A máme tu další výplach, tentokrát hydraulického systému posilovače řízení. Tento nebyl na autě proveden nikdy a po 20 letech provozu to začalo být znát. Řízení bylo tužší již pár let, ale nyní se k tomu přidal i poměrně hlasitý doprovod čerpadla, tak jsem usoudil, že je nejvyšší čas. Pořídil jsem sadu na odsávání kapalin (která zafungovala na jedničku), výplachovou chemii a kondicionér od BG a pustil se do toho. I když jsem to dělal poprvé, práce je to poměrně jednoduchá. Nejprve je třeba odsát část stávající kapaliny, dolýt výplachovou chemií BG 108 a při nastartovaném stavu cca 1/2 hodiny intenzivně kroutit volantem ze strany na stranu až do dorazu. Ideální je nějaké odlehlé parkoviště, kde můžete na dvojku tvořit "osmičky". Celý systém je pak třeba důkladně propláchnout (průběžně odsávat přímo z řízení a dolévat do nádrže) cca 1 litrem nové hydraulické kapaliny. Na závěr je třeba systém jednoduchým způsobem odvzdušnit a případně aplikovat nějaký kondicionér, v mém případě BG 330.
Výsledek je celkem neuvěřitelný, řízení jde nyní extrémně lehce .
Astra H Caravan - Fénix z popela
Moderátor: Moderátoři
Výplach posilovače řízení
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Reklama
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Toto tema se mi zrovna hodi, v pujcenem (ale uz skoro mem) P206 posilovac jde ztuha jak kdyby tam nebyl, tak se inspiruju tvym postupem, dik
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Udělal jsem to před dvěma lety podobně - odsát, dolít, pojezdit, odsát, dolít, pojezdit, odsát, dolít, pojezdit... Do systému jsem dostal asi třičtvrtě litru nové kapaliny (ano, něco málo staré tam při takové výměně zůstalo, ale to neva) a s poslední dávkou čerstvé kapaliny jsem do nádobky šupnul ještě aditivum od Bishop's... http://www.bishopsoriginal.cz/?p=172
W124 E320 R6 Coupé 1994