Dobry den,
Chcel by som sa opytat na odborny nazor. Pred par dnami po dlhsej ceste 350km mi zacala svietit kontrolka baterie po vytiahnuti klucov zo zapalovania. Precital som si tu na fore ze je to pravdepodobne zavada alternatora. S alternatorom som uz problemy mal par rokov dozadu ked z nicoho nic proste odisiel - urobili mi repas (vymena reglera, loziska a diodoveho mostika + vycistenie). Dnes som s merakom od kamosa pomeral bateriu v klude bez zapojenia 12.5V, bateria zapojena bez nastartovania 12.3V, po nastartovani Alternator dobija ukazuje 14.4V a postupne klesa ku 14.1V aj pri pridavani otaciek. Zvlastne je zahrievanie alternatoru ktory po 10 minutach na volnobehu bol horuci ze sa ho dalo dotknut celou rukou ale je to na hrane (urcite to nieje zahrievanie od motora). Nastartovanie ide tak na druhy treti krat pri dlhsom podrzani kluca. Niekedy to ukazuje aj blikajucu kontrolku elektroniky motora pred startom niekedy nie. Kontrolka baterie je tam vsak stale aj po vytiahnuti kluca zo zapalovania a odpojenia baterie na celu noc. Pravdepodobne to bude Alternator aj ked to tak nevyzera - dnes ho asi vymontujem a pozriem ako su na tom loziska. Mal niekto podobny problem? Ak by to nebol Alternator co to moze byt?
Motor X16XEL Opel Astra Caravan 1.6 16V
Chybny Alternator - Kontrolka elektroniky motora a baterie
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Chybny Alternator - Kontrolka elektroniky motora a bater
Zabudol som dodat ze je to F-kova rada Astry
Re: Chybny Alternator - Kontrolka elektroniky motora a bater
no.. podle toho co píšeš, že kontrolka svítí, i dkyž vytáhneš klíček..
napadá mě , že máš
přikostřený budící káblík (vede přes kontrolku dobíjení)
projít zkontrolovat
nebo nabroušený grafit z uhlíků v alternátoru,
což by mělo jít vypláchnout silnějším prudem vody (ano je to elektronika ale pokud to porpláchneš tehdy, když to nebude horké, nemá se co stát) případně prostě rozdělat a vyčistit a zároveň proměřit zkontrolovat.
a nebo vadnou kostru mezi karoserií a baterii, což by vysvětlovalo svícení kontrolek, špatné starty, ubytek napětí po zapojení baterie i přehřívání alternátoru ...
to zjistíš tak, že nějakým drátem přemostíš ten původní, (-) pol baterie a třeba matka uchycení tlumiče..
blikající kontrolka signalizuje poruchu tu lze vyčíst takto ->http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm
napadá mě , že máš
přikostřený budící káblík (vede přes kontrolku dobíjení)
projít zkontrolovat
nebo nabroušený grafit z uhlíků v alternátoru,
což by mělo jít vypláchnout silnějším prudem vody (ano je to elektronika ale pokud to porpláchneš tehdy, když to nebude horké, nemá se co stát) případně prostě rozdělat a vyčistit a zároveň proměřit zkontrolovat.
a nebo vadnou kostru mezi karoserií a baterii, což by vysvětlovalo svícení kontrolek, špatné starty, ubytek napětí po zapojení baterie i přehřívání alternátoru ...
to zjistíš tak, že nějakým drátem přemostíš ten původní, (-) pol baterie a třeba matka uchycení tlumiče..
blikající kontrolka signalizuje poruchu tu lze vyčíst takto ->http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Chybny Alternator - Kontrolka elektroniky motora a bater
Tak tu mam vysledok pre dalsich ktori by mali podobny problem. Bol to chybny diodovy mostik. Po vymene mostika to uz nehadze ziadnu chybu ani kontrolku. Zahrievanie sa zda byt v normale - alternator sa zahreje ale nieje horuci ako predtym. Dal som to urobit v http://www.cpservis.cz/ zaruka pol roka ale bolo to celkom drahe 2700 Czk spolu s pracou, premeranim vycistenim atd.