VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Moderátor: Moderátoři
VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Zdravím, mám obrovský problém s vectrou B a tak nějak mi nikdo nedokáže pomoci.
Moc moc prosím o nějaký nápad, postup...
Chování motoru je takové, že nastartuji, motor "zahoupe" a zhasne. Lze ještě
prošlápnout plyn a ve vyšších otáčkách cca 2000 a motor se udrží, ale jakmile
pustím plyn na volnoběh je K.O.
Odpojím-li MAP tak jsem chopen dojet, rozsvítí se MIL a volnoběh je téměř v pohodě (trochu houpne, ale pak se ustálí).
Je to moje Vectra B, r.v. 2001, do teďka s ní prakticky nebyl žádný problém,
akorát se měnila 1. lambda na cca 68 tis., doplňovala klima a dělali se rozvody.
Docela se o ní starám, oleje, atd.
Závada se nejprve projevovala tak že naprosto bez varování motor za jízdy
zdechl a nešel nastartovat, nejprve pouze v létě při popojíždění za extra
tepla. venku 32 a více... PO chvilce se motor nastartoval a jelo se dál,
někdy sto metrů, někdy i tisíce kilometrů. MIL se nerosvítila, po několika
startech ano a pak se většinou jelo bez problémů, ECU v nouzovém módu. Doma
jsem načetl chyby, ale byla tam senzor vačka, klika, potom i někdy závada
zapalování 1 až 4, chyba handshake imobilizéru, atd. Chyby stačilo smazat
a jelo se dál bez poroblémů a bez chyb. Pro jistotu jsem začal klikovým senzorem,
vše se jevilo v pohodě, ale po cca dvou měsících se závada projevila znovu.
Ale tentokrát trochu jinak. Jedu a najednou chcíp, nešlo nastartovat, za
5 minut start ok a po 3 km jízdy k.o. znovu. Tentokrát ale delší dobu nešlo
nastartovat, po cca 15-ti minutách chladnutí (poledne horkého letního dne)
jsem nasatrtoval a motor samovolně houpal 1500 - 3000 .. 3000 - 1500, ale
domů to bylo 30 km tak jsem se rozhodl dojet. Kontrolka svítila, jakmile
venkovní teplota klesla pod 24 °C problém zmizel a auto jelo jako by se nikdy
nic nestalo. Doma diag. a obvyklé chyby, rozhodl jsem se vyměnit čidlo vačky.
Další asi 4 měsíce klid, nakonec to zdechlo v zimě a problém se opakoval,
ale bez houpání. Odpojení baterie (na cestě bez diag) a jedeme dál.
Už jsem podezříval ECU, ale teď jsem tedy skončil téměř úplně, dojet se dá
pouze s tímodpojeným MAPem.
Teď mám v podstatě dva problémy:
- pokud se auto ohřeje na 92 a víc tak se motor zastaví a je třeba 4 minutky počkat, zapnout topení a jede se dál...
- ta naprosto kritická je ten volnoběh, nelze pustit nohu z plynu a nebo jet s odpojeným mapem.
Klapka vyčištěna, egr vyčištěno a zaslepeno (i bez zaslepení je problém s volnoběhem stejný), hadice zkontrolovány, vstřiky po kontrole, vyměněné těsnění pod klapkou, klapka vyčištěná, vyměněný MAP, senzor -vačka a klika, nové svíčky, tlak paliva dobrý, atd.
Jinak krokový motorek + potenciometry klapky jsou zapertlované a neměl jsem je zatím rozebrané - je to z16xe !
Je najeto 98 tis. km a auto není nikdo schopen opravit, v opelu mi nabízí jednotku za 32 tis. nicméně teď moc nevěřím, že nová ecu by vyřešila problém č.2, problém č.1 ano beru, ale pak bych vzal slušnou jednotku z druhé ruky.
V oplu to údajně testovali s funkční ECU z jiného auta a vše prý bylo v pohodě, nicméně moc se mi tomu nechce věřit. Sehnal jsem dvě jiné údajně 100 % ok jednotky a problém s houpáním a zdechnutím ve volnoběhu byl u obou stejný což se mi zdá dosti nepravděpodobné. Jedna z těch ecu vypadala skoro jako nová...
Díky moc za jakýkoli nápad
Michal
Moc moc prosím o nějaký nápad, postup...
Chování motoru je takové, že nastartuji, motor "zahoupe" a zhasne. Lze ještě
prošlápnout plyn a ve vyšších otáčkách cca 2000 a motor se udrží, ale jakmile
pustím plyn na volnoběh je K.O.
Odpojím-li MAP tak jsem chopen dojet, rozsvítí se MIL a volnoběh je téměř v pohodě (trochu houpne, ale pak se ustálí).
Je to moje Vectra B, r.v. 2001, do teďka s ní prakticky nebyl žádný problém,
akorát se měnila 1. lambda na cca 68 tis., doplňovala klima a dělali se rozvody.
Docela se o ní starám, oleje, atd.
Závada se nejprve projevovala tak že naprosto bez varování motor za jízdy
zdechl a nešel nastartovat, nejprve pouze v létě při popojíždění za extra
tepla. venku 32 a více... PO chvilce se motor nastartoval a jelo se dál,
někdy sto metrů, někdy i tisíce kilometrů. MIL se nerosvítila, po několika
startech ano a pak se většinou jelo bez problémů, ECU v nouzovém módu. Doma
jsem načetl chyby, ale byla tam senzor vačka, klika, potom i někdy závada
zapalování 1 až 4, chyba handshake imobilizéru, atd. Chyby stačilo smazat
a jelo se dál bez poroblémů a bez chyb. Pro jistotu jsem začal klikovým senzorem,
vše se jevilo v pohodě, ale po cca dvou měsících se závada projevila znovu.
Ale tentokrát trochu jinak. Jedu a najednou chcíp, nešlo nastartovat, za
5 minut start ok a po 3 km jízdy k.o. znovu. Tentokrát ale delší dobu nešlo
nastartovat, po cca 15-ti minutách chladnutí (poledne horkého letního dne)
jsem nasatrtoval a motor samovolně houpal 1500 - 3000 .. 3000 - 1500, ale
domů to bylo 30 km tak jsem se rozhodl dojet. Kontrolka svítila, jakmile
venkovní teplota klesla pod 24 °C problém zmizel a auto jelo jako by se nikdy
nic nestalo. Doma diag. a obvyklé chyby, rozhodl jsem se vyměnit čidlo vačky.
Další asi 4 měsíce klid, nakonec to zdechlo v zimě a problém se opakoval,
ale bez houpání. Odpojení baterie (na cestě bez diag) a jedeme dál.
Už jsem podezříval ECU, ale teď jsem tedy skončil téměř úplně, dojet se dá
pouze s tímodpojeným MAPem.
Teď mám v podstatě dva problémy:
- pokud se auto ohřeje na 92 a víc tak se motor zastaví a je třeba 4 minutky počkat, zapnout topení a jede se dál...
- ta naprosto kritická je ten volnoběh, nelze pustit nohu z plynu a nebo jet s odpojeným mapem.
Klapka vyčištěna, egr vyčištěno a zaslepeno (i bez zaslepení je problém s volnoběhem stejný), hadice zkontrolovány, vstřiky po kontrole, vyměněné těsnění pod klapkou, klapka vyčištěná, vyměněný MAP, senzor -vačka a klika, nové svíčky, tlak paliva dobrý, atd.
Jinak krokový motorek + potenciometry klapky jsou zapertlované a neměl jsem je zatím rozebrané - je to z16xe !
Je najeto 98 tis. km a auto není nikdo schopen opravit, v opelu mi nabízí jednotku za 32 tis. nicméně teď moc nevěřím, že nová ecu by vyřešila problém č.2, problém č.1 ano beru, ale pak bych vzal slušnou jednotku z druhé ruky.
V oplu to údajně testovali s funkční ECU z jiného auta a vše prý bylo v pohodě, nicméně moc se mi tomu nechce věřit. Sehnal jsem dvě jiné údajně 100 % ok jednotky a problém s houpáním a zdechnutím ve volnoběhu byl u obou stejný což se mi zdá dosti nepravděpodobné. Jedna z těch ecu vypadala skoro jako nová...
Díky moc za jakýkoli nápad
Michal
- Reklama
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Čau Míšo.Z toho co píšeš,ti opravdu vůbec nezávidím,ale jestli máš tu možnost,snad by ti pomohlo odskoušet nějakou druhou ŘJ.Pokud máš dobrého kamaráda na autovraku,nebo máš možnost sehnat jiným způsobem,tak bych do toho určitě šel.Ale jen na zkoušku..Abys nekoupil zbytečně drahou jednotku a stejně by se nic nestalo.
Z toho výčtu poruch co si psal,sem nikde neviděl váhu vzduchu.Ta si s volnoběhem taky umí hrát jako nic,ale ŘJ ji neodhalí.Jinak řečeno,vadná váha na sebe nijak neupozorní.
A pokud máš k dispozici diagnostiku,tak si zkus načíst hodnoty motoru (teplota,otáčky,Lambda regulace) a zaměř se na tu Lambdu.Po zahřátí motoru by měla regulovat v rozmezí 0,1 - 1V .Chyba by teoreticky mohla být i v té regulaci.
Žádný další problém mě nenapadá.
Zkus se na to podívat a potom dej určitě vědět
Z toho výčtu poruch co si psal,sem nikde neviděl váhu vzduchu.Ta si s volnoběhem taky umí hrát jako nic,ale ŘJ ji neodhalí.Jinak řečeno,vadná váha na sebe nijak neupozorní.
A pokud máš k dispozici diagnostiku,tak si zkus načíst hodnoty motoru (teplota,otáčky,Lambda regulace) a zaměř se na tu Lambdu.Po zahřátí motoru by měla regulovat v rozmezí 0,1 - 1V .Chyba by teoreticky mohla být i v té regulaci.
Žádný další problém mě nenapadá.
Zkus se na to podívat a potom dej určitě vědět
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Hele z toho co tu čtu, zkus skontrolovat ten krokáč, to by mohlo vyřešit to kolísání těch otáček a pokud máš motor 1,6 ve vektře měl jsem podobnej problém s astrou taky sma odskoušeli uplně všechno a nakonec se přišlo na těsnění pod hlavou bylo naprasklý mikrotrhlinkou která se projevila vždy po zahřátí motoru v zimě to tak patrný nebylo protže semi mi motor tak rychle nezahřejval, dělalo to až po určitý delší době když teplota vzrostla nad 95°C, normálně se na to skoro nepřišlo, protože tlaky ve válcích bylo ok, jelikož se neměřily na teplým motoru olej ani voda se neztráceli.Byl jsem z toho špatnej nakonec jsem to nechal za 5000kč zpravit a od tý doby všecko ok.přesně jak píšeš po vychladnutí motoru sem nastartoval jakoby nic protože se trhlina stáhla pak zase chvíli trvalo než se motor ohřál a zase se to projevilo v zimě ten interval byl delší, protože se motor zahříval pomaleji,ale v létě hrůza.Jinak ta ŘJ by to mohla být taky, ale určitě je lepší si jí prvně půjčit a odzkoušet to s jinou než jí za draho kupovat a nakonec to tím ani nebde.Na diagnostice mi motor hlásil vždycky věci který spolu nesouvisely např.:Modul řízení klepání, AGR ventil atd ....
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Díky moc za reakce,
něké další poznatky
jo a ať na to nezapomenu - Z16XE váhu vzduchu nemá - počítá to právě podle podtlaku v sání (MAP) a polohy šktící klapky a otáček kliky nebo vačky, nevím přesně.
Lamba je vyzkoušena jiná a první vesele kmitá mezi tím 0,1 - 0,9 V což by mělo být správně a druhá jen tak "visí" ale napětí teď nevím. Každopádně vyzkoušeno z první odpojenou a hodí to pak chyby labmby, ale kolísání se nezmění. Druhá se nezkoušela měnit.
Oba potencimetry klapky se dle mutimetru pohybují, každý má sice trochu jiný odpor, ale oba jezdce na pohyb klapky reagují a na dg v live datech se absolutní poloha škrtící klapky také hýbe a zdá se, že správně. Jen na ten volnoběh se musí odpojit MAP aby se to udrželo, jinak hup hup a chcípne.
Teď to mám u kolegy a ten se podívá na to těsnění a sání.
Jinak řj mi diagnostikovali v opelu jako vadnou, ale chtěli za ní tuším 32tis. což na skoro desetileté auto je docela dost...
Sehnal jsem dvě, vlastně tři jiné z toho o jedné jsem věděl, že je vadná (problém s plynem a výkonem) - ta jediná udržela volnoběh bez problémů, ale občal problikával MIL a ten symbol auta s klíčem což by měla být zavažná chyba.
Dvě další jedna docela ošuňtělá a jedna zase skoro nová - bez oxidace na těle jednotky se po naprogramování a ev. přeflashování na poslední verzi chovali úplně stejně jako ta má, alespoň co se volnoběhu týče. S tím zdechnutím za horka jsem nedokázal nasimulovat.
Všem se to zdá divné aby dvě další údajně 100% jednotky měli úplně stejný projev závady jakou tam mám i s tou svojí...
Nevím tedy kde je pravda, v oplu tvrdili, že tam zkoušeli jednotku z jiného auta a bylo vše v pořádku, ale naučtovali si za to 3 tis. kč a nejsem si jist jestli to udělali nebo když ano tak nastartovali a nekontrolovali volnoběh. Popř. mi jen kecali a chtěli prodat novou. Nebyl jsem u toho.
Ty dvě další jsem tam dával sám a byl toho když se programovali a testovali.
Obě jsou vrácené a u jedné z nich mi má majitel dát vědět, až jí otestuje na jiném autě a jasně jsem mu zdůrazňoval VOLNOBĚH. Tak uvidím koncem týdne.
Měřila se dále komprese, tlak paliva, atd. atd. a zatím vše ok.
Tak jsem zvědav.
Někde jsem četl, tuším na nějaém anglicky psaném fóru, že někdo podobný problém vyřešil novou zapalovací lištou.
Já bych se směroval cestou jeětě zkusit vyměnit klapku a tu lištu, popř. egr (i když ten je teď asi mimo hru - i když solenoid se posouvá volně a potencimetr snad jede, s odpojeným to jednotka hlásí, ale chování se nezmění) za jinou na nějaké vrakáči. Ovšem nikoho známého tam nemám.
Je to tím, že za celou dobu co auto mám bylo naprosto spolehlivé a jediné co se měnilo mimo pravidelné výměni kapalin byly rozvody (preventivně na cca 70 tis.) a první lambda na 65 tis. - tehdy svítila kontrolka, lambda se vyměnila a vše ok až skoro dosud...
Díky moc za další nápady.
něké další poznatky
jo a ať na to nezapomenu - Z16XE váhu vzduchu nemá - počítá to právě podle podtlaku v sání (MAP) a polohy šktící klapky a otáček kliky nebo vačky, nevím přesně.
Lamba je vyzkoušena jiná a první vesele kmitá mezi tím 0,1 - 0,9 V což by mělo být správně a druhá jen tak "visí" ale napětí teď nevím. Každopádně vyzkoušeno z první odpojenou a hodí to pak chyby labmby, ale kolísání se nezmění. Druhá se nezkoušela měnit.
Oba potencimetry klapky se dle mutimetru pohybují, každý má sice trochu jiný odpor, ale oba jezdce na pohyb klapky reagují a na dg v live datech se absolutní poloha škrtící klapky také hýbe a zdá se, že správně. Jen na ten volnoběh se musí odpojit MAP aby se to udrželo, jinak hup hup a chcípne.
Teď to mám u kolegy a ten se podívá na to těsnění a sání.
Jinak řj mi diagnostikovali v opelu jako vadnou, ale chtěli za ní tuším 32tis. což na skoro desetileté auto je docela dost...
Sehnal jsem dvě, vlastně tři jiné z toho o jedné jsem věděl, že je vadná (problém s plynem a výkonem) - ta jediná udržela volnoběh bez problémů, ale občal problikával MIL a ten symbol auta s klíčem což by měla být zavažná chyba.
Dvě další jedna docela ošuňtělá a jedna zase skoro nová - bez oxidace na těle jednotky se po naprogramování a ev. přeflashování na poslední verzi chovali úplně stejně jako ta má, alespoň co se volnoběhu týče. S tím zdechnutím za horka jsem nedokázal nasimulovat.
Všem se to zdá divné aby dvě další údajně 100% jednotky měli úplně stejný projev závady jakou tam mám i s tou svojí...
Nevím tedy kde je pravda, v oplu tvrdili, že tam zkoušeli jednotku z jiného auta a bylo vše v pořádku, ale naučtovali si za to 3 tis. kč a nejsem si jist jestli to udělali nebo když ano tak nastartovali a nekontrolovali volnoběh. Popř. mi jen kecali a chtěli prodat novou. Nebyl jsem u toho.
Ty dvě další jsem tam dával sám a byl toho když se programovali a testovali.
Obě jsou vrácené a u jedné z nich mi má majitel dát vědět, až jí otestuje na jiném autě a jasně jsem mu zdůrazňoval VOLNOBĚH. Tak uvidím koncem týdne.
Měřila se dále komprese, tlak paliva, atd. atd. a zatím vše ok.
Tak jsem zvědav.
Někde jsem četl, tuším na nějaém anglicky psaném fóru, že někdo podobný problém vyřešil novou zapalovací lištou.
Já bych se směroval cestou jeětě zkusit vyměnit klapku a tu lištu, popř. egr (i když ten je teď asi mimo hru - i když solenoid se posouvá volně a potencimetr snad jede, s odpojeným to jednotka hlásí, ale chování se nezmění) za jinou na nějaké vrakáči. Ovšem nikoho známého tam nemám.
Je to tím, že za celou dobu co auto mám bylo naprosto spolehlivé a jediné co se měnilo mimo pravidelné výměni kapalin byly rozvody (preventivně na cca 70 tis.) a první lambda na 65 tis. - tehdy svítila kontrolka, lambda se vyměnila a vše ok až skoro dosud...
Díky moc za další nápady.
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Mám tomu rozumět, že ti to umírá jen při volnoběhu a když máš motor v otáčkách tak to funguje normálně?A umře to třeba až po nějakým čase?Pak chvíli počkáš a nastarutješ normálně?Akorát někdy musíš počkat delší dobu?Co třeba ještě zkusit výfuk a katalizátor.Ten umí taky takhle pozlobit.Ucpanej katál ti může auto klidně chcípnout při volnoběhu a při otáčkách to ani nemusí bejt poznat.Nemusel bys to poznat ani normálně, zjistili by to až na emisích... Jinak u tohohle motoru by mělo bejt takový čidlo který ti kontroluje otáčky to by taky mohlo být ono ale s tím už zkušenosti nemám.Kdybys byl z Jihlavy nebo okolí poradil bych ti kontak na kluka, kterej je na oply machr, sám jednoho má a mě zpravil absolutně cokoli....
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
A ještě když jsi zkoušel ty ŘJ tak ta vadná co měla problém s plynem ti udržela volnoběh?To je docela divný.Pak by to mohlo bejt ŘJ.Pak už mě napadá jen cyklovač možná.....
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
A odkaď jsi ? Věděl bych o jednom co se zaobírá oplama od Prahy
Opel Astra coupe bertone 2,2 16V
DIAGNOSTIKA OPEL Kladno,PRAHA kdyby tak SZ
Náhradní díly nové i starší na OPEL
DIAGNOSTIKA OPEL Kladno,PRAHA kdyby tak SZ
Náhradní díly nové i starší na OPEL
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Ano, zdechne to jen na volnoběh. Jakmile to držím pod plynem tak to jede, ale otáčky nesmí klesnout pod 2000 - 2500...
Chcípně to hned, tj. cca 10 vteřin po nastartování na chladném i teplém motoru, ale vždy.
Podle všeho v oplu měnili na zkoušku i tu škrtící klapku a až po výměně a naprogramování jednotky určili vadnou jednotku. Ale zase dvě další jednotky se stejnou závadou je minimálně málo pravděpodobné. Stačí aby jela v nouzovém režimu (kdy se tedy neřeší tolik čidla a jede se podle tabulek) a volnoběh je ok.
Jsou tedy závady dvě jak jsem psal už v prvním příspěvku.
To, že motor chcípne bez varování, ale většinou za velkého tepla - to je nahodilá závada, ale postupem času se stala pravidlem nad 92 °C
Druhá, momentálně významě závažnější je závada s volnoběhem...
Jinak jsem z okolí Liberce a díky za pomoc všem.
Chcípně to hned, tj. cca 10 vteřin po nastartování na chladném i teplém motoru, ale vždy.
Podle všeho v oplu měnili na zkoušku i tu škrtící klapku a až po výměně a naprogramování jednotky určili vadnou jednotku. Ale zase dvě další jednotky se stejnou závadou je minimálně málo pravděpodobné. Stačí aby jela v nouzovém režimu (kdy se tedy neřeší tolik čidla a jede se podle tabulek) a volnoběh je ok.
Jsou tedy závady dvě jak jsem psal už v prvním příspěvku.
To, že motor chcípne bez varování, ale většinou za velkého tepla - to je nahodilá závada, ale postupem času se stala pravidlem nad 92 °C
Druhá, momentálně významě závažnější je závada s volnoběhem...
Jinak jsem z okolí Liberce a díky za pomoc všem.
- Mike.S
- Příspěvky: 249
- Registrován: 01 lis 2008, 22:47
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
kontaktuj člena Trdlo, je přímo z Liberce, má diagnostiku a opravuje Opelíky
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: 30 črc 2010, 12:17
Re: VeB - Z16XE motor nedrží volnoběh - nikdo zatím neopravil...
Nevím jestli je to ještě aktuální.Mám Vectru B 18XE1-důležité je ,že má řídící jednotku Simtec 70.Začínám mít to samé
nedá se rozjet bez přidání velkých otáček a to se projevuje hlavně když je horko.Prošel jsem si podobné anabáze a ortel je
bohužel ten nejhorší-hardwerová chyba řídící jednotky (někde je tam uklepaný drátek).Naštěstí řešení není tak drahé-
není třeba kupovat novou ECU .Najděte si na internetu www.akademia.cz-toje zprostředkovatelská ,která vám zajistí
opravu v Holandsku-stojí to 10 000,- a je na to 2tá záruka (údajně budou pájené spoje provedeny kvalitněji než na originále)
nedá se rozjet bez přidání velkých otáček a to se projevuje hlavně když je horko.Prošel jsem si podobné anabáze a ortel je
bohužel ten nejhorší-hardwerová chyba řídící jednotky (někde je tam uklepaný drátek).Naštěstí řešení není tak drahé-
není třeba kupovat novou ECU .Najděte si na internetu www.akademia.cz-toje zprostředkovatelská ,která vám zajistí
opravu v Holandsku-stojí to 10 000,- a je na to 2tá záruka (údajně budou pájené spoje provedeny kvalitněji než na originále)