A14NET rozvody
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
A14NET rozvody
Ahoj, je nutne u tohoto motoru skutecne menit rozvody po 150tis km (nebo jinem intervalu?), nebo se meni “az kdyz rachta” nebo neco? Z ruznych servisu se mi dostalo ruzne odpovedi. + Nevite nekdo prosim orientacni ceny vymeny rozvodoveho retezu u 103kW (A14NET) idealne ve Stredoceskem kraji/Praha? A musi tento motor komplet ven?
Astra J 1.4 Turbo, 103kW, 2015, Deep Sky Blue
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: A14NET rozvody
No podle informací v servisním plánu není žádna informace o výměně rozbodů u tohoto motoru. Ze zákulisních informací autorizovaného servisu mi byla zdělena tato informace 10 let / 150 tis km (co nastane dříve). Jinak samozřejmě kvalita řetězu v dnešní době, už není tak jak v minulosti.
Z okolí se kě mě dostalo pár případů s probléměm těchto rozvodů a převážně se jednalo o poškození plastových lišt, které prasklí a pak řetěz překočí a motor nemá kuptivovaný chod.
Mám taky 1.4 Turbo, ale slabčí verzi 88kW / 120k. Přesto taky zvažuji jak se k tomu postavit, ale u mě je ještě čas, Astru J máme cca 9 let / 110 tis. km.
Jinak jak už bylo psáno, pokud se neožívá rachotivý zvuk (signal nataženého řetezu) tak vlasně by neměl být důvod výměny, přesto jsem zastánce dodržování intervalů, protože ani řetěz není nesmrtelný.
Při výměně se doporučeno měnit i ozubená kola + celou sadu. Osobně dooručuji vyměnit i vodní pumpu, která není součástí rozvodů. Přesto při demontáži musá jit dolů s bloku motoru. Vodní pumpa u tohoto motoru vesměs vydrží v rozmezí mezi 130 - 150 tis. km.
Cena výměny komplet rozvodů i s ozubenými koly + vodní pumpa + motorový oléj + nová chladící kapalina + práce apod. je cca co jsem zjišťoval 20 000Kč.
Poznámka: Před pár týdny jsem měnil něsnění pod víkem ventilů a tak jsem měl možnost vidět rozvody a řetěz vypadal v dobré kondici.
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?t=10814
Z okolí se kě mě dostalo pár případů s probléměm těchto rozvodů a převážně se jednalo o poškození plastových lišt, které prasklí a pak řetěz překočí a motor nemá kuptivovaný chod.
Mám taky 1.4 Turbo, ale slabčí verzi 88kW / 120k. Přesto taky zvažuji jak se k tomu postavit, ale u mě je ještě čas, Astru J máme cca 9 let / 110 tis. km.
Jinak jak už bylo psáno, pokud se neožívá rachotivý zvuk (signal nataženého řetezu) tak vlasně by neměl být důvod výměny, přesto jsem zastánce dodržování intervalů, protože ani řetěz není nesmrtelný.
Při výměně se doporučeno měnit i ozubená kola + celou sadu. Osobně dooručuji vyměnit i vodní pumpu, která není součástí rozvodů. Přesto při demontáži musá jit dolů s bloku motoru. Vodní pumpa u tohoto motoru vesměs vydrží v rozmezí mezi 130 - 150 tis. km.
Cena výměny komplet rozvodů i s ozubenými koly + vodní pumpa + motorový oléj + nová chladící kapalina + práce apod. je cca co jsem zjišťoval 20 000Kč.
Poznámka: Před pár týdny jsem měnil něsnění pod víkem ventilů a tak jsem měl možnost vidět rozvody a řetěz vypadal v dobré kondici.
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?t=10814
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: A14NET rozvody
Zkus se zeptat v Auto Zraly na P. Stodůlky, vždy s nimi byla dobrá domluva a poradili.
https://www.zraly.cz/
https://www.zraly.cz/
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)