Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Moderátor: Moderátoři
Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Dodatečná montáž systému sledování podhuštění pneu - RDKS, TPMS Opel Vectra C
Systém monitorování tlaku pneu – Německy RDKS (Reifendruckkontrollsystem) Anglicky TPMS ( Tyre pressure monitoring system). Systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách se stanou normou pro všechny nové modely vozidel od roku 2014. Vectra C má tento systém již od svého zrodu tj. od roku 2002.
V podstatě lze tento systém zabudovat do každé Vectry C, stupeň obtížnosti dostavby je závislý na kabelové formě, která je ve vozidle použita. Obecně lze říci, že čím vyšší je výbava vozu, tím větší je pravděpodobnost, že jsou ve vozu všechny potřebné konektory pro zapojení.
Trochu zde popíši princip. Systém funguje tak, že nepřetržitě monitoruje tlak každé pneumatiky pomocí bezdrátových senzorů a výsledky odesílá do palubního počítače, kde lze krásně zobrazit v menu. V případě tlakové ztráty, se zobrazí varovná hláška a v otáčkoměru se zobrazí symbol auta s šipkou ke kolu. Existuje více systémů monitorování tlaku v pneu, kdy se např. pomocí senzorů ABS dopočítává podle obvodové rychlosti, zda se kolo netočí, oproti ostatním rychleji tudíž je podhuštěné. Opel však používá plnohodnotný systém (přijímač vysílač), řekl bych jeden z nejvíce povedených, kola se můžou libovolně přehazovat a systém sám rozpozná pozici kola vůči autu. Systém vyvinula firma schrader schrader, která je průkopníkem systémů monitorování tlaku v pneu. V testu ADAC dostal tento systém nejvyšší známku ++ sehr gut a skončil na druhém místě viz odkaz: http://www.lauche-maas.de/Anleit/adac-testb0711.pdf Co se týká dostavby mám bohaté zkušenosti, v následujících řádkách Vám poskytnu informace " jak na to" Budu popisovat novější, doupřijímačový systém (na každou nápravu jeden přijímač) od modelového roku 2004 a výše (Vectry do modelového roku 2004 byly osazovány čtyřmi přijímači, tedy na každé kolo jeden) .
Orientační cena dostavby: cca 9.000,-
Časová náročnost: 3 hodiny + 15 minut programování pomocí TECH2 v servisu
Potřebné díly:
1. 1x Řídící jednotka RDKS kat.č: 62 35 317
2. 1x Přijímač levý přední kat.č: 62 35 397
3. 1x Přijímač levý zadní kat.č. 62 35 318
4. 4x Senzor typu AC kat.č. 10 10 718
5. 2x Speciální matice pro přední přijímač kat.č. 8 17 950
6. 2x Šroub torx 4,8x13 pro zadní přijímač kat.č. 20 36 819
7. Držák řídící jednotky kat.č. 62 37 231
8. mini ISO pin konektory
9. V případě že není zásuvka pro zadní přijímač. Kabelová forma pro zadní nápravu. Dle výbavy a typu vozu. Ovšem lze prodloužit i bez tohoto nového kabelu.
Tento kabel je dosti drahý a jeho natažení zdlouhavé, čísla zde uvádím z důvodu, pokud by někdo chtěl mít i originální kabel a svazek nechtěl dodatečně prodlužovat.
Jak jsem již napsal, stupeň obtížnosti dostavby je závislý na kabelové formě, která je ve vozidle použita. Nejdůležitější je zásuvka na řídící jednotku. Ta se nachází v zavazadlovém prostoru před levým zadním kolem, k jejímu nalezení se musí demontovat boční obložení. Zásuvka řídící jednotky RDKS vypadá takto:
Dále je nutno najít zásuvku pro přední přijímač, nachází se pod plastovým podběhem za levým předním kolem (u řidiče). Je nutno povolit a odtáhnout plastový podběh , zásuvka vypadá takto:
Zásuvka na zadní přijímač se nachází za levým zadním kolem na plastovém podběhu, většinou ovšem chybí. Chyběla i mě. Na zadním podběhu je vidět i výlisek pro přijímač. Z důvodu chybějící části kabelového svazku je právě zde nejkomplikovanější část dostavby. Jde to řešit dvěma způsoby, první je nákup a natažení originálního kabelového svazku pro zadní nápravu. Objednací čísla se liší podle úrovně výbavy. (Záleží, zda je auto vybaveno aktivním podvozkem IDS+, xenony, nebo obyčejnými světlomety) Druhý způsob je prodloužení stávajícího kabelu o zásuvku na přijímač RDKS. Zásuvka k přijímači je stejná jako k senzorům ABS. Na vrakovišti se dá tedy sehnat jen samotná koncovka ze zadní nápravy k senzorům ABS. Vypadá takto:
Prodloužení kabelového svazku pro zadní nápravu:
Pokud tedy máte již opatřenou zásuvku pro přijímač RDKS provedeme prodloužení kabelu od zásuvky X5 (nachází se na úrovni levých zadních dveří pod autem) zásuvku nastavte dvojicí dostatečně dlouhých kabelů o průměru vodiče 0,5 mm
Zásuvka X5
Zásuvku X5 rozpojte pod vozem na konce volných kabelů nalisujte mini ISO pin konektory (dají se koupit v prodejně s autoalarmy), které zasunete do volných pozic zásuvky X5 (je potřeba jehlou vydloubnout gumovou záslepku).
Mini ISO PIN konektory vypadají následovně:
Nové kabely zasuňte do plastového krytu již existujícího kabelového svazku a důkladně zaizolujte. Na zbylý konec vedení k přijímači si opatřete také plastový kryt (obdoba husího krku). Správnost montáže lze prověřit propísknutím kabelu mezi zásuvkou přijímače a zásuvkou řídící jednotky (pozice 1 zásuvky přijímače na pozici E zásuvky řídící jednotky, pozice 2 zásuvky přijímače na pozici F zásuvky řídící jednotky). Schéma tažení kabelového svazku je zde:
Celé schéma zapojení RDKS je zde:
V tomto okamžiku je tedy na vozidle kompletní kabelové vedení pro RDKS.
Montáž předního přijímače:
Povolit šrouby na plastovém podběhu levého předního kola, jen část u řidiče a podběh odtáhnout. (není nutno ho celý demontovat). Přední přijímač kat.č: 62 35 397 nasadit na pozici a zasunout zástrčku a přišroubovat 2 plastovými maticemi kat.č. 8 17 950 Plastový podběh zadělat zpátky. Zacvaknout zásuvku do přijímače.
Zamontovaný přední přijímač je zde:
Montáž zadního přijímače:
Odmontovat zadní část levého zadního podběhu a celý plastový podběh vyndat.
Do podběhu vyvrtat 2 dírky průměru 5 mm pro přijímač (místo je naznačeno ve výlisku na podběhu). Zezadu na podběh přiložit přijímač a přišroubovat ho 2 šrouby torx 4,8x13 kat.č. 20 36 819 Namontovat podběh zpátky a zacvaknout zásuvku do přijímače.
Montáž řídící jednotky:
Na řídící jednotku RDKS kat.č: 62 35 317 zacvaknout držák kat.č. 62 37 231 demontovat levou část obložení zavazadlového prostoru a celý komplet nacvaknout na místo za před levým zadním kolem (přesné místo je poznat podle dvou kulatých otvorů v karoserii) a připojit kabel k řídící jednotce RDKS.
Řídící jednotka RDKS:
Místo pro řídící jednotku:
Zamontovaná řídící jednotka:
Nyní je již celý systém provozuschopný, zbývá v pneuservisu zamontovat do kol ventily s vysílači.
(Celý systém se dá naprogramovat a zprovoznit i bez senzorů v kolech, ty lze domontovat kdykoli později.) Pro modelový rok 2004 a výše je to typ AC kat.č. 10 10 718 U Opelu je ale moc drahý (cena 3000,- kč za jeden), proto doporučuji koupit od fy. Schrader jde objednat např. na http://www.ddpneu.cz kód zboží 65335-67 cena 1.200,- kč za kus. Utahovací moment matice snímače tlaku v pneu je 7,5 N.m
Poslední věc je návštěva autorizovaného servisu a naprogramování celého systému pomocí Tech 2.
Výsledek vašeho snažení je tady:
Varovná hláška:
Závěrem, chci napsat ještě několik postřehů co mám z provozu tohoto systému. Zajímavá je výdrž samotných ventilů (vysílačů) v kolech - provozuji 2 sady (letní a zimní) ty starší z roku 2004 jsou stále funkční (tedy téměř 9 let, je rok 2013). Samotný ventilek se nepoužívá běžný, ale vzhledem k hliníkovému tělu poniklovaný. Za dobou provozu (5 let) se mi několikrát systém osvědčil, velmi brzy zjistíte problém třeba s tím, že je v pneu vražený třeba hřebík, okolo kterého postupně uchází tlak - (hláška a varování přichází při rozdílu tlaku 0,3 bar na nápravě.)
Příloha: Objednací čísla kabelového svazku zadní nápravy.
Kat.č. 12 92 444 – (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) (NEPOUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (NEPOUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) Pro SEDAN F68, F69
Kat. č. 12 92 446 (POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro SEDAN F68, F69
Kat.č. 12 92 450 (POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro SEDAN F68, F69 Pro IDS+
Kat.č. 62 94 424 (NEPOUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro F35 Kombi
Kat.č. 62 94 425 POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro F35 Kombi
Kat.č. 62 94 423 POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro F35 Kombi Pro IDS+
Systém monitorování tlaku pneu – Německy RDKS (Reifendruckkontrollsystem) Anglicky TPMS ( Tyre pressure monitoring system). Systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách se stanou normou pro všechny nové modely vozidel od roku 2014. Vectra C má tento systém již od svého zrodu tj. od roku 2002.
V podstatě lze tento systém zabudovat do každé Vectry C, stupeň obtížnosti dostavby je závislý na kabelové formě, která je ve vozidle použita. Obecně lze říci, že čím vyšší je výbava vozu, tím větší je pravděpodobnost, že jsou ve vozu všechny potřebné konektory pro zapojení.
Trochu zde popíši princip. Systém funguje tak, že nepřetržitě monitoruje tlak každé pneumatiky pomocí bezdrátových senzorů a výsledky odesílá do palubního počítače, kde lze krásně zobrazit v menu. V případě tlakové ztráty, se zobrazí varovná hláška a v otáčkoměru se zobrazí symbol auta s šipkou ke kolu. Existuje více systémů monitorování tlaku v pneu, kdy se např. pomocí senzorů ABS dopočítává podle obvodové rychlosti, zda se kolo netočí, oproti ostatním rychleji tudíž je podhuštěné. Opel však používá plnohodnotný systém (přijímač vysílač), řekl bych jeden z nejvíce povedených, kola se můžou libovolně přehazovat a systém sám rozpozná pozici kola vůči autu. Systém vyvinula firma schrader schrader, která je průkopníkem systémů monitorování tlaku v pneu. V testu ADAC dostal tento systém nejvyšší známku ++ sehr gut a skončil na druhém místě viz odkaz: http://www.lauche-maas.de/Anleit/adac-testb0711.pdf Co se týká dostavby mám bohaté zkušenosti, v následujících řádkách Vám poskytnu informace " jak na to" Budu popisovat novější, doupřijímačový systém (na každou nápravu jeden přijímač) od modelového roku 2004 a výše (Vectry do modelového roku 2004 byly osazovány čtyřmi přijímači, tedy na každé kolo jeden) .
Orientační cena dostavby: cca 9.000,-
Časová náročnost: 3 hodiny + 15 minut programování pomocí TECH2 v servisu
Potřebné díly:
1. 1x Řídící jednotka RDKS kat.č: 62 35 317
2. 1x Přijímač levý přední kat.č: 62 35 397
3. 1x Přijímač levý zadní kat.č. 62 35 318
4. 4x Senzor typu AC kat.č. 10 10 718
5. 2x Speciální matice pro přední přijímač kat.č. 8 17 950
6. 2x Šroub torx 4,8x13 pro zadní přijímač kat.č. 20 36 819
7. Držák řídící jednotky kat.č. 62 37 231
8. mini ISO pin konektory
9. V případě že není zásuvka pro zadní přijímač. Kabelová forma pro zadní nápravu. Dle výbavy a typu vozu. Ovšem lze prodloužit i bez tohoto nového kabelu.
Tento kabel je dosti drahý a jeho natažení zdlouhavé, čísla zde uvádím z důvodu, pokud by někdo chtěl mít i originální kabel a svazek nechtěl dodatečně prodlužovat.
Jak jsem již napsal, stupeň obtížnosti dostavby je závislý na kabelové formě, která je ve vozidle použita. Nejdůležitější je zásuvka na řídící jednotku. Ta se nachází v zavazadlovém prostoru před levým zadním kolem, k jejímu nalezení se musí demontovat boční obložení. Zásuvka řídící jednotky RDKS vypadá takto:
Dále je nutno najít zásuvku pro přední přijímač, nachází se pod plastovým podběhem za levým předním kolem (u řidiče). Je nutno povolit a odtáhnout plastový podběh , zásuvka vypadá takto:
Zásuvka na zadní přijímač se nachází za levým zadním kolem na plastovém podběhu, většinou ovšem chybí. Chyběla i mě. Na zadním podběhu je vidět i výlisek pro přijímač. Z důvodu chybějící části kabelového svazku je právě zde nejkomplikovanější část dostavby. Jde to řešit dvěma způsoby, první je nákup a natažení originálního kabelového svazku pro zadní nápravu. Objednací čísla se liší podle úrovně výbavy. (Záleží, zda je auto vybaveno aktivním podvozkem IDS+, xenony, nebo obyčejnými světlomety) Druhý způsob je prodloužení stávajícího kabelu o zásuvku na přijímač RDKS. Zásuvka k přijímači je stejná jako k senzorům ABS. Na vrakovišti se dá tedy sehnat jen samotná koncovka ze zadní nápravy k senzorům ABS. Vypadá takto:
Prodloužení kabelového svazku pro zadní nápravu:
Pokud tedy máte již opatřenou zásuvku pro přijímač RDKS provedeme prodloužení kabelu od zásuvky X5 (nachází se na úrovni levých zadních dveří pod autem) zásuvku nastavte dvojicí dostatečně dlouhých kabelů o průměru vodiče 0,5 mm
Zásuvka X5
Zásuvku X5 rozpojte pod vozem na konce volných kabelů nalisujte mini ISO pin konektory (dají se koupit v prodejně s autoalarmy), které zasunete do volných pozic zásuvky X5 (je potřeba jehlou vydloubnout gumovou záslepku).
Mini ISO PIN konektory vypadají následovně:
Nové kabely zasuňte do plastového krytu již existujícího kabelového svazku a důkladně zaizolujte. Na zbylý konec vedení k přijímači si opatřete také plastový kryt (obdoba husího krku). Správnost montáže lze prověřit propísknutím kabelu mezi zásuvkou přijímače a zásuvkou řídící jednotky (pozice 1 zásuvky přijímače na pozici E zásuvky řídící jednotky, pozice 2 zásuvky přijímače na pozici F zásuvky řídící jednotky). Schéma tažení kabelového svazku je zde:
Celé schéma zapojení RDKS je zde:
V tomto okamžiku je tedy na vozidle kompletní kabelové vedení pro RDKS.
Montáž předního přijímače:
Povolit šrouby na plastovém podběhu levého předního kola, jen část u řidiče a podběh odtáhnout. (není nutno ho celý demontovat). Přední přijímač kat.č: 62 35 397 nasadit na pozici a zasunout zástrčku a přišroubovat 2 plastovými maticemi kat.č. 8 17 950 Plastový podběh zadělat zpátky. Zacvaknout zásuvku do přijímače.
Zamontovaný přední přijímač je zde:
Montáž zadního přijímače:
Odmontovat zadní část levého zadního podběhu a celý plastový podběh vyndat.
Do podběhu vyvrtat 2 dírky průměru 5 mm pro přijímač (místo je naznačeno ve výlisku na podběhu). Zezadu na podběh přiložit přijímač a přišroubovat ho 2 šrouby torx 4,8x13 kat.č. 20 36 819 Namontovat podběh zpátky a zacvaknout zásuvku do přijímače.
Montáž řídící jednotky:
Na řídící jednotku RDKS kat.č: 62 35 317 zacvaknout držák kat.č. 62 37 231 demontovat levou část obložení zavazadlového prostoru a celý komplet nacvaknout na místo za před levým zadním kolem (přesné místo je poznat podle dvou kulatých otvorů v karoserii) a připojit kabel k řídící jednotce RDKS.
Řídící jednotka RDKS:
Místo pro řídící jednotku:
Zamontovaná řídící jednotka:
Nyní je již celý systém provozuschopný, zbývá v pneuservisu zamontovat do kol ventily s vysílači.
(Celý systém se dá naprogramovat a zprovoznit i bez senzorů v kolech, ty lze domontovat kdykoli později.) Pro modelový rok 2004 a výše je to typ AC kat.č. 10 10 718 U Opelu je ale moc drahý (cena 3000,- kč za jeden), proto doporučuji koupit od fy. Schrader jde objednat např. na http://www.ddpneu.cz kód zboží 65335-67 cena 1.200,- kč za kus. Utahovací moment matice snímače tlaku v pneu je 7,5 N.m
Poslední věc je návštěva autorizovaného servisu a naprogramování celého systému pomocí Tech 2.
Výsledek vašeho snažení je tady:
Varovná hláška:
Závěrem, chci napsat ještě několik postřehů co mám z provozu tohoto systému. Zajímavá je výdrž samotných ventilů (vysílačů) v kolech - provozuji 2 sady (letní a zimní) ty starší z roku 2004 jsou stále funkční (tedy téměř 9 let, je rok 2013). Samotný ventilek se nepoužívá běžný, ale vzhledem k hliníkovému tělu poniklovaný. Za dobou provozu (5 let) se mi několikrát systém osvědčil, velmi brzy zjistíte problém třeba s tím, že je v pneu vražený třeba hřebík, okolo kterého postupně uchází tlak - (hláška a varování přichází při rozdílu tlaku 0,3 bar na nápravě.)
Příloha: Objednací čísla kabelového svazku zadní nápravy.
Kat.č. 12 92 444 – (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) (NEPOUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (NEPOUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) Pro SEDAN F68, F69
Kat. č. 12 92 446 (POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro SEDAN F68, F69
Kat.č. 12 92 450 (POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro SEDAN F68, F69 Pro IDS+
Kat.č. 62 94 424 (NEPOUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro F35 Kombi
Kat.č. 62 94 425 POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro F35 Kombi
Kat.č. 62 94 423 POUŽÍVÁ SE S XENONOVÝMI SVĚTLOMETY) (POUŽÍVÁ SE U SMĚROVÝCH REFLEKTORŮ) (POUŽÍVÁ SE S INDIKÁTOREM PODHUŠTĚNÍ PNEUMATIKY) Pro F35 Kombi Pro IDS+
Naposledy upravil(a) megabeda dne 19 dub 2013, 23:38, celkem upraveno 1 x.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
- Reklama
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Chtěl jsem tohle téma trošku oživit a zeptat se, zda někdo z Vás už tenhle systém podle mého návodu dodělal? Já už ho používám cca 1,5 roku, čidla tlaku jsem si nechal namontovat i do zimních pneu, vše funguje spolehlivě.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Já to mám na autě z výroby, ale sám bych se do toho nepustil, přestože jsi ten návod udělal perfektně, prostě bych se bál, že něco podělám, nejsem tak šikovný jako Ty .
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Podělat není co, pokud už v autě je zásuvka k řídící jednotce, tak jde prakticky jen o natažení 2 drátů k zadnímu přijímači a hotovo.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Zdravím, Megabedo jsi naprostý borec, že jsi schopný nejen něco takového na autě namontovat, ale ještě o tom všem zpracuješ úžasný návod. Určitě by se to podle něj dalo poskládat Já mám už RDKS zabudované, bohužel čidla mám jen na zimákách a nechce se mi vyhazovat za 4 nové snímače do letňáků. Tak snad se naskytne nějaká šikovná koupě.
Opel Vectra C Caravan 1,9 CDTI 110 kW, prostě krasavec
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Ahojte, mám dotaz ke snímačům v kolech.
Původní jsou tam tyto, jak je tu již napsáno:
http://www.ddpneu.cz/product/elektronic ... disky.html
Chci koupit další sadu do zimáků a našel jsem tyto:
http://www.pneumatiky-obchod.cz/tpms-el ... &orderby=0
Jen si nejsem jistý, zda budou komunikovat s řídící jednotkou. Ty původní se jen vymění a ony se samy načtou, nic se nemusí programovat, nebo nějak upravovat. Ovšem co tyto? Cena je lákavá.
Poradí někdo?
Původní jsou tam tyto, jak je tu již napsáno:
http://www.ddpneu.cz/product/elektronic ... disky.html
Chci koupit další sadu do zimáků a našel jsem tyto:
http://www.pneumatiky-obchod.cz/tpms-el ... &orderby=0
Jen si nejsem jistý, zda budou komunikovat s řídící jednotkou. Ty původní se jen vymění a ony se samy načtou, nic se nemusí programovat, nebo nějak upravovat. Ovšem co tyto? Cena je lákavá.
Poradí někdo?
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Ahoj, dle mě je to blbost. Cena dobrá, ale nikdy jsem nic podobného neviděl, ani se nedočetl o náhradě tohoto typu. Tohle je Valor, origo sensory, včetně řídící jednotky dodává firma Schrader.
Myslím že tam mají chybu.
Myslím že tam mají chybu.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Tak dnes jsem to dokoncil. Vse funguje jak ma (instalace). Stacila aktivovat OP-COMem ve vsech modulech.
Jediny problem mam se jednim senzorem. Koupil jsem nove u DD pneu, ale na jednom netesni gumka okolo ventilu.
Reklamovat to ale nebudu, koupim opravnou sadu a bude to.
Jediny problem mam se jednim senzorem. Koupil jsem nove u DD pneu, ale na jednom netesni gumka okolo ventilu.
Reklamovat to ale nebudu, koupim opravnou sadu a bude to.
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Jsem rád že Ti to funguje, k utíkajícímu tlaku okolo ventilu lze říci následující. Při montáži musí být dodržena čistota a striktně dotahovací moment matice ventilu, který je dle výrobce 7,5 Nm. viz:http://www.opel-niedersachsen.de/pdf/TPMS1.pdf Menší i větší utahovací moment působí Tvé problémy. Nedávno jsem byl ve velkém pneuservisu a chtěl aby použili momentový klíček na dotažení - nic takového v dnešní době nedělají a utahují to na "citovku". Prostě ho nemají.....
Dále uvádím ještě jeden poznatek - tělo ventilu je slitina hliníku, proto musí být použit i ventilek který je poniklovaný, aby nedocházelo k oxidaci. Běžně se děje v servisech to, že Ti při opravách vytáhnou Tvůj poniklovaný a vrazí tam úplně obyčejný. Po čase tak může dojít k unikání tlaku přes tělo ventilu.
PS: Když jsem to montoval já tak jsem musel do servisu na tech 2, opcomem mi nešlo nastavit to, aby se mi zobrazovala ikona tlaku se šipkou ke kolu v malém dislpleji.
Dále uvádím ještě jeden poznatek - tělo ventilu je slitina hliníku, proto musí být použit i ventilek který je poniklovaný, aby nedocházelo k oxidaci. Běžně se děje v servisech to, že Ti při opravách vytáhnou Tvůj poniklovaný a vrazí tam úplně obyčejný. Po čase tak může dojít k unikání tlaku přes tělo ventilu.
PS: Když jsem to montoval já tak jsem musel do servisu na tech 2, opcomem mi nešlo nastavit to, aby se mi zobrazovala ikona tlaku se šipkou ke kolu v malém dislpleji.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Návod na dodatečnou montáž systému RDKS, OPEL VECTRA C
Ja mam signum po faceliftu tak tam ten maly displej je jen pro automat. Pristi tyden bych to ale mel dodelat.
Pak jdu na instalaci alarmu, modulu komfortu, skladanych zrcatek a UWA modulu
Pak jdu na instalaci alarmu, modulu komfortu, skladanych zrcatek a UWA modulu