Dnes jsem byl doplnit klimatizaci do mého auta. Obvykle jsem platil + - litr, ale dnes mě šokovala tato cena. Paní "pokladní" říkala, že jim zdražil dodavatel chladivo atd. ale nemyslím si, že o tolik.
U mě za 5 let od výroby Astry umik 0, tak že jsme polnil 6g oleje + výměna filtru za 500Kč. Jinak u nás v Ostravě 1g chladina od 2,50 - 3Kč. Jabinový filtr jsme měl vlastní značky MAN pro Astru J, za 500Kč.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Tiež si myslím, že trochu premrštená cena. Tohto roku sa ešte len chystám na kontrolu klímy, ale keď som bol pred dvoma rokmi, tak doplnili mi 210g (chladivo R143a) a platil som necelých 6€ za chladiace médium - celkovo (za odsatie, naplnenie, kontrola tesnosti, chl. medium+olej a + práca) som zaplatil 28€. No ceny sa pravdepodobne pohli smerom hore, uvidím, do konca mesiaca by som to chcel absolvovať - potom napíšem, čo to "koštovalo".
Delam v autodilech a muzu potvrdit ze chladivo opravdu zdrazilo o dost, samozrejme ze jsem se setkal i s nejakyma bombama kde to chladivo je levny, ale puvod bomby je nejasny..
Opel astra K 1.4turbo 110kw..dynamic..led matrix,navi,18bicolor atd..
No byla prý skoro prázdná. Což je ale divný, protože jsem ji plnil před rokem a v létě jsme sice jezdili dost, ale ne stále s klimou.. Prý tam ale únik není, tak budu, doufat že se jen "vypařila".
Bohuzel ta cena je normalni. Jeste v roce 2017 mne stalo doplneni 400g 400Kc na ruku, ale o rok pozdeji to bylo na ruku 1000 a loni uz 1200Kc.
Bohuzel puvodni R134a zatizili takovou dani, aby se cenove priblizila ekologictejsi R1234yf, ze ji to zdrazilo na 3-nasobek.
Jestli ti unika chladivo, res to co nejdriv, protoze pokud ti to takto uteklo, tak mas nekde unik a cim drive to nechas opravit, tim vice chladiva zachranis. Mne se takto chladivo zacalo ztracet, vzdy pres leto jakztakz klima fungovala, na jare jsem musel vzdy doplnit celou napln a teprve pak to zacal resit. Pri beznem doplneni a tlakove zkousce neprisli na nic. Tak zkusil jinou firmu, ktera odsala chladivo a natlakovala system dusikem, auto se nechalo nekolik hodin stat a pak cuchackou testoval unik, jestli nekde neco nezapacha. Opet nic, vse ok, tlak za tu chvili neklesl. Po mesici opet komplet chladivo pryc. Teprve v servisu, ktery se na klimy specializoval prisli na to, ze v kondenzatoru klimy za prednim naraznikem je dirka a prisli na to nejakou specialni lampou. Beznym okem to moc videt nebylo, ale trosku mastna mapa videt byla. Po vymene kondenzatoru je vse ok a klimu zatim po roce nebylo potreba doplnovat. Nejcastejsi pricinou uniku je prave kondenzator a nejcasteji je poskodi nejaky kaminek.
Takze to res hned ted, jinak zaplatis zbytecne tisice navic.