ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Moderátor: Moderátoři
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Tady si o tom můžeš něco počíst
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=33&t=813
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=33&t=813
- Reklama
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Ahoj Denny. Diky za radu. V pondelok bude jasnesjsie, ci sa tie klapky daju vycistit. Ak nie, za zaklade tvojho doporucenia to asi fakt necham spravit u Opla. Inak nasiel som este na netu cely blok sania novy za 1100 zlotych (cca 7 000 Kc) co by tiez este mohlo byt riesenie...denny píše:Vlado,tomu servisu co ti to vyčíslil na 40000,-to okamžitě seber.
Na vraku to nekupuj.Máš klasický problém s vířívými klapkami.
Ve značkovém Opel servisu by se neměli dostat nad 23000,-se vším potřebným materiálem a prací.
Mozes este, prosim ta popisat, co to znamena "klasický problém s vířívými klapkami" ?
Diky moc
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
po diskusie na https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=33&t=813 sa mi trosku vyjasnilo, v com spociva cely problem. Pokial tomu spravne rozumiem, prejavuje sa u mna technologicky nedostatok ovladania virivych klapiek, ktory bol vyrieseny u GM az v 02/2007 modifikaciou tiahla a jeho ulozenia. Vsetky motory 1.9 DTH vyrobene do tej doby sa pravdepodobne stretavaju s tym istym problemom, co si po najazdeni urciteho poctu km bude vyzadovat vymenu sacieho modulu 7.00373.12.0 (obj.c. u Opel 5850180) za cenu cca 8500.- Kc. Taktiez sa vyslovene doporucuje vymena elektrickeho modulu EAM-i 7.00521.14.0 (ob.c. u Opel 5850574) za cenu 7857.- Kc.
Cena kompletnej vymeny u autorizovaneho servisu by mala byt nieco malo okolo 20 000.- Kc
Nerozumiem uplne oznaceniu sacieho modulu. Vsade sa uvadza obj.c. 5850180. V cenniku originalnych autodielov sa vsak tento modul oznacuje obj.c. 5850119. Je medzi 5850180 a 5850119 nejaky rozdiel??? http://www.automedik.cz/automobily-nahr ... pid=102997
Dalsia moznost je nechat si vymenit cely system sania za repasovany (s uz modifikovanym tiahlom) v Polsku. Cena za kompletnu vymenu vyjde cca 700.- zl.
Taktiez sa mi podarilo najst nove originalne nahradne diely na Polskej obdobe aukra za ceny cca 30% lacnejsie, nez u nas. Neviem vsak, ci sa tomuto da 100% doverovat.
Saci modul 7.00373.12.0 za 1070.- zl = cca 7200.- Kc
http://moto.allegro.pl/item928849387_sa ... ssacy.html
Elektronicky modul EAM-i za 660.- zl = 4400.- Kc
http://moto.allegro.pl/item939540218_op ... awnik.html
Je mi teda naprosto jasne, ze ziadne vycistenie asi v tejto fazi nepomoze a vymena bude nutna. Do pondelka sa rozhodnem, akym sposobom pokracovat a potom napisem, ako dopadla vymena.
Cena kompletnej vymeny u autorizovaneho servisu by mala byt nieco malo okolo 20 000.- Kc
Nerozumiem uplne oznaceniu sacieho modulu. Vsade sa uvadza obj.c. 5850180. V cenniku originalnych autodielov sa vsak tento modul oznacuje obj.c. 5850119. Je medzi 5850180 a 5850119 nejaky rozdiel??? http://www.automedik.cz/automobily-nahr ... pid=102997
Dalsia moznost je nechat si vymenit cely system sania za repasovany (s uz modifikovanym tiahlom) v Polsku. Cena za kompletnu vymenu vyjde cca 700.- zl.
Taktiez sa mi podarilo najst nove originalne nahradne diely na Polskej obdobe aukra za ceny cca 30% lacnejsie, nez u nas. Neviem vsak, ci sa tomuto da 100% doverovat.
Saci modul 7.00373.12.0 za 1070.- zl = cca 7200.- Kc
http://moto.allegro.pl/item928849387_sa ... ssacy.html
Elektronicky modul EAM-i za 660.- zl = 4400.- Kc
http://moto.allegro.pl/item939540218_op ... awnik.html
Je mi teda naprosto jasne, ze ziadne vycistenie asi v tejto fazi nepomoze a vymena bude nutna. Do pondelka sa rozhodnem, akym sposobom pokracovat a potom napisem, ako dopadla vymena.
- novotnypepa
- Příspěvky: 84
- Registrován: 31 led 2010, 10:55
- Bydliště: PARDUBICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Jak to tady pročítám, tak se přikláním k názoru co auto to jiné chování při stejné závadě. Co se týče EGR dá se jezdit i bez něho, stačí zaslepit saní i výfuk, nechat ho připojený. Spotřeba je stejná výkon taky jen svítí kontrolka emisí. Vířivé klapky - s vypadlým táhlem jsem jezdil asi 2 roky a žádná kontrolka nesvítila, ani výkon a spotřeba se nezměnily jen horší odezva plynového pedálu.
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Hmm,klapky sání.To je pěknej paskvil na jinak výborným motoru.Timhle si asi projdou všichni majitelé těhle motorů.I mě to potkalo.Tyčka byla vypadlá,nasadil jsem ji,po nějakým čase zase vypadla.Pak jsem to zkoušel opravit,povedlo se to-dal jsem jinou tyčku,kterou jsem doma vyrobil.Fungovalo to asi 25000 km.Pak se mi začala rozsvěcovat kontrolka a motor v nouzáku.Unavil se motůrek ovládající třetí klapku,jejímž prostřednictvím se ovládají ostatní klapky.Samotnou třetí klapku ještě motorek utáhne,ale jakmile nasadim tyčku,tak je konec-nouzák.Myslim,že jsem bez klapek najel asi tak 25000 km a ještě to asi do léta necham,teď se mi v tom hrabat nechce.
Cena 40000 Kč je dost natažená.V novým sání a motůrku bude tak 16000 Kč plus práce.Práce to ovšem neni moc pěkná-spoustu věcí odstrojit,rozebrat rozvody,sundat vysokotlaký čerpadlo nafty,pracovat v absolutní čistotě-je potřeba rozpojit vedení nafty........Ale jestli chtějí 40 tis,tak bych jim udělal pápá a šel bych jinam.
Co se týká různých repasí,tak tomu bych moc nevěřil.Oni sice opraví tu tyčku,že se to tak nějak hejbe,ale ložiska klapek a klapky samotný zůstanou,pak tudy utíká tlak turba.Navíc zůstává ovládací motor a už jsem čet pár zkušeností,jak chtěli ušetřit,tak motor nevyměnili,dali jen nový sání a motor odešel třeba za dva měsíce.Tady si myslim nemá cenu jakkoliv šetřit.
Na netu jsem našel pár fotek,jak vypadají opotřebený klapky:
Cena 40000 Kč je dost natažená.V novým sání a motůrku bude tak 16000 Kč plus práce.Práce to ovšem neni moc pěkná-spoustu věcí odstrojit,rozebrat rozvody,sundat vysokotlaký čerpadlo nafty,pracovat v absolutní čistotě-je potřeba rozpojit vedení nafty........Ale jestli chtějí 40 tis,tak bych jim udělal pápá a šel bych jinam.
Co se týká různých repasí,tak tomu bych moc nevěřil.Oni sice opraví tu tyčku,že se to tak nějak hejbe,ale ložiska klapek a klapky samotný zůstanou,pak tudy utíká tlak turba.Navíc zůstává ovládací motor a už jsem čet pár zkušeností,jak chtěli ušetřit,tak motor nevyměnili,dali jen nový sání a motor odešel třeba za dva měsíce.Tady si myslim nemá cenu jakkoliv šetřit.
Na netu jsem našel pár fotek,jak vypadají opotřebený klapky:
- Přílohy
-
- odrbaná kulička na klapce
- kugelkopf-50757.jpg (26.49 KiB) Zobrazeno 10573 x
-
- tyčka
- gestaenge-pfanne-53942.jpg (27.09 KiB) Zobrazeno 10573 x
-
- sací potrubí
- ansaugbruecke-53943.jpg (99.09 KiB) Zobrazeno 10573 x
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
A ještě:
- Přílohy
-
- jednotlivý komponenty klapky-žlutě jsou znázorněný poškození opotřebováním
- verschleiss-53945.jpg (22.22 KiB) Zobrazeno 10573 x
-
- klapka
- verschleiss-klappe1-50756.jpg (29.65 KiB) Zobrazeno 10573 x
-
- tělo klapky-v místě ložiska otáčení chybí několik mm materiálu
- axialfuehrung-5596.jpg (28.47 KiB) Zobrazeno 10573 x
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Po vikendovej konzultacii som sa dostal konecne do obrazu v com samotny problem spociva, co vsetko treba vymenit a za zhruba ake peniaze. Tymto chem podakovat vsetkym za rady, doporucenia a podnetne odkazy.
Dneska sme sa teda znovu vratili k teme vymeny sacieho modulu s mojim "dvornym autoservisom". Po kratkej debate a vyjasneni si, co presne je potrebne vymenit sme sa dostali na cenu, ktora by nemala presiahnut 18 000 Kc, a to za cenu sacieho modulu, elektr. modulu EAM-i a prace. Povodnych 40 000.- bol len hruby odhad, ktory na mna vybafol bez zistovania cennikovych cien, atd... Kazdopadne diely su objednane a zajtra by malo byt sanie vymenene.
V ramci tejto vymeny som si nechal vymenit aj tradicne problemovy termostat, ktory sa mi spinal pri 79 ´C namiesto 88 ´C.
Este jedna otazka. Je fakt nutne pri vymene sania davat dole rozody a vysokotlake cerpadlo? Je to kvoli nedostatku miesta v priestore motoru, alebo je nutne dodrzat tento postup, kvoli inemu dovodu?
Dneska sme sa teda znovu vratili k teme vymeny sacieho modulu s mojim "dvornym autoservisom". Po kratkej debate a vyjasneni si, co presne je potrebne vymenit sme sa dostali na cenu, ktora by nemala presiahnut 18 000 Kc, a to za cenu sacieho modulu, elektr. modulu EAM-i a prace. Povodnych 40 000.- bol len hruby odhad, ktory na mna vybafol bez zistovania cennikovych cien, atd... Kazdopadne diely su objednane a zajtra by malo byt sanie vymenene.
V ramci tejto vymeny som si nechal vymenit aj tradicne problemovy termostat, ktory sa mi spinal pri 79 ´C namiesto 88 ´C.
Este jedna otazka. Je fakt nutne pri vymene sania davat dole rozody a vysokotlake cerpadlo? Je to kvoli nedostatku miesta v priestore motoru, alebo je nutne dodrzat tento postup, kvoli inemu dovodu?
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Rozhození rozvodů je potřeba kvůli tomu,aby se sání dalo sundat ze šteftů na motoru.A tam právě překáží čerpadlo.Na německým fóru jsem čet,že se to dá jen s povolením čerpadla,bez jeho vyndavání,ale to nevim,to uvidim až to budu dělat.Ale rozvody se budou muset rozhodit každopádně.Jo kdyby to šlo bez toho,tak je tam pak práce na dvě hoďky,ale takhle je to na půl dne.Na obrázkách je dobře vidět,jak jsou ty štefty dlouhý.Vedou skrz selý sání,sundání sání tam právě překáží to čerpadlo.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Tak priatelia, dneska prislo auto z vymeny sania a termostatu. Jazdi nadherne, ziadna kontrolka vyfukoveho sytemu a po vymene termostatu sa motor konecne zahrieva aj pri kratkej jazde a teplota sa rychle ustali na 85 ´C. Celkove ma vysla vymena na 20900.- Kc, vratane modulu sania, elektr.ovladania klapiek EAM-i, termostatu a prace. Aj napriek pomerne velkej investicii som spokojny, ze s autom bezproblemove zdvojnasobim pocet najazdenych km. Dakujem vsetkym za rady a napady, ktore prispeli k identifikacii zavady a pravdepodobne aj ustaleniu ceny opravy v relativne rozumnej hladine.
Neviete este niekto, co so starym blokom sania? Niekde som cital, ze v PL sa to da predat , alebo vymenit za lepsi....
Diky moc
Vl@do
Neviete este niekto, co so starym blokom sania? Niekde som cital, ze v PL sa to da predat , alebo vymenit za lepsi....
Diky moc
Vl@do
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26 zář 2009, 23:50
Re: ZÁHADNÁ PORUCHA? - VECTRA C
Mohu se zeptat u koho jsi to dělal, asi mám stejný problém. Děkuji. Ještě zkusím BG Care.