Fiona & Ruby
Moderátor: Moderátoři
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Po delší pauze něco málo aktualit .
Dnes přišel čas na druhou prohlídku pro Fionu - přistaveno přesně dle servisního plánu: Dle zakázky mělo být hotovo v 10:00 hod. V čase 9:59:50 zaparkoval mechanik Fionu přede dveřmi servisu . Časování tedy na 1*.
Na elektromobilech není vlastně moc co dělat, takže jen výměna pylového filtru s desinfekcí, výměna brzdové kapaliny, celková prohlídka vozidla a diagnostika - toť vše. Cena Kč 5.301,- s DPH je za mě v pohodě. Když k tomu připočtu Kč 535,- za první prohlídku, tak Kč 5.800,- za prohlídky za dva roky je super.
Další prohlídka nás čeká při stavu odometru 50.000 km nebo v červnu 2026.
Vše funguje skvěle a bez nejmenších problémů.
A Ruby se k druhé prohlídce blíží poměrně rychle: Tipuji tak srpen nebo září
I tady naprostá spokojenost a problémy žádné.
Dnes přišel čas na druhou prohlídku pro Fionu - přistaveno přesně dle servisního plánu: Dle zakázky mělo být hotovo v 10:00 hod. V čase 9:59:50 zaparkoval mechanik Fionu přede dveřmi servisu . Časování tedy na 1*.
Na elektromobilech není vlastně moc co dělat, takže jen výměna pylového filtru s desinfekcí, výměna brzdové kapaliny, celková prohlídka vozidla a diagnostika - toť vše. Cena Kč 5.301,- s DPH je za mě v pohodě. Když k tomu připočtu Kč 535,- za první prohlídku, tak Kč 5.800,- za prohlídky za dva roky je super.
Další prohlídka nás čeká při stavu odometru 50.000 km nebo v červnu 2026.
Vše funguje skvěle a bez nejmenších problémů.
A Ruby se k druhé prohlídce blíží poměrně rychle: Tipuji tak srpen nebo září
I tady naprostá spokojenost a problémy žádné.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Fiona & Ruby
Mě to přijde dost, tam přece není co měnit ne když je to elektrické auto? Filtr si koupíš sám a co dál? Nové auto už tak stojí ranec a ještě vydělávat na servisu?
A výměna brzdové kapaliny se nedělá po 1 roce ani u spalováku
A výměna brzdové kapaliny se nedělá po 1 roce ani u spalováku
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Kdy jsi naposledy měl auto v autorizáku?
Hodinová sazba na Mokku bez DPH je Kč 1.350,-, kdyby se věnovali elektro části tak Kč 1.850,-.
Prohlídka to byla druhá (jako po dvou letech), takže proto výměna brzdovky.
A pylový filtr měnit odmítám - kdyby to bylo korejské nebo německé auto, tak v pohodě - tohle je ovšem francouz. Mrkni na Youtube kde filtr je - do toho já nejdu .
Druhá prohlídka na Astře bude jiná pecka - při cenách olejů v autorizácích ...
Hodinová sazba na Mokku bez DPH je Kč 1.350,-, kdyby se věnovali elektro části tak Kč 1.850,-.
Prohlídka to byla druhá (jako po dvou letech), takže proto výměna brzdovky.
A pylový filtr měnit odmítám - kdyby to bylo korejské nebo německé auto, tak v pohodě - tohle je ovšem francouz. Mrkni na Youtube kde filtr je - do toho já nejdu .
Druhá prohlídka na Astře bude jiná pecka - při cenách olejů v autorizácích ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Nikdy jsem nemel novy auto takze odpoved jasna Tak je jasny kdyz se zdrazuje, vse ze si i servis prihodi
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Tím, že jsem v branži působil a vlastně jsem pořád v kontaktu, tak jsem k cenám i cenotvorbě smířlivý .
Smyslem podnikání je tvorba zisku a při nákladech, které s prodejem a autorizovaným servisem souvisí, to levné nikdy být nemůže.
U jiných značek by to rovnou bylo za "elektro" sazbu...
Smyslem podnikání je tvorba zisku a při nákladech, které s prodejem a autorizovaným servisem souvisí, to levné nikdy být nemůže.
U jiných značek by to rovnou bylo za "elektro" sazbu...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Tak mi řekni, proč skoro všichni majitelé elektromobilů tvrdí, že díky tomu, že nemají spalovák, už nebudou muset jezdit do servisu? Opel je rozdíl proti Tesle třeba co se servisu týče?
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Tesla údajně servisní prohlídky předepsané nemá.
Ale nemám ověřeno - pro mě to není varianta - tuhle popelnici bych nechtěl ani zadarmo. Neupírám jim výborné baterie, skvělé elektromotory a dobrý SW, ale zbytek neakceptuju - stav, kdy zavřu dveře a na druhé straně dveře upadnou je pro mě nepřijatelný.
Auto prostě pravidelně do servisu musí - doma si podvozek nezkontroluju, brzdovou kapalinu nejpozději jednou za dva roky nevyměním, atd.
Třeba Hyundai/KIA mají prohlídky ročně a rovnou se sazbou "elektro".
Tady je cyklus 2 roky/25.000 km, jen první prohlídka je vložena v půli (ale je to jen půl hoďky na diagnostice).
Když zprůměruji ty dvě prohlídky, tak mě Mokka stála Kč 2.900,- ročně.
Za to v rámci garančky na spalováku tak koupíš motorový olej - a kde máš zbytek? Druhá prohlídka na Astře bude odhadem Kč 11.000,-... A to je v kontextu trhu normální cena napříč běžnými značkami.
Takže rozdíl v nákladech na údržbu je opravdu citelný .
A to nemluvím třeba o tom, že díky rekuperaci je opotřebení destiček po 25.000 km pouhých 5%
Ale nemám ověřeno - pro mě to není varianta - tuhle popelnici bych nechtěl ani zadarmo. Neupírám jim výborné baterie, skvělé elektromotory a dobrý SW, ale zbytek neakceptuju - stav, kdy zavřu dveře a na druhé straně dveře upadnou je pro mě nepřijatelný.
Auto prostě pravidelně do servisu musí - doma si podvozek nezkontroluju, brzdovou kapalinu nejpozději jednou za dva roky nevyměním, atd.
Třeba Hyundai/KIA mají prohlídky ročně a rovnou se sazbou "elektro".
Tady je cyklus 2 roky/25.000 km, jen první prohlídka je vložena v půli (ale je to jen půl hoďky na diagnostice).
Když zprůměruji ty dvě prohlídky, tak mě Mokka stála Kč 2.900,- ročně.
Za to v rámci garančky na spalováku tak koupíš motorový olej - a kde máš zbytek? Druhá prohlídka na Astře bude odhadem Kč 11.000,-... A to je v kontextu trhu normální cena napříč běžnými značkami.
Takže rozdíl v nákladech na údržbu je opravdu citelný .
A to nemluvím třeba o tom, že díky rekuperaci je opotřebení destiček po 25.000 km pouhých 5%
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Vidis a ja mel za to, ze koupis elektromobil a jezdis a pak treba po x-letech jedes na servis. Tak pak nekdy po letech napis, kolik stal ten servis celkem, ekonomicky mi ty elektro auta moc nevychazi a takto uz vubec ne a to jsem fanda te technologie.
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Ono je to prosté - další prohlídka bude za dva roky a je velkou otázkou, jestli se mě to bude týkat, při naší frekvenci výměn aut .
Ale co jsem koukal do servisního plánu (kdysi dávno), tak třetí prohlídka je tuším stejná jako byla tahle druhá. Pak je to jen otázka cen, co to za dva roky udělá, to se predikovat nedá.
Ekonomicky to smysl dává, když máš FVE a vyrábíš si elektriku sám. Já jsem FVE konečně dokončil a jede (bylo kolem toho spoustu "veselostí", ale to už je teď fuk). Když vezmu cenu FVE (kterou jsem dost nakouřil instalací opravdu velkého úložiště), předpokládanou životnost, průměrnou výrobu dle statistických dat osvitu za posledních 15 let, předpokládaných nákladů na údržbu, tak mi to vychází zhruba na Kč 1,40 za 1 kWh po celou dobu životnosti FVE (což je zhruba 30 let). A jaká bude hodnota koruny za 30 let....
Ale jsou to výpočty hodně "na vodě". Vše vychází z nějakých dlouhodobých statistik, takže je to s nějakou tolerancí. Ale pro hrubou představu to pomůže.
Mám virtuální baterii u ČEZu, takže co pošlu do sítě se mi píše na účet a až svítit nebude, tak se mi to zase od spotřeby odečítá, přičemž samozřejmě platím distribuční poplatek. Ten v nízkém tarifu činí Kč 0,50 (když to zaokrouhlím), takže pak mám náklady na 1 kWh po dobu nejbližších 3 let Kč 1,90.
Při průměrné spotřebě Mokky teď v létě jsem na nákladech cca Kč 0,28 na 1 kilometr za "palivo" - k tomu se se spalovákem nemám šanci přiblížit. O tom, že náklady na údržbu jsou oproti spalovákům směšné mluvit nemusíme (stejné položky jsou jen pylový filtr a brzdová kapalina) - odpadají motorové oleje, olejové a vzduchové filtry, zapalovací svíčky... A náklady na stěrače, kapalinu do ostřikovačů, pneumatiky, mytí, ale i pojištění jsou stejné jako u spalováku.
Je otázka co zůstatková hodnota, to zatím nevím, ještě jsem ojetý baterkáč neprodával .
Nejsem vyloženě fanoušek elektromobility, ale v tuto chvíli už BEV došly do fáze, kdy pro určitou, a ne úplně malou, skupinu uživatelů představují ideální řešení.
Moje žena najede 38-39 km za den. To bylo pro spalováky utrpení, baterkáči je to jedno. Já najezdím v týdnu do 100 km za den, ale roztrhané je to do asi 6-8 jízd - opět, spalovák trpí, bzučáku je to jedno. A protože trvám na tom, že vždy spím ve své posteli, tak ani na ty výlety nejezdíme dál, než 200 km od baráku - dojezd 500 km už není pro většinu bzučáků problém, takže se dá říct, že já bych taky klidně mohl už jezdit čistým elektromobilem, protože pro moje potřeby už vše umí.
Brečím smíchy nad argumentem o cestě do Chorvatska - jednou za rok... To dává větší smysl vlakem, letadlem nebo si spalovák půjčit.
Ale mám tu i uživatele, kteří skutečně jezdí štreky často, pro ně to řešení není. Vezmi si z Hyundai fóra Axela - kdykoliv může odjede do Skandinávie, Petzl najezdí denně pracovně mraky kilometrů po ČR a SR - tam lepší řešení než spalovák není.
Nerozporuju to, netvrdím, že bílá je černá
Ale co jsem koukal do servisního plánu (kdysi dávno), tak třetí prohlídka je tuším stejná jako byla tahle druhá. Pak je to jen otázka cen, co to za dva roky udělá, to se predikovat nedá.
Ekonomicky to smysl dává, když máš FVE a vyrábíš si elektriku sám. Já jsem FVE konečně dokončil a jede (bylo kolem toho spoustu "veselostí", ale to už je teď fuk). Když vezmu cenu FVE (kterou jsem dost nakouřil instalací opravdu velkého úložiště), předpokládanou životnost, průměrnou výrobu dle statistických dat osvitu za posledních 15 let, předpokládaných nákladů na údržbu, tak mi to vychází zhruba na Kč 1,40 za 1 kWh po celou dobu životnosti FVE (což je zhruba 30 let). A jaká bude hodnota koruny za 30 let....
Ale jsou to výpočty hodně "na vodě". Vše vychází z nějakých dlouhodobých statistik, takže je to s nějakou tolerancí. Ale pro hrubou představu to pomůže.
Mám virtuální baterii u ČEZu, takže co pošlu do sítě se mi píše na účet a až svítit nebude, tak se mi to zase od spotřeby odečítá, přičemž samozřejmě platím distribuční poplatek. Ten v nízkém tarifu činí Kč 0,50 (když to zaokrouhlím), takže pak mám náklady na 1 kWh po dobu nejbližších 3 let Kč 1,90.
Při průměrné spotřebě Mokky teď v létě jsem na nákladech cca Kč 0,28 na 1 kilometr za "palivo" - k tomu se se spalovákem nemám šanci přiblížit. O tom, že náklady na údržbu jsou oproti spalovákům směšné mluvit nemusíme (stejné položky jsou jen pylový filtr a brzdová kapalina) - odpadají motorové oleje, olejové a vzduchové filtry, zapalovací svíčky... A náklady na stěrače, kapalinu do ostřikovačů, pneumatiky, mytí, ale i pojištění jsou stejné jako u spalováku.
Je otázka co zůstatková hodnota, to zatím nevím, ještě jsem ojetý baterkáč neprodával .
Nejsem vyloženě fanoušek elektromobility, ale v tuto chvíli už BEV došly do fáze, kdy pro určitou, a ne úplně malou, skupinu uživatelů představují ideální řešení.
Moje žena najede 38-39 km za den. To bylo pro spalováky utrpení, baterkáči je to jedno. Já najezdím v týdnu do 100 km za den, ale roztrhané je to do asi 6-8 jízd - opět, spalovák trpí, bzučáku je to jedno. A protože trvám na tom, že vždy spím ve své posteli, tak ani na ty výlety nejezdíme dál, než 200 km od baráku - dojezd 500 km už není pro většinu bzučáků problém, takže se dá říct, že já bych taky klidně mohl už jezdit čistým elektromobilem, protože pro moje potřeby už vše umí.
Brečím smíchy nad argumentem o cestě do Chorvatska - jednou za rok... To dává větší smysl vlakem, letadlem nebo si spalovák půjčit.
Ale mám tu i uživatele, kteří skutečně jezdí štreky často, pro ně to řešení není. Vezmi si z Hyundai fóra Axela - kdykoliv může odjede do Skandinávie, Petzl najezdí denně pracovně mraky kilometrů po ČR a SR - tam lepší řešení než spalovák není.
Nerozporuju to, netvrdím, že bílá je černá
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
To jsou paradni cisla to pak jo, ale kdyz nemas vlastni dum, pak to ma reseni jen kdyz jsi bohac
S tim spanim to mam podobne, ale to pak, pokud nebydlis v centru republiky, moc neuvidis.
S tim spanim to mam podobne, ale to pak, pokud nebydlis v centru republiky, moc neuvidis.