Tovární alarm Vectra C
Moderátor: Moderátoři
Tovární alarm Vectra C
Zdravím, měl bych dotaz k Vám, kdo mají originální alarm. Jde mi o to jaká je použita siréna popř. kde je umístěna. Dle Tisu je to v zavazadlovém prostoru vlevo za zadním elektocentrem REC. Dokumentace říká že jsou dva druhy sirény, jedna pro V. Británii (větší, taková kostka na 4 piny) a pro zbytek Evropy menší podobná klasickému klaksonu (na 2 piny). Na fotkách co jsem viděl byla jak hranatá, tak menší, na jedné jsem viděl i obě. Mohl by jste mi to někdo potvrdit, zjistit jak to máte Vy, popř. vyfotit. Ideální by byla fotka sirény za zadním elektrocentrem.
Děkuji.
Děkuji.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
- Reklama
Re: Tovární alarm Vectra C
Je tam niečo ako klasická húkačka v zadnom blatníku. Vydáva prerušovaný zvuk klaxónu typu škoda 1000 MB.
Re: Tovární alarm Vectra C
Díky za odpověď, je to tedy jak předpokládám - siréna je pouze pro Vauxhall, pro Opel je klaxon. Našel jsem jednu fotku:
Opel:
Vauxhall:
Opel:
Vauxhall:
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Tovární alarm Vectra C
Tak se mi podařilo úspěšně namontovat originální alarm do vectry C. Návod dělat nebudu, pouze zde v krátkosti shrnu některé věci, pokud to mám ještě v paměti, těchto následujích pár vět slouží pro Ty, kdo o této dodělávce uvažují.
Alarm nemá svou vlastní řídící jednotku, tato funkce je rozdělena mezi 3 ŘJ (BCM, DDM, PDM) z čehož hlavní je jednotka karoserie BCM.
Montáží alarmu se kromě zvýšení zabezpečení dá získat jedna speciální funkce a tou je komfortní zavírání oken, které v praxi funguje tak, že pokud začne pršet dešťový sensor to zaznamená a automaticky se zavřou všechna otevřená okna včetně střešního. Nastavuje se v zadním elektrocentru REC - funkční pouze s nastavením bezpečného zamykámí Dead Lock - tyto zámky nejsou podmínkou - stačí pouze naprogramovat jejich přítomnost.
Díly potřebné pro dodělávku jsou:
- Řídící jednotky dveří řidiče a spolujezdce (ideálně kódové označení JN, JP) - tyto lze použít i pro funkci elektricky sklopných zrcátek.
- Řídící jednotka karoserie BCM (ideálně NF) je umístěna vlevo pod volantem u A sloupku.
- Snímač otevření přední kapoty
- Spínač s LED pro vypnutí alarmu (vedle rádia)
- Blok s ultrazvukovými sensory - (před zpetným zrcátkem, tam co je mikrofón)
-Klaxon (za zadním elektrocentrem)
Samotná montáž byla u mě velice jednoduchá. Veškerou kabeláž pro alarm jsem měl připravenou. Toto lze zjistit zběžně tak, že zkontrolujete přítomnost konektoru pro připojení smímače otevření kapoty v motorovém prostoru za vzduchovým filtrem a konektoru pro připojení klaxonu vedle zadního elektrocentra. Dále vydloubnutím záslepky v pravo nahoře, vedle rádia získáte přehled zda je přítomem a osazen konektor pro tlačítko deaktivace.
Jediná úprava elektroinstalace byla ta že ve obou dveřích bylo nutno prodloužit jeden kablík od zámku dveří a zapojit ho do dveřního konektoru.
Jeden rozdíl co mě mátl je ten, že v Británií používají sirénu s vlastním akumulátorem kdežto v Evropě se používá řešení jednoduchého klaxonu.
Vše nutno programovat přes TECH2 - op-comem není plně dostupná variatní konfigurace.
Jde o jednoduchý alarm s možností vypnutí střežení vnitřního prostoru, (deaktivace ultrazvukových sensorů, pokud např. necháte v autě zvíře) který jako všechny originální systémy jsou plně integrovány se systémem vozu, včetně možnosti plné diagnostiky.
K 100% instalaci je ještě nutné (není ale podmínkou funkčnosti, alarm bude fungovat i bez tohoto) vyměnit zámky dveří za zámky s funkcí Dead Lock (superzamykání, které zablokuje zámek a dveře potom nejdou otevřít ani zevnitř vytažením kolíku). Dále u verze kombi, výměna zadních bočních skel zavazadlového prostoru a jejich zapojení k existujícím konektorům - dá se jednoduše obejít přemostěním. Jde o to, že systém využívá spirálu vyhřívání zadního skla a dále spirály které jsou v bočních sklech, pokud dojde k rozbití zadních oken - spirála se přeruší a alarm se aktivuje.
Toliko jen stručně k alarmu - pokud by někdo měl zájem o dodělávku, případné dotazy zodpovím zde.
Alarm nemá svou vlastní řídící jednotku, tato funkce je rozdělena mezi 3 ŘJ (BCM, DDM, PDM) z čehož hlavní je jednotka karoserie BCM.
Montáží alarmu se kromě zvýšení zabezpečení dá získat jedna speciální funkce a tou je komfortní zavírání oken, které v praxi funguje tak, že pokud začne pršet dešťový sensor to zaznamená a automaticky se zavřou všechna otevřená okna včetně střešního. Nastavuje se v zadním elektrocentru REC - funkční pouze s nastavením bezpečného zamykámí Dead Lock - tyto zámky nejsou podmínkou - stačí pouze naprogramovat jejich přítomnost.
Díly potřebné pro dodělávku jsou:
- Řídící jednotky dveří řidiče a spolujezdce (ideálně kódové označení JN, JP) - tyto lze použít i pro funkci elektricky sklopných zrcátek.
- Řídící jednotka karoserie BCM (ideálně NF) je umístěna vlevo pod volantem u A sloupku.
- Snímač otevření přední kapoty
- Spínač s LED pro vypnutí alarmu (vedle rádia)
- Blok s ultrazvukovými sensory - (před zpetným zrcátkem, tam co je mikrofón)
-Klaxon (za zadním elektrocentrem)
Samotná montáž byla u mě velice jednoduchá. Veškerou kabeláž pro alarm jsem měl připravenou. Toto lze zjistit zběžně tak, že zkontrolujete přítomnost konektoru pro připojení smímače otevření kapoty v motorovém prostoru za vzduchovým filtrem a konektoru pro připojení klaxonu vedle zadního elektrocentra. Dále vydloubnutím záslepky v pravo nahoře, vedle rádia získáte přehled zda je přítomem a osazen konektor pro tlačítko deaktivace.
Jediná úprava elektroinstalace byla ta že ve obou dveřích bylo nutno prodloužit jeden kablík od zámku dveří a zapojit ho do dveřního konektoru.
Jeden rozdíl co mě mátl je ten, že v Británií používají sirénu s vlastním akumulátorem kdežto v Evropě se používá řešení jednoduchého klaxonu.
Vše nutno programovat přes TECH2 - op-comem není plně dostupná variatní konfigurace.
Jde o jednoduchý alarm s možností vypnutí střežení vnitřního prostoru, (deaktivace ultrazvukových sensorů, pokud např. necháte v autě zvíře) který jako všechny originální systémy jsou plně integrovány se systémem vozu, včetně možnosti plné diagnostiky.
K 100% instalaci je ještě nutné (není ale podmínkou funkčnosti, alarm bude fungovat i bez tohoto) vyměnit zámky dveří za zámky s funkcí Dead Lock (superzamykání, které zablokuje zámek a dveře potom nejdou otevřít ani zevnitř vytažením kolíku). Dále u verze kombi, výměna zadních bočních skel zavazadlového prostoru a jejich zapojení k existujícím konektorům - dá se jednoduše obejít přemostěním. Jde o to, že systém využívá spirálu vyhřívání zadního skla a dále spirály které jsou v bočních sklech, pokud dojde k rozbití zadních oken - spirála se přeruší a alarm se aktivuje.
Toliko jen stručně k alarmu - pokud by někdo měl zájem o dodělávku, případné dotazy zodpovím zde.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Tovární alarm Vectra C
Další hezký návod,okouknu typy ŘJ a šel bych do toho.Za kolik se dají sehnat ty potřebné věci ?
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Re: Tovární alarm Vectra C
Ahoj, upřesním ještě typy ŘJ, jak jsem psal výše pro alarm jsou 3.
Ovládání alarmu umí jednotky s tímto označením:
jednotka karoserie BCM označení: CN,AT,EA,EJ,KD,NF
jednotka dveří řidiče DDM: KM,AN,EP,JN
Jednotka dveří spolujezdce PDM: KQ,AP,EQ,JP
Vyzkoušená kombinace je JN,JP, a NF (funguje i pro el. sklopná zrcátka, jednotky jsou z pofaceliftu, ale fungují i modelech před faceliftem)
Ceny pouze orientačně, nejlepší hledat asi an ebay.co.uk, popř na allegro.pl
Pokud je třeba měnit i jednotky, je to samozřejmě dražší.
řídící jednotka - okolo 40€ za jednu, (může být i víc)
spínač palubky - 10€
spínač motorového prostoru - 10€
klaxon 10€
ultrazvukové sensory 20-40€
Výhoda je, že z mé zkušenosti většinou existuje kabeláž, tudíž se nemusí složitě předělávat elektroinstalace.
Pokud již v autě jsou potřebné jednotky vyjde dodělávka hodně levně, musíme počítat pouze cenu spínačů, klaxonu a ultrazvukových sensorů.
Pokud jednotky chybí - výměna je rychlá, pouze se vymění, ale cenu to zvyšuje. Když je měnit, tak možná i z důvodu budoucí, zamýšlené montáže el. sklopných zrcátek.
Výhody kromě ceny a jednoduchosti zástavby jsou - jeden dálkový ovladač, integrace se systémem, diagnostikovatelnost závad přes Tech2, ev. op-com, komfortní zavírání oken. V neposlední řadě ve spojení s DeadLock zámky ne nepodstatné zvýšení bezpečnosti.
Takže jestli máš chuť - můžu jen doporučit, jdi do toho
Ovládání alarmu umí jednotky s tímto označením:
jednotka karoserie BCM označení: CN,AT,EA,EJ,KD,NF
jednotka dveří řidiče DDM: KM,AN,EP,JN
Jednotka dveří spolujezdce PDM: KQ,AP,EQ,JP
Vyzkoušená kombinace je JN,JP, a NF (funguje i pro el. sklopná zrcátka, jednotky jsou z pofaceliftu, ale fungují i modelech před faceliftem)
Ceny pouze orientačně, nejlepší hledat asi an ebay.co.uk, popř na allegro.pl
Pokud je třeba měnit i jednotky, je to samozřejmě dražší.
řídící jednotka - okolo 40€ za jednu, (může být i víc)
spínač palubky - 10€
spínač motorového prostoru - 10€
klaxon 10€
ultrazvukové sensory 20-40€
Výhoda je, že z mé zkušenosti většinou existuje kabeláž, tudíž se nemusí složitě předělávat elektroinstalace.
Pokud již v autě jsou potřebné jednotky vyjde dodělávka hodně levně, musíme počítat pouze cenu spínačů, klaxonu a ultrazvukových sensorů.
Pokud jednotky chybí - výměna je rychlá, pouze se vymění, ale cenu to zvyšuje. Když je měnit, tak možná i z důvodu budoucí, zamýšlené montáže el. sklopných zrcátek.
Výhody kromě ceny a jednoduchosti zástavby jsou - jeden dálkový ovladač, integrace se systémem, diagnostikovatelnost závad přes Tech2, ev. op-com, komfortní zavírání oken. V neposlední řadě ve spojení s DeadLock zámky ne nepodstatné zvýšení bezpečnosti.
Takže jestli máš chuť - můžu jen doporučit, jdi do toho
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Tovární alarm Vectra C
Moc diky za vycerpavajici navod,az bude cas tak to vsechno omrknu,jediny co sem zatim stih je kouknout pod zaslepku v panelu,a tam konektor osazenej mam.
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Re: Tovární alarm Vectra C
Je možné zjistit OP-COMem typ řj zda mám ty správné?
vectra c 1.9cdti 88kw 2005 kombi
Re: Tovární alarm Vectra C
Ja myslim ze ano,po pripojeni k RJ to v tom vypisu bude nekde napsany.
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Re: Tovární alarm Vectra C
Jo, jak psal peter, opcomem to zjistíš - když se připojíš ke konkrétní jednotce - je vidět její identifikace.
@peter.eu podívej se ještě za vzduchový filtr, tam by měla být zástrčka ke snímači otevření kapoty a pod zadním elektrocentrem REC zástrčka na klaxon alarmu. Pokud tohle máš je kabeláž pro alarm připravena.
Jinak skoro s jistotou, pokud v autě alarm není - na 90% není také přítomna řídící jednotka BCM, která alarm umí ovládat.
Takže schánět BCM typu NF - jak jsem psal výměna je jednoduchá.....
@peter.eu podívej se ještě za vzduchový filtr, tam by měla být zástrčka ke snímači otevření kapoty a pod zadním elektrocentrem REC zástrčka na klaxon alarmu. Pokud tohle máš je kabeláž pro alarm připravena.
Jinak skoro s jistotou, pokud v autě alarm není - na 90% není také přítomna řídící jednotka BCM, která alarm umí ovládat.
Takže schánět BCM typu NF - jak jsem psal výměna je jednoduchá.....
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ