DPF FILTR - totálně ucpaný
Moderátor: Moderátoři
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ja tomu zrovna moc nehovim a takze jsem nahlodan, necham si na diagnostice zjistit stav zaneseni filtru, doufam, ze se tam take dozvim, kdy byla naposled udelana regenerace a jestli ta original skrtici zaslepka nedela filtru nejakou paseku.
Jinaka zaslepka co jsi experimentoval s dirama se od originalu lisi v poctu der, original je take o prumeru 8mm, ale jsou tam 4 dir, proto ono hazeni do nouzaku.
Jen pro zajimavosto docela zajimave napsany clanek o EGR
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
Jinaka zaslepka co jsi experimentoval s dirama se od originalu lisi v poctu der, original je take o prumeru 8mm, ale jsou tam 4 dir, proto ono hazeni do nouzaku.
Jen pro zajimavosto docela zajimave napsany clanek o EGR
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
- Reklama
- novotnypepa
- Příspěvky: 84
- Registrován: 31 led 2010, 10:55
- Bydliště: PARDUBICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Dnes se mi podařilo DPF vyčistit, 2x regenerovat a autíčko zase jezdí jako dříve a hlavně náklady na opravu do 500kč. Včera po několika pokusech nahradit DPF obyčejnou trubkou s přírubou, což se řídící jednotce moc nelíbilo a stále po zahřátí na provozní teplotu se přepínalo do nouzového režimu a hlásila chybu P2279 jsem přistoupil na mechanické vyčištění filtru. Kompresor a gumová palička udělala divy. Z filtru jsem vysypal kupu sazí, pak asi 2L technického benzínu a škrt. Asi po 10ti minutách se filtr vypálil, po nasazení do auta se po chvilce jízdy spustila regenerace. Po 5km se sama přerušila a za dalších 5km opět spuštění. Celkem to trvalo asi 20km. Před tím vším jsem vyndal záslepku EGR.
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahoj!
Tak jak to jezdí?Funguje to jak má?Pokud by to šlo takhle jednoduše vyčistit,tak by to bylo super.Kdysi jsem čet v časopisu Autodiesel,že to jde dobře vyčistit wapkou,do který je namíchanej hydroxid sodný.Na německých fórech často píšou,že ucpání filtru způsobily hlavně tyhle závady:netěsnost v tlakovým okruhu přívodu vzduchu-prasklá hadice nebo chladič vzduchu,závada EGR ventilu-zůstává viset v otevřenej poloze,závada vstřikovačů-tekoucí nebo špatně rozprašující vstřikovače,tuning.Všechno to má společný zvýšenou tvorbu sazí.V lepším případě to odhalí snímač rozdílu tlaků v DPF,v horším se filtr bez varování ucpe.
Já jsem měl o víkendu filtr venku-potřeboval jsem opravit utrženej šroub na přírubě filtru.Povedlo se nám to,když jsme loni měnili vlnovec.Štefty na přírubě jsem nakonec uříznul,odvrtal a nahradil obyčejnýma šroubama.Taky jsem měl uhnilý držáky výfuku na rouře mezi DPF a konc.tlumičem.Udělal jsem pár fotek filtru.Filtr byl podle diagnostiky 1250 km po vypálení.Auto má teď najeto 202000 km.Takže takhle to vypadá: Tady mam na tebe jednu otázku-jak filtr vypadal uvnitř,když jste ho vyndali?Bylo nějak vizuálně znát,že je ucpanej?Jen tak ze zvědavosti,dík.
Tak jak to jezdí?Funguje to jak má?Pokud by to šlo takhle jednoduše vyčistit,tak by to bylo super.Kdysi jsem čet v časopisu Autodiesel,že to jde dobře vyčistit wapkou,do který je namíchanej hydroxid sodný.Na německých fórech často píšou,že ucpání filtru způsobily hlavně tyhle závady:netěsnost v tlakovým okruhu přívodu vzduchu-prasklá hadice nebo chladič vzduchu,závada EGR ventilu-zůstává viset v otevřenej poloze,závada vstřikovačů-tekoucí nebo špatně rozprašující vstřikovače,tuning.Všechno to má společný zvýšenou tvorbu sazí.V lepším případě to odhalí snímač rozdílu tlaků v DPF,v horším se filtr bez varování ucpe.
Já jsem měl o víkendu filtr venku-potřeboval jsem opravit utrženej šroub na přírubě filtru.Povedlo se nám to,když jsme loni měnili vlnovec.Štefty na přírubě jsem nakonec uříznul,odvrtal a nahradil obyčejnýma šroubama.Taky jsem měl uhnilý držáky výfuku na rouře mezi DPF a konc.tlumičem.Udělal jsem pár fotek filtru.Filtr byl podle diagnostiky 1250 km po vypálení.Auto má teď najeto 202000 km.Takže takhle to vypadá: Tady mam na tebe jednu otázku-jak filtr vypadal uvnitř,když jste ho vyndali?Bylo nějak vizuálně znát,že je ucpanej?Jen tak ze zvědavosti,dík.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
- novotnypepa
- Příspěvky: 84
- Registrován: 31 led 2010, 10:55
- Bydliště: PARDUBICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Filtr vypadal úplně stejně jak u tebe, po vyndání na něm nebylo nic poznat. Jediný problém byl s teplotním čidlem, má měkkou převlečku, na to bylo potřeba velký sikovky a hodně trpělivosti. Auto má najeto skoro 2000km po vyčištění. Nikdy tak dobře nejezdilo jak teď. Spotřeba na dálku je 5,3. Zabírá pěkně od spodu no prostě supr. Zatím jsem nezpozoroval regeneraci. Uvidíme co bude dál. To čištění je velice jednoduchý. Vapku bych nedoporučoval, někde jsem četl, že saze jsou vysoce karcinogenní. Je to asi věc názoru. Mě stačilo trochu tech. benzínu, chvíle strachu co to udělá a to je vše. V sobotu mám před sebou cestu domů, asi 900km. Doufám, že filtr vydrží.
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Hm to je zajímavý,že vypadal stejně.Já s nim zatim problémy neměl.Vyndaval jsem to kvůli utrženýmu šroubu na přírubě filtru.Naopak s matkou teplotního čidla jsem neměl nejmenší problém,zato šrouby na přírubě mě vytrestaly pořádně.
S tou wapkou se mi to taky nezdálo,ale psali tam,že to dost pomáhá.Ale asi bych to taky udělal spíš tvojí metodou,už jen kvůli tomu bordelu z tý černý vody,co by z toho asi tekla.Jinak díky za info.
S tou wapkou se mi to taky nezdálo,ale psali tam,že to dost pomáhá.Ale asi bych to taky udělal spíš tvojí metodou,už jen kvůli tomu bordelu z tý černý vody,co by z toho asi tekla.Jinak díky za info.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
- novotnypepa
- Příspěvky: 84
- Registrován: 31 led 2010, 10:55
- Bydliště: PARDUBICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahoj, tak vše dopadlo k mé spokojenosti, DPF se regeneruje asi po 1500km, auto jezdí tak jak nikdy před tím. To znamená, že filtr i když je totálně ucpaný je ho možno regenerovat ručně. Trošku tech. benzínu, zapálit a nechat vyhořet.
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Takze hlasim, ze EGR jenz je zaslepen original zaslepkou fiat zatim DPF filtru problem nedela a pravidelne se automaticky vypaluje. Poridil jsme si OPCOM at to mohu dukladneji sledovat a zatim pohoda v soucasnem stavu je na 42%.
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03 říj 2010, 22:53
- Bydliště: Praha
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahoj, chtěl bych se zeptat jakou verzi Opel COM používáte? Teď jsem viděl jednu na aukru cena kolem 1000 Kč, tak by mě zajímalo jestli za tu cenu je to k něčemu dobré. Popřípadě prosím o radu kde jste nakoupili vy. Díky
Naposledy upravil(a) martin7445 dne 18 lis 2010, 15:53, celkem upraveno 1 x.
Vectra 1.9 CDTI Caravan
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Tohle je tady trošku off-topic, (dotaz patří spíše sem) ale všechny tyhle "levné" interface jsou z číny. Fungovat Ti to bude.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Zdarec, lze nějak poznat regeneraci filtru bez připojení na PC? Laďa