Po 142000km sa zadrelo na CDTI160k vodné čerpadlo.
Identifikácia poruchy: teplota vyletí na 130°C behom cca 30 sekund chodu motora. Voda vrie v nádobke, ale pri zapnutí kúrenia na max, fúka studený vzduch. Po chvíli ventilátory schladia vodu v mieste snímača teploty a v chladiči na 80°C a vypnú. Po naštartovaní je za 30 sek teplota naspäť.
Identifikácia poruchy riadiacou jednotkou: Displej hlási "motor overheated - idle motor". Otázka je v rýchlosti vedieť, čo to znamená "idle-motor"? Ťažko identifikovať aj pre znalcov angličtiny. V knižočke s prekladom píšu: motor uveďte do voľnobehu.
Logika pri prehriatom motore velí rovnako.
Fajn, v tomto prípade nechať motor na voľnobeh to znamená ťažké prachy za opravu - kompletná výmena rozvodov, ktoré zaseknuté čerpadlo prešmykovaním remeňa poslalo do večných lovíšť. Našťastie sa remeň neroztrhol takže to už nepokračovalo ďalej hlavou motora a ventilovými rozvodmi
Odporúčam preto ihneď vypnúť motor a odtiahnuť. Oni si to ale asi aj tak naštartujú v servise a naúčtujú opravu tak či tak - minimálne ale treba do zápisu v servise uviesť, že motor beží, t.j. rozvody fungujú, aby vám nenaúčtovali prípadne aj tú hlavu.
U mňa našťastie nekrváca moja peňaženka ale leasingovky.
Zadreté vodné čerpadlo
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Zadreté vodné čerpadlo
No potěž pánbůh,
to už jsem myslel, že mám na Insignii všechny možný závady
to už jsem myslel, že mám na Insignii všechny možný závady
Re: Zadreté vodné čerpadlo
Naposledy upravil(a) miki11 dne 07 úno 2012, 23:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Zadreté vodné čerpadlo
Ak hovoríš o 2.0DTH, tak sorry, je tam remeň. Mení sa štandardne po 150000km.
Re: Zadreté vodné čerpadlo
Naviac byť majiteľom tak by som si u 150 000km chystal prašule okrem rozvodov, čerpadla ešte na zotrvačník.
Začína byť počuť.
U Vectry mi skončil práve s výmenou remeňov - neviem či to bola náhoda - začalo to hučaním pri ubratí plynu na diaľnici, potom občas klepol na voľnobeh a teraz je to randál na voľnobehu a pri rozbiehaní auto rezonuje katastrofalne.
Začína byť počuť.
U Vectry mi skončil práve s výmenou remeňov - neviem či to bola náhoda - začalo to hučaním pri ubratí plynu na diaľnici, potom občas klepol na voľnobeh a teraz je to randál na voľnobehu a pri rozbiehaní auto rezonuje katastrofalne.
Re: Zadreté vodné čerpadlo
Naposledy upravil(a) miki11 dne 07 úno 2012, 23:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Zadreté vodné čerpadlo
Reťaz je u 2.0DTI a 2.2DTI motory Y22DTR, Y20DTH, t.j. Vectry cca do MY2006
Potom prišiel 1.9DTH s remeňom a výmenou rozvodov po 150t. Myslím že 2.0DTH v Insignii je len klon ktorý má o 50ccm väčší objem. Doslovne mi povedali v servise "zadretá pumpa vyšúchala rozvodový remeň takže ho musíme vymeniť pretože inak negarantujeme opravu".
Potom prišiel 1.9DTH s remeňom a výmenou rozvodov po 150t. Myslím že 2.0DTH v Insignii je len klon ktorý má o 50ccm väčší objem. Doslovne mi povedali v servise "zadretá pumpa vyšúchala rozvodový remeň takže ho musíme vymeniť pretože inak negarantujeme opravu".