Dobrý den, naprosto stejná zkušenost, má Insignia B 125 kw Nafta rok výroby 2017 Nyní najeto 140 000 Km. Na cenu rozvodů jsem se ptal v neautorizáku už v roce 2021 a byla nabídnuta za necelých 20 000 Kč. Neexistuje bohužel, pokud vím druhovýroba. Tedy vše je originál Opel France .Marty 730 píše: ↑17 led 2023, 01:04 Zdravím,čeká mě výměna rozvodů na mé Insignii 2,0 nafta 125kw,B20DTH,v autorizáku mi to nacenili na 19 tis.kč,což mi nepřijde úplně málo vzhledem k tomu že součástí rozvodu není vodní pumpa,má někdo výměnu za sebou a pamatuje si cenu?Jinak si dejte pozor i na řetěz pohonu vaček na druhé straně motoru,moje auto už má výměnu za sebou provedenou ještě v Německu při nájezdu 103 tis.km,kvůli přílišnému vytahání řetězu,výrobce výměnu nepředepisuje a asi to bude slabé místo těchto motorů.
Ovšem nakonec jsem měnil rozvodový řemen až v lednu 2023. Kladky byly původně z plastu, a měly už po sobě "drážku" od řemenu. Nyní je Francouzi už vyrábějí z kovu.
Jelikož motor měl na volnoběhu takový "zvonivě klapavý zvuk" rozhodnul jsem se vyměnit i řetěz pohánějící vačky. Nedejte na informace, že se nemění. Je to kritický bod tohoto motoru. Bohužel je nutné odmontovat vstřiky, sundat hlavu motoru atd...
Byl to děs, řetěz byl samozřejmě natáhlý, a brousil doslova víko motoru. Nyní už se z motoru zvonivý zvuk neozývá. Vodní pumpa už není na rozvodu závislá, tedy není ji nutno při těchto úkonech měnit. Ale doporučuji vyměnit, když už je půl motoru venku, klasický řemen, co pohání mimo jiné alternátor. Ten už měl též nejlepší za sebou, a blbě se k němu dostává.
A co se týče celkové ceny za výše uvedenou opravu ? No jak se říká, pokud máš opičku, musíš mít i na banány. No prostě údržba mého předchozího modelu -Vectra C - byla procházka růžovým sadem, ta už se nevrátí.
Tak se mějte.