Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Moderátor: Moderátoři
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Jeste sem dam jeden dotaz kdyz uz..ptal jsem se a je to tak ze kdyz uz mam predehrivac v aute, mel by byt pripraven konektor na pripojeni a nasledne nastavovani staru atd bude fungovat pres displej v aute?! Nekde mi rikali ze se musi dodelat hodiny..ale kam bych je dal a jak by se mi to libilo..no jinak dalkovy ovladani je samo nejlepsi to bez komentare, akorat ta cena
Vectra C Combi 2006 1.9 CDTI 110kw
- Reklama
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
@ Marinaaaa
Ahoj, nějak postupně - to že běží přihřívač, kromě akustické kulisy nezjistíš. Já mám spolehlivou metodu a to tu, že když je přihřívač (agregát) v provozu, cvaká podávací čerpadlo které je pod autem v pravé zadní části, tedy jakoby pod pravými zadními dveřmi (za spolujezdcem) když skloníš hlavu musíš ho slyšet.
Teď k předělání přihřívače na nezávislé topení. Cena té sady je záměrně astronomická, jde o rozšíření na komfortní systém, který mají vozy vyšší třídy a tomu odpovídá i cena, ovšem neodpovídá tomu co skutečně dostaneš. Jde všeho všudy o pár věcí protože to podstatné už v autě máš. Co já vím tak v sadě je to hlavní - čerpadlo chladící kapaliny - to je rozdíl mezi přihřívačem a nez. topením - přihřívač ho nemá. Dále tam najdeš, kabel k připojení čerpadla, držák čerpadla, a hliníkový (řekměme) mezikus s výřezem pro kabel - musí se vyměnit na agregátu, pár sponek a to je vše. - Za 13.000 docela dost:-)
Řidící jednotka se dle mě měnit nemusí - přihřívač je ovládán přes CAN-BUS. Hodiny, pokud máš automatickou klimatizaci ECC se také dodělávat nemusí - vše se ovládá pohodlně přes displej. Viz obrázek:
Dálkové ovládání lze použít jakékoli od Eberspacheru (třeba easy start) nebo od Webasta (T100) Připojení je jednoduché.
Ahoj, nějak postupně - to že běží přihřívač, kromě akustické kulisy nezjistíš. Já mám spolehlivou metodu a to tu, že když je přihřívač (agregát) v provozu, cvaká podávací čerpadlo které je pod autem v pravé zadní části, tedy jakoby pod pravými zadními dveřmi (za spolujezdcem) když skloníš hlavu musíš ho slyšet.
Teď k předělání přihřívače na nezávislé topení. Cena té sady je záměrně astronomická, jde o rozšíření na komfortní systém, který mají vozy vyšší třídy a tomu odpovídá i cena, ovšem neodpovídá tomu co skutečně dostaneš. Jde všeho všudy o pár věcí protože to podstatné už v autě máš. Co já vím tak v sadě je to hlavní - čerpadlo chladící kapaliny - to je rozdíl mezi přihřívačem a nez. topením - přihřívač ho nemá. Dále tam najdeš, kabel k připojení čerpadla, držák čerpadla, a hliníkový (řekměme) mezikus s výřezem pro kabel - musí se vyměnit na agregátu, pár sponek a to je vše. - Za 13.000 docela dost:-)
Řidící jednotka se dle mě měnit nemusí - přihřívač je ovládán přes CAN-BUS. Hodiny, pokud máš automatickou klimatizaci ECC se také dodělávat nemusí - vše se ovládá pohodlně přes displej. Viz obrázek:
Dálkové ovládání lze použít jakékoli od Eberspacheru (třeba easy start) nebo od Webasta (T100) Připojení je jednoduché.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
No jo, je to tak, kdyz jsem kupoval, vybiral auto, cetl jsem hodne recenze a samo ta tvoje a Lubaana me pomohli dosttecne k vyberu, za coz dodatecne dik . A je fakt ze ses proste machr na prace znalosti atd..to no comment !
Ale ted k veci..tim chci rict ze rada od tebe ma opravdu vahu..a ja si porad rikal co to cvaka pod tim autem?! Nejdriv jsem si vsiml kdyz jsem nekam prijel a vylezl ven, rikam si ze by vejfuk jak dilatuje, ale to by pri studenejch startech bylo divny..a ono podavaci cerpadlo. Aspon me ten zvuk uz nebude znervoznovat !
Do seznamu dilu jsem koukal a rikal si ze to za tech par dilu je palka..popravde receno nejsem zadny kutil a bojim se toho stourat se ve vecech ktery neznam, resp. abych neudelal vetsi skodu nez uzitek..proto se snazim pri nejake praci na aute vnutit pod ruce mechanikovi at neco vim a umim sam...proste se ucit a ucit..ale potesil jsi me ze s tim dodelanim to nebude asi takova hruza-pro sikovne-, vodni cerpadlo a hlavne hodiny na displeji pac mam automatickou klimu. Dik za uvedeni do obrazu..jdu zkoumat nemecky navod na rozsireni co jsi sem vlozil.
Ale ted k veci..tim chci rict ze rada od tebe ma opravdu vahu..a ja si porad rikal co to cvaka pod tim autem?! Nejdriv jsem si vsiml kdyz jsem nekam prijel a vylezl ven, rikam si ze by vejfuk jak dilatuje, ale to by pri studenejch startech bylo divny..a ono podavaci cerpadlo. Aspon me ten zvuk uz nebude znervoznovat !
Do seznamu dilu jsem koukal a rikal si ze to za tech par dilu je palka..popravde receno nejsem zadny kutil a bojim se toho stourat se ve vecech ktery neznam, resp. abych neudelal vetsi skodu nez uzitek..proto se snazim pri nejake praci na aute vnutit pod ruce mechanikovi at neco vim a umim sam...proste se ucit a ucit..ale potesil jsi me ze s tim dodelanim to nebude asi takova hruza-pro sikovne-, vodni cerpadlo a hlavne hodiny na displeji pac mam automatickou klimu. Dik za uvedeni do obrazu..jdu zkoumat nemecky navod na rozsireni co jsi sem vlozil.
Vectra C Combi 2006 1.9 CDTI 110kw
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Malý test
Při součastných teplotách hluboko pod bodem mrazu jsem udělal včera menší pozorování.
Podmínkou testu byl samozřejmě funkční termostat, otevírá mi při 86°C
Ráno poctivých -16°C při normální jízdě do 90km/h teplota na klimatizaci nastavena na 22°C.
Sledoval jsem v testmenu teplotu, od začátku běžel přihřívač, po překonání 80°C hranice (moment vypnutí přihřívače) teplota vylezla ještě o 3°C na 83°C potom začala padat až na 78°C kdy se opět zapnul přihřívač a "dotopil" na 83°C
Odpoledne teplota -8°C jinak stejné podmímky, přihřívač vypnul na 80°C a teplota dále rostla až na 85°C kde se držela, dále neklesala.
Závěr - Při nižších teplotách pod bodem mrazu řekl bych cca -12° a více, diesel (1.9CDTI) není schopen dávat tolik odpadního tepla aby se udržela provozní teplota motoru (tedy v rozmezí 80-90°C) a motor díky vytápění interiéru prochladá. Je to dáno zcela jistě i větším vnitřním prostorem (verze caravan),které je nutno vytápět, u sedanu a GTS bude tato hranice dále. Také proto se do vozů pro severský trh, ale i do Rakouska (Alpský region) přihřívač dodává v základní výbavě. U nás naštěstí tak kruté zimy z dlouhodobého hlediska nejsou, ale těchto pár mrazivých dní tuto skutečnost potvrzuje.
Při součastných teplotách hluboko pod bodem mrazu jsem udělal včera menší pozorování.
Podmínkou testu byl samozřejmě funkční termostat, otevírá mi při 86°C
Ráno poctivých -16°C při normální jízdě do 90km/h teplota na klimatizaci nastavena na 22°C.
Sledoval jsem v testmenu teplotu, od začátku běžel přihřívač, po překonání 80°C hranice (moment vypnutí přihřívače) teplota vylezla ještě o 3°C na 83°C potom začala padat až na 78°C kdy se opět zapnul přihřívač a "dotopil" na 83°C
Odpoledne teplota -8°C jinak stejné podmímky, přihřívač vypnul na 80°C a teplota dále rostla až na 85°C kde se držela, dále neklesala.
Závěr - Při nižších teplotách pod bodem mrazu řekl bych cca -12° a více, diesel (1.9CDTI) není schopen dávat tolik odpadního tepla aby se udržela provozní teplota motoru (tedy v rozmezí 80-90°C) a motor díky vytápění interiéru prochladá. Je to dáno zcela jistě i větším vnitřním prostorem (verze caravan),které je nutno vytápět, u sedanu a GTS bude tato hranice dále. Také proto se do vozů pro severský trh, ale i do Rakouska (Alpský region) přihřívač dodává v základní výbavě. U nás naštěstí tak kruté zimy z dlouhodobého hlediska nejsou, ale těchto pár mrazivých dní tuto skutečnost potvrzuje.
Naposledy upravil(a) megabeda dne 05 pro 2010, 13:17, celkem upraveno 1 x.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
- Lazak
- Příspěvky: 129
- Registrován: 14 úno 2010, 17:34
- Bydliště: Petrovice u Karviné
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Zeptám se možná trochu blbě, nemám bufíka, ale mám digi klimu. Mám taky ten přihřívač a co to vlastně je? Mám VeC 2.2DTI 10/2003.
Lazak
Lazak
Vectra C GTS 2.2DTI 10/2003
Grand Scénic fórum
Grand Scénic fórum
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Zjednodušeně řečeno ,přihřívač je bufík bez svého čepadla chladící kapaliny u VC je to typ D5WZ (může být v provozu pouze když je v chodu motor), nezávislé topení je ten samý bufík pouze s tím rozdílem že má vlastní čerpadlo tudíž může být v provozu nezávisle na tom zda motor je v chodu či nikoli (D5WS). Kdyby jsi ho v autě měl poznáš to jednoduše pohledem do motorového prostoru před spolujezdce:
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
megabeda:toto som presne pozoroval aj ja vcera.....len u nas bolo okolo -12....aj hodnoty ako klesala a stupala teplota su rovnake....keby sme to nespravili minuly tyzden tak len tisko sledujem ako sa motor nedokaze ani zohriat.....mala by to byt sucast kazdeho naftoveho auta vacsich rozmerov...aspon ten prihrievac
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Podelim se take o zkusenosti s teplotou, resp. jejim kolisanim. Pres leto mam bezne teplotu chlad.kap. kolem 85st. Kolisa tak od 83 do 87. Nekdy pri cekani v kolone kdyz je poradnej hic, klidne vyleze pres 90.
Na zaklade zdejsich info jsem koukal i na teplotu kdy otvira termostat, tak casto poruchovy ci spatne fungujici a otvira pri cca 86-88st a teplota spadne o nejakych 6st. Ale je fakt ze ted v zime je teplota tak 81-82st, nekdy vyleze o trochu vys ale spis ne, pod 80 nepada. Pouzivam autom. klimu na 22st.
Tot vse. Jen by me zaroven zajimalo jestli ma nekdo podobnou zkusenost s o neco nizsi teplotou v zime? Zdar
Na zaklade zdejsich info jsem koukal i na teplotu kdy otvira termostat, tak casto poruchovy ci spatne fungujici a otvira pri cca 86-88st a teplota spadne o nejakych 6st. Ale je fakt ze ted v zime je teplota tak 81-82st, nekdy vyleze o trochu vys ale spis ne, pod 80 nepada. Pouzivam autom. klimu na 22st.
Tot vse. Jen by me zaroven zajimalo jestli ma nekdo podobnou zkusenost s o neco nizsi teplotou v zime? Zdar
Vectra C Combi 2006 1.9 CDTI 110kw
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
PS:Dodatek. V zime tim jsem myslel pri venkovni teplote cca do -10st.
Vectra C Combi 2006 1.9 CDTI 110kw
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26 zář 2009, 23:50
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Prosím o radu. Mám Vectru 2,2 DTI, r.v 2004 , origoš topení celou dobu fungovalo, ale teď jenom hulilo a přestalo topit. Nikdy nebylo na žádnym servisu nebo opravě. Jenom se sepne , 2 krát se zkusí rozeběhnout a nic. Poradí mi někdo dobrý servis? Děkuji.