Zábeh CDTi
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 19 dub 2011, 16:30
Zábeh CDTi
MY 2011 Insignia 2.0 CDTi 118kW manuál, najazdené zatiaľ 1000km, flexride.
Je to náš prvý diesel, nejaké rady na dobrý zábeh? nad 2300-2500 otáčok to pekne hučí
Je to náš prvý diesel, nejaké rady na dobrý zábeh? nad 2300-2500 otáčok to pekne hučí
- Reklama
Re: Zábeh CDTi
Ahojky,
tak Tě vítám mezi dalšího Insigniáře a doufám že nebudeš mít problémy jako my
Ohledně zajíždění - mé doporučení je prvních 1000 km lážo plážo, pak už bych doporučoval klasiku a aby auto nezlenivělo tak tomu tak od 3000 km pěkně naložit. Motor je přece jen kovový výrobek a i v dnešní PC době musí každý motor a součáska pěkně sednout (tzv. zajetí).
Čauky Jirka
tak Tě vítám mezi dalšího Insigniáře a doufám že nebudeš mít problémy jako my
Ohledně zajíždění - mé doporučení je prvních 1000 km lážo plážo, pak už bych doporučoval klasiku a aby auto nezlenivělo tak tomu tak od 3000 km pěkně naložit. Motor je přece jen kovový výrobek a i v dnešní PC době musí každý motor a součáska pěkně sednout (tzv. zajetí).
Čauky Jirka
Re: Zábeh CDTi
V starších knižkách Opel doporučoval prvých 1500km:
- nikdy netrápiť motor pod 2000 ot/min a moc nepreháňať cez 3500 ot/min
- jazdiť veľmi rozmanite, t.j. žiadny tempomat, veľa preraďovať. Na diaľnici chvíľu 130, chvíľu 110 - často meniť otáčky.
Na štyroch Oploch som tak urobil, neviem či by to bolo iné pri inom režime zábehu, ale nemôžem si sťažovať.
Kontroluj najmä prvých 5000km častejšie olej mierkou. Na troch autách som nedolieval olej ani kvapku medzi výmenami až do 150t km. Na jednom do prvej výmeny 2 litre, reklamáciu samozrejme neuznali, pretože v knižke sa píše 0,1l na 1000km (to je 3 litre na výmenu!!!). ale po prvej výmene utlo a už ani kvapka. Zvláštny stav.
Dobre mierku utri vždy keď vkladáš naspäť do otvoru, pretože je to taká pitomá trubička a v momente keď olej sa dostane z mierky do miesta vyššie tak už v živote poriadne hladinu nezmeráš - bude sa ti mierka mastiť pri vyťahovaní.
Na spotrebu nehľaď aspoň 5000km, podľa mojich skúseností to ide rapídne dole po 5000 až 10000km (0,5 až 1 liter).
Hluk sa zníži rovnako - zaujímavé u Vectry bolo u nového auta úplne ticho.
Medzi dieselom v opli a benzínom nie je až tak veľký rozdiel v spôsobe jazdy, ťahá totiž - na rozdiel od PD VW, ktorý zdochol pri 3500ot/min - až do max otáčok v pohode.
Neboj, kúpil si dobre. Za 135 tisíc je mimo rámec normálneho auta len to ukrutné vrzanie prístrojovky....
- nikdy netrápiť motor pod 2000 ot/min a moc nepreháňať cez 3500 ot/min
- jazdiť veľmi rozmanite, t.j. žiadny tempomat, veľa preraďovať. Na diaľnici chvíľu 130, chvíľu 110 - často meniť otáčky.
Na štyroch Oploch som tak urobil, neviem či by to bolo iné pri inom režime zábehu, ale nemôžem si sťažovať.
Kontroluj najmä prvých 5000km častejšie olej mierkou. Na troch autách som nedolieval olej ani kvapku medzi výmenami až do 150t km. Na jednom do prvej výmeny 2 litre, reklamáciu samozrejme neuznali, pretože v knižke sa píše 0,1l na 1000km (to je 3 litre na výmenu!!!). ale po prvej výmene utlo a už ani kvapka. Zvláštny stav.
Dobre mierku utri vždy keď vkladáš naspäť do otvoru, pretože je to taká pitomá trubička a v momente keď olej sa dostane z mierky do miesta vyššie tak už v živote poriadne hladinu nezmeráš - bude sa ti mierka mastiť pri vyťahovaní.
Na spotrebu nehľaď aspoň 5000km, podľa mojich skúseností to ide rapídne dole po 5000 až 10000km (0,5 až 1 liter).
Hluk sa zníži rovnako - zaujímavé u Vectry bolo u nového auta úplne ticho.
Medzi dieselom v opli a benzínom nie je až tak veľký rozdiel v spôsobe jazdy, ťahá totiž - na rozdiel od PD VW, ktorý zdochol pri 3500ot/min - až do max otáčok v pohode.
Neboj, kúpil si dobre. Za 135 tisíc je mimo rámec normálneho auta len to ukrutné vrzanie prístrojovky....
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 19 dub 2011, 16:30
Re: Zábeh CDTi
Dík za rady, pod 2000 otáčok nechodím, ale celkom sa mu to už naložilo aj pri tých 1000km, ale samozrejme s rezervou.
Takže v najbližšej dobe Insignii naložíme ale nad 3000 ot. to pekne hučí, Benzín som nechcel lebo je to ťažké auto a bol len o 300€ lacnejší (1.6T) ako diesel, samozrejme aj spotreba.
Spotreba je 7,5l ale už som to omylom pri 500 km nuloval. Pevne dúfam, že klesne tak na 6l.
Mimo témy: Rozranie BC je fakt úbohé, na Astre H je viac možností ohľadom merania spotreby, km etc.
S Insigniou zatiaľ spokojnosť, ale stále sú tu Opelácke chyby, nedostatky. Aj skladací kľúč je horší ako v starej Astre, keď urobia Start tlačidlo, tak tomu autu odpadne veľká bradavica, Ešte by fakt mali niečo robiť s váhou, ale pochybujem, že facelift niečo takéto vyrieši. Prerobiť BC, nový stredový farebný display, ale hlavne to chce poriadny parkovací systém s kamerou, veď s tým sa nedá parkovať(hlavne do garáže, OC).
Trocha ľutujem, že máme kombík, moc miesta tam nie je, naopak v liftbacku je oproti konkurencii priestor luxus.
VW už nemá PD.
Takže v najbližšej dobe Insignii naložíme ale nad 3000 ot. to pekne hučí, Benzín som nechcel lebo je to ťažké auto a bol len o 300€ lacnejší (1.6T) ako diesel, samozrejme aj spotreba.
Spotreba je 7,5l ale už som to omylom pri 500 km nuloval. Pevne dúfam, že klesne tak na 6l.
Mimo témy: Rozranie BC je fakt úbohé, na Astre H je viac možností ohľadom merania spotreby, km etc.
S Insigniou zatiaľ spokojnosť, ale stále sú tu Opelácke chyby, nedostatky. Aj skladací kľúč je horší ako v starej Astre, keď urobia Start tlačidlo, tak tomu autu odpadne veľká bradavica, Ešte by fakt mali niečo robiť s váhou, ale pochybujem, že facelift niečo takéto vyrieši. Prerobiť BC, nový stredový farebný display, ale hlavne to chce poriadny parkovací systém s kamerou, veď s tým sa nedá parkovať(hlavne do garáže, OC).
Trocha ľutujem, že máme kombík, moc miesta tam nie je, naopak v liftbacku je oproti konkurencii priestor luxus.
VW už nemá PD.
Re: Zábeh CDTi
VW už nemá PD - ale common rail som nemal možnosť osobne skúšať, tak nemôžem hodnotiť.
7,5l/h pre prvých 5000÷10000km je OK. Na 6 to bude ťažké. Veľmi veľa záleží na pneu - u mňa v zime Dunlop 225/45R18 6,2÷6,4, teraz Continental 245/45R18 okolo 7. Diaľnica cez 120km/h je ihneď liter navrch. Na druhej strane aj pri nemeckých diaľniciach a ťažkých podmienkach to cez 8 nebýva.
BC išiel podstatne dole. VeCe 2 samostatne nulovateľné BC (spotreba v litroch, priemerná spotreba, priemerná rýchlosť, prejdená vzdialenosť, čas jazdy, čas státia) + ďalší nulovací merač vzdialenosti na tachometri.
Parkovací systém s čidlami je celkom OK, bez neho to musí byť "vrn-bum, vrn-bum..."
7,5l/h pre prvých 5000÷10000km je OK. Na 6 to bude ťažké. Veľmi veľa záleží na pneu - u mňa v zime Dunlop 225/45R18 6,2÷6,4, teraz Continental 245/45R18 okolo 7. Diaľnica cez 120km/h je ihneď liter navrch. Na druhej strane aj pri nemeckých diaľniciach a ťažkých podmienkach to cez 8 nebýva.
BC išiel podstatne dole. VeCe 2 samostatne nulovateľné BC (spotreba v litroch, priemerná spotreba, priemerná rýchlosť, prejdená vzdialenosť, čas jazdy, čas státia) + ďalší nulovací merač vzdialenosti na tachometri.
Parkovací systém s čidlami je celkom OK, bez neho to musí byť "vrn-bum, vrn-bum..."
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 19 dub 2011, 16:30
Re: Zábeh CDTi
VW- Tak motor je menej počuť, ale je to aj tým, že Passat má nové predné a bočné sklá, ťahá dobre, bol to úplne surový motor( 20km najazdené )ale len som v ňom sedel.
Spotreba je určite menšia(2.0 140k) Inak v autosalon.cz na prime urobil spotrebu s Insigniou EcoFlex(160k) 5,5 l kombinovane.
EF má cx 26, určite by tiež pomohlo, keby viac zakrytovali podvozok, ale hlavne má pneu s nízkym valivým odporom Michelin neviem presne ktoré.
Letné pneu máme Bridgestone potenza 255/45 R18, o zimných som len v štádiu uvažvania.
Čakal som možnosti BC na veľkom stredovom, niečo ako v astre H, veď to sú primitívne úkony pre programátorov(tieto merače), čakal som tam viac nastavení, keď ľudia nadávajú na množstvo nastavení a tlačidiel, podľa mňa tlačidiel veľa nie je a je to funkčné, lepšie mať tlačidlo, ako hľadať niečo v menu otočným ovládačom.
Problém s parkovaním vo vlastnej garáži pomaly na cm, posledných 15 cm len pípa neprerušovane, to je už problém. VW Volvo bmw aj ostatní majú skvelé parkovačky, kamery. Z Insignie nie je vidieť prakticky nič.
Spotreba je určite menšia(2.0 140k) Inak v autosalon.cz na prime urobil spotrebu s Insigniou EcoFlex(160k) 5,5 l kombinovane.
EF má cx 26, určite by tiež pomohlo, keby viac zakrytovali podvozok, ale hlavne má pneu s nízkym valivým odporom Michelin neviem presne ktoré.
Letné pneu máme Bridgestone potenza 255/45 R18, o zimných som len v štádiu uvažvania.
Čakal som možnosti BC na veľkom stredovom, niečo ako v astre H, veď to sú primitívne úkony pre programátorov(tieto merače), čakal som tam viac nastavení, keď ľudia nadávajú na množstvo nastavení a tlačidiel, podľa mňa tlačidiel veľa nie je a je to funkčné, lepšie mať tlačidlo, ako hľadať niečo v menu otočným ovládačom.
Problém s parkovaním vo vlastnej garáži pomaly na cm, posledných 15 cm len pípa neprerušovane, to je už problém. VW Volvo bmw aj ostatní majú skvelé parkovačky, kamery. Z Insignie nie je vidieť prakticky nič.
Re: Zábeh CDTi
demolition, lenže baworáky, čínske šity volvo (dnes už aj nové pasáty) a podobne si kupujú babráci a trtoši, ktorí potrebujú mať všetko automatizované, samo točí auto volantom a podobne.
Insignia je pre zručných šoférov, čo nič nenechávajú na HW a SW. To si môžeš zahrať automatické parkovanie doma na hracej konzoli, ale v Insignii to je čo nedokáže každý. A potom ten dobrý pocit keď sa podarí...
Ecoflex je upravený stroj so zakrytovaním a špeci pneu. Tú spotrebu nemôžeš porovnávať s tým čo máš.
Hluk je podstatne väčší u Insignie než u Vectry. Že prečo, to netuším. Kíl pribudlo ale izolácie je menej.
Insignia je pre zručných šoférov, čo nič nenechávajú na HW a SW. To si môžeš zahrať automatické parkovanie doma na hracej konzoli, ale v Insignii to je čo nedokáže každý. A potom ten dobrý pocit keď sa podarí...
Ecoflex je upravený stroj so zakrytovaním a špeci pneu. Tú spotrebu nemôžeš porovnávať s tým čo máš.
Hluk je podstatne väčší u Insignie než u Vectry. Že prečo, to netuším. Kíl pribudlo ale izolácie je menej.
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 19 dub 2011, 16:30
Re: Zábeh CDTi
Tak v garáži mi autom. točenie volantu nepomôže, skúsených šoférov? keď nič za sebou nevidím, tak môžem byť neviem ako skúsený.
Raz je to dobrá vec, parkovacia kamera + aspoň grafický asistent, kde mi ukazuje okolie auta.
Keď Insignia porazí v nejakom teste VW Passat, tak to si pozriem. Pred tým autom trocha rešpektu a aj preto, aký je už starý.
Volvo vlastnia číňania ale prečo sa navážať do kvality, vždy bude lepšia ako Opel
EcoFlex neporovnávam, ale tak výkon nie je obmedzený, má dokonca vyššíu maximálku, to bude tým cx.
Raz je to dobrá vec, parkovacia kamera + aspoň grafický asistent, kde mi ukazuje okolie auta.
Keď Insignia porazí v nejakom teste VW Passat, tak to si pozriem. Pred tým autom trocha rešpektu a aj preto, aký je už starý.
Volvo vlastnia číňania ale prečo sa navážať do kvality, vždy bude lepšia ako Opel
EcoFlex neporovnávam, ale tak výkon nie je obmedzený, má dokonca vyššíu maximálku, to bude tým cx.
Re: Zábeh CDTi
Demolition, to bol pokus o sarkastický príspevok.......
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 19 dub 2011, 16:30
Re: Zábeh CDTi
Ok, beriem, pobavilo
Dosť ma mrzí, že opel trpí detskými chybami, tiež by mu pomohlo partnerstvo napr. s bmw...mať tam ich motor a prevodovku(niektorí nemusia súhlasiť), ja len pevne verím, že sa hluk zníži.
Dnes som šiel v peug. 407 ten motor, je kulitovanejší, ale chýbala mi stab. Insignie.
Dosť ma mrzí, že opel trpí detskými chybami, tiež by mu pomohlo partnerstvo napr. s bmw...mať tam ich motor a prevodovku(niektorí nemusia súhlasiť), ja len pevne verím, že sa hluk zníži.
Dnes som šiel v peug. 407 ten motor, je kulitovanejší, ale chýbala mi stab. Insignie.