Ztráta výkonu při akceleraci
Moderátor: Moderátoři
Ztráta výkonu při akceleraci
Při rychlejším sešlápnutí plynového pedálu dochází u auta ke ztrátě výkonu - asi na vteřinu a potom se chytí a jede, někdy i vícekrát za sebou. Poprvé se to stalo rok před koncem záruky, v servisu mi nahráli nový software a chvíli byl klid, no a po záruce se problém projevil znovu, diagnostika je čistá, spotřeba oleje je trošku větší, ale podle servisu v pořádku, svíčky jsou nové. Mám Crossland X 1.2 turbo, Má někdo taky takovou zkušenost??
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Osobně jsem už několikrát tento motor testoval v různých modelech OPEL.
Asi první věc je co si přestavut pod pojmem - spotřeba oleje trochu větší. Kolik je tedyspotřeba na 1000km.
S vozem se jezdá krátké nebo delší trasy, jaké palivo se zde tankuje a používáte aditivum do paliva, např. VIF. Nadále kolik má motor najeto km na tachometru a jak často se měnil motorový olej.
Pokud se jezdí krátké trasy může mít motor zakarbonovaný. Z dloudobého hlediska je dobré do paliva dávat aditivum, nebo tankovat 100 oktanové palivo a po několika nádržích by to mělo ustoupit. Pokud bude motor zakarbonovaný, tak jedině vyhledat firmu, která to vyčistí. Je potřeba tento motor dost točit do vyšších otáček, aby se to minimalizovalo.
Podle informací co mám od 3 majtelů tohoto motoru, z dlouhodobého hlediska jim motor mnohem lépe funguje, když dodávají aditivum do paliva a případně cca co 3 nádž natankují 100 oktanový benzín.
Asi první věc je co si přestavut pod pojmem - spotřeba oleje trochu větší. Kolik je tedyspotřeba na 1000km.
S vozem se jezdá krátké nebo delší trasy, jaké palivo se zde tankuje a používáte aditivum do paliva, např. VIF. Nadále kolik má motor najeto km na tachometru a jak často se měnil motorový olej.
Pokud se jezdí krátké trasy může mít motor zakarbonovaný. Z dloudobého hlediska je dobré do paliva dávat aditivum, nebo tankovat 100 oktanové palivo a po několika nádržích by to mělo ustoupit. Pokud bude motor zakarbonovaný, tak jedině vyhledat firmu, která to vyčistí. Je potřeba tento motor dost točit do vyšších otáček, aby se to minimalizovalo.
Podle informací co mám od 3 majtelů tohoto motoru, z dlouhodobého hlediska jim motor mnohem lépe funguje, když dodávají aditivum do paliva a případně cca co 3 nádž natankují 100 oktanový benzín.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Zdravím, spotřeba oleje je asi 0,7 až 0,8l na 1000km, každou třetí - čtvrtou nádrž dávám lepší 100okt benzín, najeto 120000km, samozřejmě proběhla výměna rozvodů, stáří vozu je 6let, pravidelná kontrola v servisu po 15000km, aditivum tedy nedávám...
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Hlavní věci je nepodtáčet motor. Nemálo řidičů se bojí vyšších nedejbože vysokých otáček motoru a ač by se třeba nebáli, v kombinaci, předpokládám, s automatem je docela potíž držet motor v otáčkovém spektru, v němž se, jak říkává můj starý kamarád motorář, točí radostně a vesele... Převažující nedostatečně zahřátý režim provozu má taky vliv na motor a hlavně olej (hromadí se v něm palivo s následným velmi negativním působením na event. rozvodový řemen máčený v oleji.) S "moderními" přímovstřikovými motory je halt potřeba jezdit trochu jinak než se starou klasikou. Nebát se otáček, semtam motor prohnat při možnosti ručního řazení (nejde o rychlost, jde o otáčky), jinak se bude zasírat prostě z principu své konstrukce.
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Tak to už je velká spotřeba oleje, osobně to vidím na poškozený pístního kroužku na jednom z válců a nedoporučoval bych s tím nadále jezdit, hrozí že zámek může udělat rýhu do bloku motoru.
Nechal bych překontrolovat svíčky, na kterých by mohlo být poznat, který válec žere olej, případně změřit tlaky ve válcích, ale každopádně bych to řešil urgentně.
Před 6 lety se zde dával 5w 30 olej pak jiné a jiné, ze začátku interval výměny 30tis km, pak snížili na 20. poté na 15 a nově výměna motorového oleje je stanovena co 10 tis km. u tohoto modelu. Popisuji to vše na webu, co jsme našel po zahraničních webech a nedávno o tom psal i Svět Motorů - http://astra-rasag.maweb.eu/?page_id=5718
Nechal bych překontrolovat svíčky, na kterých by mohlo být poznat, který válec žere olej, případně změřit tlaky ve válcích, ale každopádně bych to řešil urgentně.
Před 6 lety se zde dával 5w 30 olej pak jiné a jiné, ze začátku interval výměny 30tis km, pak snížili na 20. poté na 15 a nově výměna motorového oleje je stanovena co 10 tis km. u tohoto modelu. Popisuji to vše na webu, co jsme našel po zahraničních webech a nedávno o tom psal i Svět Motorů - http://astra-rasag.maweb.eu/?page_id=5718
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Plně souhlasím, ale v tomto stavu je už buď 1 před 12, řekl bych že 5 min. po 12, po tolika najetých km.Colommbo píše: ↑11 kvě 2023, 13:43 Hlavní věci je nepodtáčet motor. Nemálo řidičů se bojí vyšších nedejbože vysokých otáček motoru a ač by se třeba nebáli, v kombinaci, předpokládám, s automatem je docela potíž držet motor v otáčkovém spektru, v němž se, jak říkává můj starý kamarád motorář, točí radostně a vesele... Převažující nedostatečně zahřátý režim provozu má taky vliv na motor a hlavně olej (hromadí se v něm palivo s následným velmi negativním působením na event. rozvodový řemen máčený v oleji.) S "moderními" přímovstřikovými motory je halt potřeba jezdit trochu jinak než se starou klasikou. Nebát se otáček, semtam motor prohnat při možnosti ručního řazení (nejde o rychlost, jde o otáčky), jinak se bude zasírat prostě z principu své konstrukce.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Kolega Pepík se tu na fóru registroval teprve včera, tož nebyla možnost napsat mu to dřív...
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Pokud se to tak dá říci, tak výhotou tohoto motoru od PSA je to, že automobilka k repasu motoru prodává za slušné peníze díly a dá se to relativně levno opravit.
Např. Pístní kroužka nejvyšší kvality od firmy Mahle – originály = 700 až 1000Kč
Např. Pístní kroužka nejvyšší kvality od firmy Mahle – originály = 700 až 1000Kč
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Ano, pokud se to tak dá říci. Za mnohem větší výhodu motoru však osobně pokládám fakt, když si ním takové a podobné vyfikundace není třeba dělat vůbec...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Ztráta výkonu při akceleraci
Díky za rady - musím to pořešit, vyzkouším co jste mi poradili - když se řešila ztráta oleje v záruce, udělala se kontrola v autorizovaném servisu a výsledek byl, že u tohoto motoru je spotřeba 0,6l na 1000km v normě a víc to řešit nechtěli, svíčky jsou nové - no zkusím ty kroužky...