Zdravím vás všetkých.....Astra h 1.7cdti 92kw kód Z17dtr.....auto neprešlo emisnou kontrolou, lebo nejde vytočiť otáčky motora nad 4000 + dym z výfuku. Zaujímavé je že vytočiť motor nejde iba keď stojí auto na mieste. Za jazdy ide vytočiť krásne do max.otáčok+žiadny dym. Auto ide normálne. Zistil som že je zaseknutá klapka na chladiči výfukových plynov EGR. Chyby nevypisuje žiadne.....
Mohlo by to byť tou zaseknutou klapkou?
Alebo kde hľadať chybu?
Chladič spalín EGR
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Chladič spalín EGR
EGR nie je chladič výfukových plynov, ale "Exhaust Gas Recirculation" - ventil recirkulácie výfukových plynov ("ekologické" ku.vítko)
(niečo v skratke o EGR https://www.autodielygafa.sk/Blogs/egr- ... orucha-318)
Vybrať von, vyčistiť od karbónu, (popríp. rozhýbať klapku), namontovať ventil späť, preveriť funkčnosť, zmazať chybu v pamäti - pokiaľ je zapísaná a malo by to fungovať.
(niečo v skratke o EGR https://www.autodielygafa.sk/Blogs/egr- ... orucha-318)
Vybrať von, vyčistiť od karbónu, (popríp. rozhýbať klapku), namontovať ventil späť, preveriť funkčnosť, zmazať chybu v pamäti - pokiaľ je zapísaná a malo by to fungovať.
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
Re: Chladič spalín EGR
Ja viem čo je EGR.....ten je vyčistený aj potrubie pod ventilom.....lenže za EGR ventilom je ešte chladič výfukových plynov a tam je klapka ovládaná cez podtakový ventil a ta je zaseknutá......to čo je na obrázku
Re: Chladič spalín EGR
Mohlo by to byť tou zaseknutou klapkou? Alebo kde hľadať chybu?
Klapka (ventil) není podtlaková, ale je to elektromagnetický ventil - obtok chladič výfukových plynů. Jelikož je signál na ventil řízen přímo z ECU (řídící jednotka motoru) tak je možné, že při stání na STK řídící jednotka to nevyhodnotí jako zatížený motor a nelze kvůli zaseklému ventilu vytočit motor. Řídící jednotka sice vyšle signál na ventil, ale ohledně zaseklého ventilu nemůže požadavek signálu splnit tak jako výkon při jízdě. Je to ale pouze moje neověřená domněnka. Příklad ceny nového chladiče pokud by nešel opravit: https://www.doopla.cz/dily/chladic-egr- ... rced&pid=1
Re: Chladič spalín EGR
Tahle část nejde otestovat jednoduše opcomem, není tam položka pro test a ani není nikde v datech vidět nic, co by měřilo něco jako průtok čehokoli, co se týká tohoto chladiče.
Možná váha vzduchu?
Čímž teda vůbec není jasné, kdy se to překlápí, za jakých podmínek.
Tyhle jednotky motoru jsou fakt chytré a pokud by průtok na váze neseděl, mělo by to vyhodit chybu.Totéž EGR, je to jednotkou fest hlídané.
Zkus odpojit hadičku, vyrob podtlak, jestli bude táhlo chodit. Jinak to rozeber a zkus rozpohybovat.
Osobně si nemyslím, že by to mělo mít zásadní vliv na motor, hlavně na ten efekt otáčky na místě a kouř.
Možná váha vzduchu?
Čímž teda vůbec není jasné, kdy se to překlápí, za jakých podmínek.
Tyhle jednotky motoru jsou fakt chytré a pokud by průtok na váze neseděl, mělo by to vyhodit chybu.Totéž EGR, je to jednotkou fest hlídané.
Zkus odpojit hadičku, vyrob podtlak, jestli bude táhlo chodit. Jinak to rozeber a zkus rozpohybovat.
Osobně si nemyslím, že by to mělo mít zásadní vliv na motor, hlavně na ten efekt otáčky na místě a kouř.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Chladič spalín EGR
Takže dnes klapka rozhýbana.....bola zaseknutá...ale už funguje ako má.....lenže môj problém sa nevyriešil. Keď stojím robí to to isté ako predtým. Erg ventil som mal preložený z rovnakého autá kde fungoval.....takže EGR to asi nebude. Keby to bolo váhou vzuchu tak by auto nemalo výkon ani za jazdy. Či? Neviem čo stým?
Re: Chladič spalín EGR
No dnes som našiel na inom Opel fore ten istý problém čo som opisoval vyššie mal ho aj stým istým motorom.....ten pán prehodil snímač otáčok klukoveho hriadeľa so snímačom otáčok vackoveho hriadeľa (sú rovnaké) a problém vyriešil.Tak som to dnes spravil aj ja. A problém sa nevyriešil . Mohlo by to byť tým snímačom? Veľká náhoda by asi bola žeby tie snímače boli oba zle. Už ma napadá iba jedna vec objednám nový snímač otáčok klukoveho hriadeľa. Vymením ho a uvidím.....