Dobry den.Opel Vectra C r.v.2004 2.0DTI 74kw.
Rano po nastartovani cca po 10 sekundach vypne motor.Startuju stylem plny plyn a tocim cca 20 vterin kdy motor naskoci,parkarat proslapnu plyn a uz je to v pohode.Volnobech drzi.Pokud dele pres den nejedu opakuje se stejny problem.Pri zahratem motoru to nedela.Novy vzduchovy filtr,palivovy filtr,EGR vycisteno ale podtlakove ovladani k nemu je odpojeno.To jsem zjistil kdyz jsem koukal do motoru prave kvuli vyse popsane zavade.Auto jinak drzi volnobech normalne a take normalne jezdi.Dekuju za pripadne rady.Stepan
Vectra C chcipnuti motoru
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Vectra C chcipnuti motoru
Nejspis Ti pada nafta, zkontroluj si prepadove hadicky po case steri a pak to prisava vzduch. Jinak u tohoto motoru bacha na cerpadlo je mazane naftou a zavzdusnenim muzes zpusobit jeho smrt. Ja ho mam v astre a chovam se k nemu lepe nez k manzelce .
Pár rad pro co nejdelší životnost mechanické části čerpadla
-tankovat pouze kvalitní naftu, protože čerpadlo je touto naftou mazané
-používat aditiva do nafty na zvýšení mazivosti
-pravidelně měnit palivový filtr
-nikdy nesmí běžet čerpadlo nasucho bez paliva např. úplné vyjetím nadrže !
-při výměně palivového filtru musí být palivový filtr naplněn palivem, aby se do čerpadla nedostal vzduch
U motorů opel jsou vedení přebytečného paliva u trysek zaústěna do větve čerpání paliva. Netěsné zpětné vedení může tedy zapříčinit vzduch v přívodu do vysokotlakého čerpadla. Motor pak škube a v extremním případě nelze nastartovat. Toto je bohužel po čase bolest 2.0 a 2.2 motorů, a přítom náprava je jednoduchá - včasná výměna přepadových hadiček.
Hodne info najdes na tomto foru, tento motor je totoiz v astrach docela dost rozsiren.
https://www.astra-g.cz/forum/viewforum.php?f=36
Pár rad pro co nejdelší životnost mechanické části čerpadla
-tankovat pouze kvalitní naftu, protože čerpadlo je touto naftou mazané
-používat aditiva do nafty na zvýšení mazivosti
-pravidelně měnit palivový filtr
-nikdy nesmí běžet čerpadlo nasucho bez paliva např. úplné vyjetím nadrže !
-při výměně palivového filtru musí být palivový filtr naplněn palivem, aby se do čerpadla nedostal vzduch
U motorů opel jsou vedení přebytečného paliva u trysek zaústěna do větve čerpání paliva. Netěsné zpětné vedení může tedy zapříčinit vzduch v přívodu do vysokotlakého čerpadla. Motor pak škube a v extremním případě nelze nastartovat. Toto je bohužel po čase bolest 2.0 a 2.2 motorů, a přítom náprava je jednoduchá - včasná výměna přepadových hadiček.
Hodne info najdes na tomto foru, tento motor je totoiz v astrach docela dost rozsiren.
https://www.astra-g.cz/forum/viewforum.php?f=36
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Re: Vectra C chcipnuti motoru
Opraveno. Vadna hadice privodu paliva do palivoveho filtru. Mam opraveno neoriginalnim zpusobem. Musim sehnat kousek cca 30cm originalni hadice s plastovymi spojkami (spojka mezi palivovym vedenim a palivovym filtrem). U Opelu ji nemaji az za cca 1 mesic a za cenu 1700Kc. Vrakoviste ve Frydku-Mistku a okoli ji taky nemaji. Pokud by jste vedeli kde sehnat original, budu rad. Kazdopadne dekuju za pomoc. Ted mi jeste zbyva vyresit proc se mi rozsvecuje a zhasina diagnosticky klic na palubce. EGR jsem vycistil, myslim ze budu muset pohledat tady na forech hodnoty cidel a nechat porovnat dle diagnostiky. Stepan.
Re: Vectra C chcipnuti motoru
jestli se ti rozsvítí kontrolka servisu (auto s klíčkem) při studeném motoru, tak je nebo jsou to žhavičky
OPEL Vectra C caravan 2.0DTI