universální pneu
Moderátor: Moderátoři
universální pneu
Ahoj opláci , mám jednu otázečku a rád bych znal váš názor na universální pneumatiky . Jsem začínající řidič takže zkušenosti nemám s tím jak se takové pneu chovají v létě a v zimě z hlediska bezpečnosti ,spotřeby paliva atd... Je lepší zůstat u letních a zimních zvlášť je to na zafiru??? Děkuji za rady a přeji hodně bezpečných kilometrů .
- Reklama
Re: universální pneu
Ahoj,
z hlediska bezpečnosti určitě přezouvat a z hlediska peněz taky
z hlediska bezpečnosti určitě přezouvat a z hlediska peněz taky
Opel Zafira A 2003 2,2DTI (92Kw)
Re: universální pneu
Od doby co se začaly rozlišovat kola na letní a zimní jsem universální kola neviděl. Byli to kola co na sobě neměli napsané toto označení zimní či letní a byli to pouze doprodeje. Pak ještě existují kola s označením m+s (muld and snow). Ty se smějí dávat na auta celoročně, ale vzhledem k tomu, že se dávají standardně pouze na 4x4 (nikoliv auta co se vyrábějí i ve verzi 4x4, ale pouze na ty co pohon všech kol mají) tak jestli není podmínkou pro uznání policistou, aby jsi měl 4x4...
Nicméně měl jsem je na felině a ze začátku jsem myslel, že jsou to čistě zimní (to snow jak tam bylo) a furt jsem nechápal, jak si ty lidi pochvalujou ty zimáky, když já nevidím žádný rozdíl
Takže závěr m+s (papírově z pohledu legislativy - universály) jsou na hovno. Většinou jsou to letnáky se zimní vzorkem (nebo prostě větším vzorkem) v zimě nic moc, v létě na silnici taky nic moc... je to opravdu pro ty, co si občas zajedou do lesa či louku (žádný hardcore offroudování po skalách) a nechtějí v létě všude zapadnout a jako bonus, že to na silnici v létě není tak hrozný a je to dražší, tak mají povoleno jezdit i v zimě (tam je to ale opravdu oproti zimáku na nic). Prostě na čtyřkolku pokud to trochu využiješ cestou na chalupu kde není silnice ok jinak je to na nic... maximálně když jsi líný a nechceš měnit kola a jízdní vlastnosti jsou ti ukradený, tak je to dobrá volba
Toť můj závěr.
Nicméně měl jsem je na felině a ze začátku jsem myslel, že jsou to čistě zimní (to snow jak tam bylo) a furt jsem nechápal, jak si ty lidi pochvalujou ty zimáky, když já nevidím žádný rozdíl
Takže závěr m+s (papírově z pohledu legislativy - universály) jsou na hovno. Většinou jsou to letnáky se zimní vzorkem (nebo prostě větším vzorkem) v zimě nic moc, v létě na silnici taky nic moc... je to opravdu pro ty, co si občas zajedou do lesa či louku (žádný hardcore offroudování po skalách) a nechtějí v létě všude zapadnout a jako bonus, že to na silnici v létě není tak hrozný a je to dražší, tak mají povoleno jezdit i v zimě (tam je to ale opravdu oproti zimáku na nic). Prostě na čtyřkolku pokud to trochu využiješ cestou na chalupu kde není silnice ok jinak je to na nic... maximálně když jsi líný a nechceš měnit kola a jízdní vlastnosti jsou ti ukradený, tak je to dobrá volba
Toť můj závěr.
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Re: universální pneu
Pneumatiky s označením M+S (mud + snow = bláto a sníh) jsou zimní. Gumy s označením univerzální se stále (omezeně) vyrábějí a prodávají a zcela jedno, zda na čtyřkolky, předo- či zadokolky. Niméně není to to pravé ořechové, jako všechno, co je univerzální - má to prostě ubráno tu i tam, člověk od toho nemůže čekat zázraky, ale na takové to domácí žvýkání to postačuje... Nejlepší jsou dvě sady obutých kol.
W124 E320 R6 Coupé 1994