Zdravím Vás,
Mám problém s automatickou převodovkou. Zdá se mi, že od jisté doby v režimu automatu točí vyšší otáčky motoru. Když jedu konstantní rychlostí na režim automat a přepnu do režimu manuálního řazení( bez jakékoliv mé reakce, přidání plynu, zařazení rychlosti) okamžitě pozoruji mírný pokles otáčet motoru a obráceně. Když se zase vrátím do režimu automatu, otáčky se okamžitě mírně zvýší. Spotřebu od té doby pozoruji taky vyšší. V minulosti se mi stalo, že po výměně vzduchového filtru mi auto skočilo do nouzového režimu( s neuvěřitelnými ránami při zařazení) a šlo řadit pouze 1,2 a R.
Má prosím někdo nějaký tip?
Díky T.
Řazení automat 2.0 CDTi 125 kw
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Řazení automat 2.0 CDTi 125 kw
Úplně jsem nepochopil jak myslíš to že točí vyšší otáčky,máš pocit že řazení nahoru probíhá až při zbytečně vysokých otáčkách?To se může dít ráno při nižší teplotě když auto víc točí jednotlivé rychlosti aby se rychleji ohřál olej v hydroměniči,většinou mají automaty po ohřátí tendenci motor spíše podtáčet,mám tu stejnou motorizaci tak zítra zkusím jestli dojde ke změně otáček při přeřazení do manuálu,jinak u mě řazení nahoru probíhá při klidné jízdě těsně pod 2 tisíci otáčkami,kolik má auto najeto?Olej v převodovce už jsi měnil?
Re: Řazení automat 2.0 CDTi 125 kw
Čus,
Auto mám od 42tkm, nyní 100tkm. Olej v převodovce a rozvodové skříni(4x4) byl měněn na 60tkm.
A ano, přijde mi že zbytečně točí ke třem tisícům. Nahoru řadí pozdě. Mám tam režimy SPORT a TOUR, Tour je nejkultivovanější. SPORT je nastaven vše povoleno. Moc nepoužívám. Ta změna otáček je patrná při zahřátém motoru, při jízdě po rovině. Snažím se držet konstantní otáčky a z automatu přepnu na manuál. Okamžitě pozoruji na otáčkoměru mírný pokles. Žádný rychlostní stupeň nebyl zařazen. Někdy se mi taky stane, když parkuji a dám zpátečku, zbytečně velká rána v převodovce při zařazení, vrátím zpět na N a otáčky jsou asi i na neutrál vyšší, Dám znovu R a zase taková pecka do převodovky. Bohužel se tak děje nepravidelně, takže přijedu do servisu a tam nic. Na diagnostice také nic. Většinou pomůže vypnout motor komplet zhasnout palubku a znovu start. Ale je to dočasné. Prostě si to dělá co chce.
Auto mám od 42tkm, nyní 100tkm. Olej v převodovce a rozvodové skříni(4x4) byl měněn na 60tkm.
A ano, přijde mi že zbytečně točí ke třem tisícům. Nahoru řadí pozdě. Mám tam režimy SPORT a TOUR, Tour je nejkultivovanější. SPORT je nastaven vše povoleno. Moc nepoužívám. Ta změna otáček je patrná při zahřátém motoru, při jízdě po rovině. Snažím se držet konstantní otáčky a z automatu přepnu na manuál. Okamžitě pozoruji na otáčkoměru mírný pokles. Žádný rychlostní stupeň nebyl zařazen. Někdy se mi taky stane, když parkuji a dám zpátečku, zbytečně velká rána v převodovce při zařazení, vrátím zpět na N a otáčky jsou asi i na neutrál vyšší, Dám znovu R a zase taková pecka do převodovky. Bohužel se tak děje nepravidelně, takže přijedu do servisu a tam nic. Na diagnostice také nic. Většinou pomůže vypnout motor komplet zhasnout palubku a znovu start. Ale je to dočasné. Prostě si to dělá co chce.
Re: Řazení automat 2.0 CDTi 125 kw
Zkusil jsem u sebe a při ustálené jízdě při přepnutí na manuál se otáčky nezmění,autorizák ti s hydromněničem moc nepomůže,radši zkus firmu která zabývá servisem automatů.Auto by při klidné jízdě nemělo točit ke třem tisícům než přeřadí,při větším sešlápnutí plynu samozřejmě může točit i víc.