Horší startování při zahřátém motoru Astra 1.7 TDS 1996
Moderátor: Moderátoři
Horší startování při zahřátém motoru Astra 1.7 TDS 1996
Moje Astra 1.7 TDS 1996 poslední dobou nějak špatně startuje po delších trasách při zahřátém motoru. Když je motor studený, 3x nažhavím a naskočí prakticky hned. Ale ujedu třeba 200 km po dálnici, pak někde zastavím, po 10 minutách to chci natočit a on točí a točí dost ztěžka, jako by byla vybitá baterie. Všelijak v tom cvaká a elektřina úplně pohasíná při každé otočce (palubní světlo, kontrolky...), startuju samozřejmě bez rozsvícených světel. Jenže baterka je plně nabitá. Startér měněn před rokem. Napadlo mě stáří baterie, ale to by přece bylo jedno, jestli je motor studený nebo zahřátý. Má někdo ponětí po čem jít?
- Reklama
Re: Horší startování při zahřátém motoru Astra 1.7 TDS 1996
Zkontroluj kontakty a kabely od baterie.
včetně kostry motoru a plusový kabel ke startéru.
včetně kostry motoru a plusový kabel ke startéru.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Horší startování při zahřátém motoru Astra 1.7 TDS 1996
Kontakty k baterii a kostře jsem prostřík Kontaktolem a pořádně utáhl. Zatím jsem nejel delší štreku, tak nevím. Každopádně chlápek co servisuje baterie říkal, že je to asi něco ve startéru, co se tím teplem nějak roztáhne a proto ten startér má větší odběr. Má s tím někdo zkušenost, je to vůbec možný? Startér jsem měnil cca před rokem. :/
Re: Horší startování při zahřátém motoru Astra 1.7 TDS 1996
může se stát, že se ve startéru vychodí pouzdra (kluzná ložiska), a díky vzniklé vůli se křiží rotor startéru.
nebo je startér povolený a kříží se celý.
osobně si spíš myslím, že je závada někde ve vedení, kdy je motorový prostor prohřátý, a zvedne se i odpor v kabelech nebo horším spoji.
vem si s sebou startovací kabely, až někam pojedeš a zkus, až se problém projeví propojit převodovku,nebo přímo motor se záporným polem baterie a pokud se dostaneš tak plusový kabel přímo na cívku startéru a + pol baterie, případně si udělej nový káblík od baterie přímo na motor natrvalo, ničemu neuškodíš.
nebo je startér povolený a kříží se celý.
osobně si spíš myslím, že je závada někde ve vedení, kdy je motorový prostor prohřátý, a zvedne se i odpor v kabelech nebo horším spoji.
vem si s sebou startovací kabely, až někam pojedeš a zkus, až se problém projeví propojit převodovku,nebo přímo motor se záporným polem baterie a pokud se dostaneš tak plusový kabel přímo na cívku startéru a + pol baterie, případně si udělej nový káblík od baterie přímo na motor natrvalo, ničemu neuškodíš.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995