A14XER - kouří v zátěži

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Odpovědět
kosa02
Příspěvky: 1
Registrován: 22 črc 2020, 09:01

A14XER - kouří v zátěži

Příspěvek od kosa02 »

Dobrý den, na Astře J 1.4 74kw (A14XER) auto po delší cestě ztrácelo výkon (špatně reagovalo na plyn). Když jsem se na něj díval, zjistil jsem že jsou 3 ze 4 svíček zakarbonované a zamazané olejem.
Když sem hlavu sundal, tak ventily na jednom (na čtvrtém) válci byly čisté i spalovací prostor byl celkem čistý, zbylé tři válce byly mastné a zanešené karbonem. Těsnění pod hlavou se zdálo v pořádku. Hlavu motoru jsem rozebral vyčistil (byla tam spousta usazenin), vyměnil gufera ventilů (protože jsem je podezříval). Udělal sem nové rozvody, co sem rozebral přetěsnil.
Po nastartování se zdálo vše v pořádku, trošku bíle kouřilo, ale to po pár minutách odeznělo.
Problém nastal, když jsem jel auto projet. Když jsem se rozjel, na jedničku ještě v pohodě jelo (pocitově líp jak předtím). Jenže pak jsem dal dvojku, trošku to rozjel do mírného kopečka, zařadil trojku z auta začal jít velký dým (bílý s nádechem do modra) auto úplně ztrazilo výkon ale nechcíplo, volnoběh drželo v pořádku a na volnoběh i přestalo kouřit do dalšího pokusu o jízdu. Když sem se vrátil auto jsem točil na cca 4000 otáček a nic, jel lehká pára jako normálně když je deštivo a zima. Auto zakouřilo modře jen když se sešlápl plyn a setrvačnýma hmotama se motor zatížil ale paradoxně to zakouřilo vždy po puštění plynu, ne při tom. Na volnoběh opět motor jel krásně.
Měl by jste někdo nějaký nápad, co by takovéhle chování mohlo způsobovat?
Je možné, že by se olej na sací ventily dostal skrze pístní kroužky? Protože auto nemá klasický EGR a má VVT myslím, že spaliny do sání jdou při střihu ventilů mohl by tam jít i olej?

Díky za každý nápad.
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „Astra J - Motory“