálnou porážkou Passata - v slalome tomu nemecký súdruh Menzel nechcel vôbec veriť ako Insignia prešla zákruty skoro 70kmh a na brzdy bol rozdiel snáď 4 metre.

Bohužiaľ ako prémiové auto má Insignia niekoľko neduhov oproti aj slabšej konkurencii - vidím to teraz po 10 rokoch s Oplami keď jazdím O4.
Matrixy mal Opel ako prvý vo všetkých triedach a fungujú dobre. Bohužiaľ intenzita LED je biedne nízka v porovnaní s konkurenciou. Určite už dávno nie sú najlepšie na trhu. O4 v tomto im dáva total K.O.
Rovnako hluk v tomto prémiovom aute je neskutočný - bolo to rovnako v A-čku aj v B-čku. Tohoto je neskutočná škoda. Ja som mal navyše B-čko s benzínom 1.6 a ten pri 130kmh točil cez 3000 ot. síce človek mal stále dobrý pocit že tam je 200 koní ale hluk motora a spotreba to všetko negovali.

tak ešte raz, nech ti robí Insignia len radosť
Reklama
 

sursur
Příspěvky: 14
Registrován: 17 říj 2022, 19:50
Bydliště: Brno

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od sursur »

Ahoj,
samozřejmě Vectra byla určitě v motorizaci 1.9 CDTI. Jak jsem zblbý z Insignie, neuvědomil jsem si, co píši. A samozřejmě i sedadla jsou AGR.
Pokud to půjde opravit v mém příspěvku, udělám to. A rozvody jsem už též vyměnil, a dobře udělal. V příslušné části se o tom zmiňuji a načtu i fotky, pokud to půjde.
Bohužel asi nejsi poslem dobrých zpráv :lol: . Myslím, že jsi to byl ty, kdo psal někde výše o baterce s napětím 14 V dlouhodobě. To nyní pozoruji u svého auta/najeto 140 000 km/, a doufám, že mně to někde nepřekvapí. Mám totiž dojem, že nová baterka je někde cenově kolem 6000 kč, jak se na prémiová auta sluší.

PS:Jsem rád, že komunikace tady na foru obecně existuje, ale je to na škodu v tom, že lékař už dopředu ví, co se jeho pacientovi dozajista stane a operace není hrazena z daní :D .
Zdraví Michal
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od Sunman »

Pokiaľ máš na palubke - najvyšší infotainment to má - meranie palubného napätia, tak vidíš či voltmeter kolíše v závislosti na tom, či auto ide zotrvačnosťou - vtedy alternátor pôsobí ako brzda (samozrejme to nie je poznať inak len zvýšením napätia) alebo auto poháňa aktívne motor (vtedy väčšinou napätie poklesne na ca 12,4V).
Výnimkou môže byť pokiaľ máš zapnuté ohrievanie niečoho - sedačky, zadné okno, zrkadlá, volant - vtedy alternátor dodáva plné napätie. Týmto možno trochu oklamať inteligentné nabíjanie. Priznám sa, že v Insignii som si to moc nevšimol, u O4 stačí zapnúť sedačku a je tam 14,2V.
Pokiaľ máš všetko vypnuté a napätie sa drží nad 14V systém zistil, že už zničil baterku a snaží sa to napraviť - ale bohužiaľ je neskoro. Väčšinou sú pokrivené dosky v baterke, ktoré potom znamenajú rýchly skrat v článku a okamžitú smrť.
Káble je dobré voziť so sebou - ale naozaj seriozne káble, žiadne lidlovky. Treba si uvedomiť, že toto nebude len pomoc slabej baterke z iného zdroja napätia ale štart s plným prúdom cez tieto káble, pretože tvoja baterka bude zrejme komplet po smrti. Potrebuješ káblami preto preniesťplný výkon štartéra. Káble by preto mali byť čo najkratšie len aby dosiahli do vedľajšieho auta. Pred tým než začneš točiť štartérom je dobré aby auto ktoré pomáha tiež zaplo jednu sedačku a tým zvýšilo napätie svojej palubnej siete - niekedy sa hovorilo, že treba držať plyn na zvýšených otáčkach ale to u moderných inteligentných systémoch nepomôže. Každý volt navyše znižuje prenášaný prúd káblami a tým nároky na prierez káblov.

Novú baterku samozrejme potrebuješ pre štart/stop a inteligentné nabíjanie - zrejme tam je teraz AGM. Obyčajná baterka nevydrží možno ani rok...
No, ekologia ako sa patrí - za 0,05 l nižšej spotreby musíme vyrobiť dvojnísobné množstvo batérií s ďaleko náročnejšou technológiou než doteraz...
sursur
Příspěvky: 14
Registrován: 17 říj 2022, 19:50
Bydliště: Brno

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od sursur »

sursur píše: 10 úno 2023, 15:06 Část první:
Dobrý den tak jsem již dva roky majitelem O. Insignia B GRAND SPORT 2CDTI s paketem OPC. Je to model ještě před faceliftem, který tento typ postihnul v roce 2020. Já tedy mám a budu psát pouze o svém modelu vyrobeném v září 2017 v automobilce v Russelsheimu ještě pod taktovkou výrobce GM.

Dříve jsem vlastnil ASTRU G Karavan - mimochodem snad nejlepší vozidlo, co do užitkovosti a do předloňska i Vectru C 1.9 CDTI, jednu z posledních, vyrobených v roce 2009.
Je tedy čas k malé rekapitulaci. Hodně toho zde již řekli kolegové a nezbývá mi než s nimi souhlasit. I přesto si dovolím pár postřehů, které třeba přesvědčí či odradí další oplachtivé zájemce.

Snad pro porovnání začnu Vectrou.
Vectra 110 kW nafta byla pohodové vozidlo, najel jsem s ní cca 270 000 km. Neměla DPF, v zatáčkách trochu vlála, ale jinak celkem robustní vozidlo, které mně nikdy nenechalo na cestě ve štichu. Za celou dobu jsem měnil všechny pružiny ( praskly) ,jednou tlumiče, dvouhmotu, váhu vzduchu a samozřejmě běžné kapaliny a oleje.
Měla běžné H7 přední světla, které někdy dělaly problémy a svítily v noci špatně. Výkřikem elektroniky byl palubní počítač, CD přehrávač a elektrická okna.
Celou dobu jsem ji krmil naftou a dávkoval VIF.
Musím se též zmínit o tom, že od cca 110 000 km začalo postupně "hvízdat" turbo. Po následné kontrole nebylo konstatováno nic závažného, a tak se mnou hvízdalo až do loňského prodeje.
Asi hlavním důvodem prodeje kromě najetých kilometrů byly " kožené" sesle bez vyhřívání, což narůstajícím věkem nedělalo některým orgánům ve spodní partii těla dobře. Zvláště v zimě.
A tak přišel čas na rozhodnutí, co dále.
Vzhledem k tomu, že jsem se stal též majitelem garáže, bylo nutno vzít míru a hledat vozidla do 5 m délky. Hledání bylo široké co do typů automobilů a nakonec opět zůstal věrný značce, i když se mnou mnoho známých nesouhlasilo.
Produkty a deriváty VW má každý druhý, Volvo bylo uvnitř malé, Bavorák, který jsem chtěl, byl delší. Po přečtení pár recenzí na obstojný podvozek a celkem dobré naftové motory, stále ještě v roce 2017 vycházející z koncepce Vectry potažmo původem přepracovaný motor z Fiatu omezily opět výběr na stroj ze stáje Opel. Samozřejmě i cena hrála svou roli. Opel v dobré výbavě vyjde o cca 100 000 kč lépe než konkurence. To se samozřejmě projeví i na nízké zůstatkové ceně, ale to v mém věku asi už nehrozí, auto může být tak maximálně dědictvím.
A tak jsem šel do toho, vytipoval na německých serverech pár vozidel, prošel i pár českých příležitostí, ať vím, do čeho teoreticky jdu .Výběr jsem ještě omezil pouze na "krátkou" verzi, protože kombík se mi nelíbí a v kufru již kočárek určitě vozit nebudu.
A tak jsem šel do toho a nechal jsem si dovést svou INSIGNII B. No a to prakticky v plné palbě.
Abych Vás nezatěžoval tím, co vše umí, raději napíši co podstatného nemá.
Chybí mi pohon 4 x4 což osobě považuji za super - jezdím na hory - ale bohužel nebyl k dispozici. Ale chci říct, že je to určitě kvalitativně co do jízdních vlastností lepší než obdobné řešení např. u řady VW či Škoda. A to tím, že zadní náhon je tvořen převodovkou a spojkou na každé kolo zvlášť. To přináší možnost regulace tahu každého kola zvlášť, a do zatáček je to i požitek.

Aut. převodovka- výrobce Aisin - ať jsem s ním několikrát zkusil projet, řadí z mého pohledu trochu pomaleji, žádný dravec. Ale ve spojení s adaptabilním tempomatem na dálnici to je celkem super. Ovšem manuál v mém voze nakonec zvítězil. Nyní po cca 135 tis.km chci vyměnit i olej.

Silnější motor- zvolil jsem osvědčenou naftu 125 kw. Silnější motorizace(154 kw) se v bazarech prakticky nedá sehnat, a dle pár info, které se mi podařilo získat, zas o tolik lépe nejede a má dvě turba, což značí další možné problémy pod kapotou navíc. Jak jsem již v úvodu psal, tento motor má pohnutou historii. Tento v Insignii byl navíc, snad aby byla ekologická Greta více nadšena, obohacen o vstřikování ad Blue, což je pouze žrout peněz. Jen dvě čidla sledující NO ve výfukové soustavě stojí cca 20 000 kč/kus.
Slabší motory jsem nehledal, vozidlo je pořádný macek, a motor1,6 CDTI z pocitu neznám. Snad výhodou bylo, že nepotřeboval ad Blue.
Oproti motoru u Vectry nemám tak velký pocit "turboefektu" při nízkých otáčkách.

Podvozek. Auto mělo při koupi najeto 100 000 km. Vozidlo jsem měl na rampě a zjistil povrchovou korozi hlavně v přední části vozidla na nápravnici, rámu pod motorem. Vše jsem nakonec ošetřil nátěrem antikorozní barvou. Nakonec jsem i celý "spodek" vozu nastříkal nátěrovou hmotou na ošetření podvozkových částí. Taktéž jsem demontoval všechny čtyři kryty podběhů a podběhy ošetřil obdobným způsobem s důrazem na lemy u blatníků. U předních blatníků je dobré při této akci i vytáhnout a vyčistit od napadaného bordelu podlouhlé kryty z měkčeného plastu, které vyplňují celou zadní svislou část blatníku .Jsou patrné též v průhledu pantů předních dveří. Tento prostor jsem čistil již u Astry, kde za celou dobu mého používaní vypadlo cca 2 květináče "humusu". Tento bordel se tam hlavně dostane otvory pro odvod vody v blízkosti os předních stěračů. Tato "koncepce" je u všech Opelů totožná, a má časem za následek vnitřní korozi blatníků.
Nakonec jsem barvou s 98 % zinku nastříkal i celou výfukovou soustavu a dostupné silentbloky + ostatní gumové těsnění či průchodky preventivně natřel přípravkem na ošetření pryže REGUM.
Interiér
V mém voze jsou přední sedačky systému AGR, jsou plně elektricky nastavitelné a vyzdvihl bych možnost i elektrického nastavení bočnic, které tak dokáží "obejmout prakticky každé tělo pilota. Je též možné si na palubním počítači nastavit podélný automatický posun sedadla pro snadnější vystupování. Tato možnost je ovšem funkční jen při zabrždění vozu elektronickou parkovací brzdou.
Nastavení sedadla je vázáno a uloženo v paměti pro každý "klíček" k vozidlu zvlášť.
Slovo klíček dávám do uvozovek z důvodu, že ho kromě kritických stavů(vybitá baterečka) prakticky k ničemu na otvírání nepoužijete, stačí ho mít cca 1m v dosahu vozidla.
Head up displej -velice dobře se na něj zvyká. Promítá dle nastavení několik základních parametrů/rychlost, čtení značek atd./přímo na přední sklo, s nastavitelnou intenzitou jasu a umístěním.
Berte výše uvedené jako moje vyznání k cnostem a necnostem výrobků OPEL.
Budu se snažit se s Vámi o zkušenosti průběžně dělit.
Tedy nezapomeňte, že to již není běžné vozidlo, kde opravy jsou za "pár peněz":
-příklad orientačních cen,:
přední LED Matrix světlo - 60 000 Kč
sonda NOx 20 000 kč (jsou 2ks)
rozvody 20 -40 000 Kč
výměna oleje DEXOS II 3000 kč
Nyní, v lednu 2023 jsem jsem s vozem prodělal výměnu rozvodů viz https://www.opel-forum.cz/search.php?au ... 6&sr=posts
Tak zatím ahoj
Pokračování 2. část - Insignia B GRAND SPORT 2CDTI r.v. 2017 128 kw s paketem OPC
Sedadla přední jsou plně elektrická, jak jsem se již zmínil minule, pouze doplním, že kůže na nich určitě nesnese srovnání např. s kůží na sedačkách koncernu MB. Jsou odvětrávané/ což je u "kůže" nutnost/ a mají též masážní funkci. U této funkce ovšem nečekejte výkon masážních křesel v hypermarketech. Vyzdvihl bych ovšem možnost nastavení automatického vyhřívání ve třech stupních.
Zadní sedadla jsou vyhřívána po zapnutí jednopolohového spínače. Jsou dělená 40/20/40, a je možno je sklápět páčkou i z prostoru kufru.
Podvozek- adaptivní tlumiče, jejíchž tuhost a navazující další konfigurace motoru je možné nastavit přímo v IIntelilinku či pomocí tlačítek TOUR, při kterém je skoro nutné složit námořnické zkoušky, jak se auto změní v dobrém slova smyslu na loď, či tlačítko SPORT, při kterém je tužší řízení, zvednou se otáčky motoru a "ztvrdne" podvozek. Tento režim je vhodnější na "řezání" okrsek, ovšem jen do té chvíle něž Vás omezí některý z mnoha asistentů. A na ručku brzdy v těchto situacích zapomeňte, vše nahrazuje gombík elektronické brzdy.
No a to je vše super, než začnete tyto tlumiče měnit v částce cca 12 -16 000 kč/ks.
Asistenti Po nastartování vozidla knoflíkem je tedy možné deaktivovat tlačítky systém START-STOP, hlídání jízdního pruhu, zvolit jinou tuhost podvozku, popřípadě vypnout parkovací asistenty. To poslední je vhodné například v garáži, protože jinak houkají a houkají. Vozidlo je opatřeno kamerovým systémem 360 st, bohužel rozlišení obrazu je průměrné, a je ještě horší při zašpiněných kamerách, které lze očistit pouze obíháním s hadrem v ruce. Taktéž je možno nastavit naklopení zpětných zrcátek při couvání, je tak ještě lépe vidět na silnici vedle boků auta. Automatické parkování jsem zkusil jen jednou, pro méně zkušeného parkovače je to určitě významná pomůcka, vždyť auto má cca 4,8 m na délku. Samozřejmě nelze opomenout i adaptabilní tempomat, s možností nastavení dodržování vzdálenosti od vozidla jedoucího před Vámi. Ten považuji za dobré řešení, pouze automatické brždění je na můj vkus málo pozvolné, přichází později a razantně.
A tak závěrem to toto bloku ještě možno vzpomenout na asistenta rozjezdu do kopce, hlídání mrtvého úhlu a upozornění na chodce na krajnicích a snad lze sem zařadit i aktivní hliníkovou kapotu motoru, která má při střetu s chodcem usměrnit jeho další činnost.
U vozidla je možné též nastavit asistenta kolize, a to jednak s vozidly ale i z chodci. No je to bohužel jen stroj a několikrát již auto začalo samo brzdit, kdy vyhodnotilo protijedoucí auto jako krizový scénář. Stává se to někdy při objíždění nesmyslných ostrůvků hlavně v dědinách, kdy přední snímací radar dostane do svého zorného pole na chvilku protijedoucí vozidlo. Ale časem na to člověk přijde a vyřadí systém v těchto případech lehkým klepnutím na pedál. Je samozřejmě možné funkčnost či varianty většiny asistentů nastavit v infotaimentu vozidla.
Ruční brzda je ve vozidle elektronická. Tedy malá skoro neviditelná páčka, se kterou zvládnou oproti klasické ručce zabrzdit i děti. Dalším pozitivem je i její automatické odbrždění při rozjezdu. A samozřejmě nedoporučuji ji používat tak jako to bylo u klasické při "vybírání" smyků v zatáčkách.
Kola - mé auto bylo na hlínách z výroby 18" 245/45 rozteč 150 mm matice, pozor montují se ovšem i rozměry 20" s roztečí 120 mm dotažené šrouby. Vzhledem k tomu že prostor na rezervu v kufru zabírá subwoofer Bosse, koupil jsem nakonec dojezdovou pneumatiku 17"/cca 4000 kč/, kterou vozím přikurtovanou v kufru. Nakonec jsem dokoupil i hever-panenku, ovšem pozor na samotnou výšku heveru při zvedání, aby Vám pod podvozek vlezl. Předek je totiž níže nad zemí než zadek.
Tažné zařízení je sklopné pod nárazník, vyklápí se tahem za systém "záchranné brzdy ve vlaku". Prakticky u všech vozů, které jsem měl možnost v zahraničí vidět, bylo namontováno.
Světla u mého stroje jsou již kompletně vybavena LED technologií. Existují ovšem dle vybavení i auta bez LED předních světlometů, které uvnitř světla nemají popisek LED Matrix. Je pravdou, že má první jízda v noci byla pro mně šok. Zmáčknete automatické ovládání světel tlačítkem A na páčce světlometů a jedete Praha -Brno nonstop bez hlídání a přepínání světel. Světla makají za Vás, ořezávají přibližující se vozidla, vzhledem k natáčení jsou schopny "přisvětlovat" i zatáčky. A po faceliftu vozidla v roce 2019 byly ještě LED segmenty 5 krát navýšeny. To teprve nyní musí být paráda.
Možná bych doporučil vzhledem k ceně světlometů jejich potažení pevnou průhlednou folií, která omezí jejich poškození odletujícími kamínky. Světlomet se mění pouze jako celek za nehoráznou cenu, a bez absence havarijního pojištění je to finanční katastrofa.
Šíbr I přesto že je auto vybaveno automatickou dvouzónovou klimatizací, nepoužívám ji často, ale jezdím častěji v létě s pootevřeným střešním oknem.
Je nastavitelné v několika polohách, některé i se zataženou vnitřní roletkou, a je nutno jednak sem tam mazat vodící kolejničky, vyčistit prach z meziprostoru okna a hlavně dbát na průchodnost kanálků, odvádějící případnou vodu mimo vozidlo.
A závěr nakonec... Mé vozidlo pochází ještě z výroby pod taktovkou GM, kdy každé auto mohlo mít dle přání svůj individuální vzhled.
Což u mého vozu znamená vnější paket OPC Line a luxusní metalický šedý lak z programu Exclusive, vnitřek je v hnědé kůži NAPPA spolu s celoplošným černým tapecírungem. Pokud bych srovnával interiér s vozidly jedné nejmenované české potažmo německé automobilky, se kterými mám možnost denně jezdit v pracovním procesu, tak si Insa vede určitě lépe. A to i s přihlédnutím k jízdním vlastnostem s důrazem na podvozek. A prostor pro nohy vzadu je až neuvěřitelný. Pouze nesmíte nechat na podlaze vajíčka a nezmáčknout je při automatickém posuvu přední sedačky. Nikde z palubovky ani nekouká tablet čínské výroby. Vyzdvihl bych i motor, který svým výkonem 125 kW, 400Nm patří k těm motorům, který tento tank dokáže i rozhýbat. Rozhodně bych nehledal po zkušenostech slabší motorizaci. Od roku 2020 je do vozu montován mimo jiné již francouzský dvoulitr CDTI 128 kW 380 Nm, který snad je dle odborníků dokonce ještě hlučnější.
Samozřejmě i u svého současného motoru pokračuji s dávkováním VIF do paliva dle instrukcí výrobce.
A jelikož těchto vozidel na silnici nepotkáte mnoho, již několikrát jsme se zdravili spolu takto Oplem postiženými majiteli v protisměru.
Negativem pro mně je vždy hlášení na palubovce, pokud zapnu stěrače, vypnu asistenty, vypnu Start-Stop atd. Připomíná mi to hlášku z jednoho kultovního filmu -Vrchní, prchni "To hlásit nemusíte, to předse vidíte ".
Těž možná je i menší prostor pro čahouny na zadních sedadlech vlivem sklonu střechy. U kombíku to je určitě lepší.
Minusem samozřejmě budou ceny nahradních dílů, pokud nezačne jejich druhovýroba.
A samozřejmě infotainment, tam už jsou grafika a a kamery trošku mimo. Ale předpokládám, že francouzský koncern Stellantis do toho vnesl u posledních modelů určité inovace.
PS : A USB v loketní opěře mám taky jen jeden.
A tak se nebojte, a jděte do ní. S každým novějším autem Vás totiž EU nutí kupovat dražší a dražší náhradní díly a tím i poruchovější technologie, aby jste papírově ušetřili pár decilitrů paliva. A je jedno jestli sedíte v Oplu, Škodě, VW. Dle mého je to jen vše o Vás a o náhodě, jak budete s vozidlem spokojeni, a nezmění to ani tisíc recenzí či článků typu "jedna paní povídala"
Zdraví Michal
amater
Příspěvky: 2
Registrován: 08 říj 2023, 09:02

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od amater »

Ahoj,
dovolim si ozivit toto vlakno, a chcel by som tymto zkusenejsich poprosit o par rad. Zvazujem kupu Insignie B s motorom 2.0 CDTI 128kw, tj po facelifte. Rocne najazdim cca 30.000 km a auto si planujem nechat dlho (Vectru B som mal 10r a najazdil na nej 450t km).
Zaujimalo by ma nasledujuce:
- aky spolahlivy je tento motor. Patri tato motorizacia medzi spolahlivejsie z toho co je mozne v Insignii mat?
- Ake pravidelne vydavky ma budu cakat (je tam retaz alebo remen?) kolko cca stoja rozvody a ako casto sa menia?
- Vyskytuju sa nejake problemy s DPF a AdBlue?
- zvazujem automaticku prevodovku (koli manzelke) - je spolahliva? ako casto v nej menit olej? Zvladne to obyc servis alebo sa musi do autorizaku?
- co LED svetlomety ? Su spolahlive? neodchadza tam nieco / neklesa im casom svietivost?
- aku ma spotrebu toto auto s tymto motorom pri beznej prevadzke s dodrziavanim rychl. limitov?
- na co ineho si pri kupe dat pozor?
Ziadnu extra vybavu nepotrebujem, zvazujem ze nepojdem ani do kombi (sedan mi pride krajsi, mensi a kufor i tak dostatocne velky).

Voprad dakuem za info.
Patrik
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od Sunman »

Keďze po 6-tich Insigniách a 12 rokoch v týchto autách som presedlal inam mám poznámky len k niektorým bodom:
- rozvody sa vždy menili po 150 000 km, takže teba pri 30 000 km ročne a 10 rokov používania čaká 1 (slovom JEDNA) výmena. To by som neriešil ani trochu.
- DPF problém je legenda snáď z 90-tych rokov. Žiadna z Vectier ani Insignií ktoré som mal s DPF nikdy nemala problém. Treba sa vyvarovať viacnásobnému vypnutiu motora pri regenerácii a nič iné nie je potrebné riešiť.
AdBlue nástrek bol upravovaný na posledných "A"-čkových modeloch upgradom SW v servise na ca trojnásobok. to spôsobilo, že pôvodný nájazd ca 12000km na naplnenie 6L nádržky skrátilo tento interval na nejakých 3500km. Ďalšie modely preto dostali menšiu nádrž na palivo a väčšiu AdBlue nádrž.
- na LED svetlometoch na rozdiel od natáčacích BiXenonov sa prakticky nemá čo pokaziť. Na poslednej Insignii s LED Matrix som najazdil 210t km.

- na čo si dať pozor - predpokladám, že hovoríš o kúpe auta z druhej ruky. Nechal by som sa previezť od pôvodného majiteľa. Pokiaľ radí pri otáčkach pod 1800 tak by som také auto nechcel. :lol:
amater
Příspěvky: 2
Registrován: 08 říj 2023, 09:02

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od amater »

Koli comu by si nechcel take auto kde bolo radene pod 1800? Ze bude zakarbonovane? Ak ma niekto automat, ktory ako som sa dozvedel sam rad motor dusi a neboji sa radit aj na otacky okolo 1200, tak to je potom kazdy automat nepouzitelny....

Na ake auto si presedlal ak sa smiem opytat?
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 258
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od lubaan »

Ahoj, přidám se.
Po 15 letech a skoro 500 tis.km s Vectrou C začínám řešit co dál. Technickou mám do března a další už dělat nebudu. Nejradši bych Insignii ST 2.0 CDTI 125 kW.
Už nad tím přemýšlím nějakou dobu, zjišťuju a pročítám fóra, občas i německý. Mám trochu něco nastudováno, tak se podělím.

Motor 128 kW jsem z výběru vyloučil. Je to novej motor, s původní 2.0 CDTI 125 kW nemá nic společnýho. Motor je odvozenej z GM Duramax I6 diesel, zkrácenej o dva válce, případně o 3 válce pro 1.5 CDTI. Rozvody má řetězový, na straně převodovky, případná výměna by se prodražila. Zkušeností s tímhle motorem moc není a dlouhodobá spolehlivost je zatím ve hvězdách. Dočet jsem se o nějakých problémech s mazáním. Údajně nemá čidlo na hlídání hladiny oleje a je pár stížností na spotřebu oleje. Někde se to tu už řešilo.

Automat by měl bejt u obou motorů stejnej a to 8st. Aisin. Moc problémů s nim snad nebejvá, olej by se měl měnit po 120 tis. Já to mám s automatem opačně než všichni ostatní - já bych ho chtěl, moje žena ne, ale věřím, že až zkusí, už nebude chtít jinak. Jezdím totiž převážně v dost kopcovitej krajině po okreskách a musím s tou řadičkou kvedlat až nezdravě často, proto bych radši automat. Podtáčení motoru jde asi částečně vyřešit u aut s adaptivním podvozkem, kde si jde v některým režimu nastavit vše na normal a jen převodovku na sport. Do manuálu se mi moc nechce taky kvůli problémům se spojkou a dvouhmotou, bývají problémy s prokluzováním spojky. 9st. automat GM by měly mít jen benzínový 2l. motory.

Emisní systémy by měly bejt pro oba motory stejný. A bohužel problémy tam jsou. Jak s DPF, tak s močovinou. Odcházejí čidla NOX, mění se komplet s řídící jednotkou, cena cca 20 tis.za kus, jsou tam dvě. Občas se objeví problém se vstřikovačem močoviny, někdy s čerpadlem- močovina zateče do el.konektoru, kde to pak koroduje, mění se celej modul čerpadla. U DPF bejvá problém, kdy diagnostika vypíše závadu P2002 - nízká účinnost filtru pevných částic. Filtr bejvá prasklej a propouští saze. Servisy to řeší výměnou filtru, na německým fóru se v poslední době mluví o ceně kolem 4 tis.€. Otázka je, jakej jízdní profil měly auta s tímhle problémem, ale často se v německých diskusích dušujou, že po městě skoro nejezdí a stejně mají tenhle problém. Navíc v Německu začínají mít majitelé Insignií (vlastně aut všech značek, ne jen Opel) další problém. Na emisích totiž od letošního července začali měřit počet částic ve výfukových plynech motorů od EURO 6 a občas nějaký auto neprojde. Limit je 250 tis. částic, auta s prasklým DPF mají počet částic v milionech. U nás se tohle ale zatím neměří. Už jsem se byl na pár autech podívat. Viděl jsem jich cca 10. Z toho jedno mělo koncovku výfuku uvnitř totálně černou s vrstvama sazí při nájezdu 180 tis. Dvě měly trochu špinavou, na prstech tmavě šedý šmouhy, u dalších dvou byl na prstech jen takovej slabej nádech šedý, ostatní auta měly koncovku úplně čistou. Auta měly najeto zhruba od 60 do 280 tis.km. Přitom ale neplatilo, že čím míň km, tím čistější koncovka výfuku. Prošmátnul jsem výfuky i u Passatů, Octavií nebo Superbů a musím bohužel říct, že v tomhle ohledu je na tom koncern o něco líp, i když se taky něco najde. Proto taky trochu váhám, jestli nejít radši do Passata nebo Superba. Martin Vaculík ze Světa Motorů tvrdí, že odcházející čidla NOX mají hodně na svědomí právě prasklý DPF, kdy saze čidlo zanesou.

Matrixy po faceliftu jsou lepší, mají víc diod a umí líp vystínovat ostatní auta před sebou. Měly by bejt spolehlivější než xenony, je v tom mnohem míň pohyblivých součástek, ale zřejmě tam pořád je motorek na výškovou nivelaci. Pokles svítivosti těžko říct. Za světla je tam denní svícení a pokud auto nejezdilo jen v noci, asi bych se poklesu svítivosti moc nebál.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Kazan
Příspěvky: 21
Registrován: 17 kvě 2016, 14:25

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od Kazan »

Jezdím něco přes půl roku (ovšem ST) a jediné na co můžu odpovědět je ta spotřeba .. Dlouhodobě 6,4l/100km, přičemž mám těžkou nohu a mimo město jsem s rychlostními limity na štíru ..
Žádné problémy jsem neřešil ani nezaznamenal (teda mimo náladové sedačky), takže není o čem referovat ..
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady

Příspěvek od Sunman »

Zaujímavé poznatky k DPF. Nepíšeš či hovoríme o novom CDTI 128kW motore alebo všeobecne CDTI.
Od roku 2002 do 2009 odjazdené 4 VeCe každá viac ako 150tkm, posledná ako manželkine auto 350tkm 1.9DTH
Od roku 2009 do 2018 odjazdené 4 "A"-čkové Insignie, opäť 150tkm a viac. Jedna z nich dodnes jazdí v rodine, má 330tkm.
B-čkovú som mal len benzín 200k, 210tkm.

O prasknutom DPF som nikdy nepočul a tých služobných oplov čo sme odjazdili vo firme bolo dosť.
S DPF som mal problém len na faceliftovanej "A" z roku 2014, ale problém nebol v samotnom DPF - bola chyba v SW. Po update SW dojazdilo auto svoju obvyklú dávku km. Výfuk som nikdy nemal čierny/tmavý. Fakt je, že väčšinou jazdy štýlom, že v podstate vypálenie prebehlo "jazdou".
Za "typickú poruchu" by som považoval remeňové rozvody v CDTI, ktoré je dobré meniť pri 130tkm a nečakať do 150.
"Porucha" mazania u predošlých motorov (neviem ako nové CDTI) spočívala v potrebe vyčistiť nejaké sitko a snáď vymeniť drobné tesnenie inak hrozí zadretie stredného klzného ložiska kľukovky. U onej Insignie ktorá jazdí v rodine toto bolo vykonané na začiatku tohto roka pri nejakých 280tkm a vymenné rozvody.
Za mňa inak neexistuje nejaká typická závada, ktorá by sa opakovala na viacerých autách, ktoré som mal alebo moji kolegovia.
Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Insignii“