
Už celkem dlouho jsem věděl, že se setrvákem je ámen. Naučil jsem se s tim jezdit tak, že se to dalo celkem přežít, tak jsem to dlouho neřešil. Když už jsem to měl chuť řešit já, tak zase neměl chuť nebo odvahu jeden ze 3 automechaniků v okolí, který tak nějak znam. Proto to nakonec dopadlo tak, že jsem si to musel vyměnit sám. Už delší dobu jsme to řešili s Magabedou, kterýho to brzy čeká taky. Nakoupili jsme společně díly za slušnou cenu a protože mi praskla manžeta na poloose, tak jsem nečekal a pustil se do toho. V domácích podmínkách. Bez zvedáku a všech možných přípravků. Jen s běžným nářadím. Podrobnej návod tu psát nebudu, ten je tady, jen napíšu pár postřehů z demontáže a montáže a dam sem pár fotek z týhle akce.
Dělal jsem to asi 4 dny, občas ve dvou. Ovšem ne jen spojku a setrvák, ale i další jiný věci, jako výměna oleje v motoru, oprava výfuku, výměna manžet na poloosách, výměna čidla diferenčních tlaků DPF, očištění a natření nápravnice, výroba přípravku na předepnutí přítlačáku..... Nikdy jsem nic podobnýho nedělal, tak proto se to tak táhlo.
Auto mělo v době výměny najeto 293 000km. Netušim, jestli byla spojka a setrvák ještě původní. Auto jsem koupil se 129 000km a setrvák už si občas poklepával.
Začal jsem sundáním nárazníku, spodního krytu motoru. Povolil jsem matice na nábojích kol, při tom jsem utrhnul nástavec z goly BGS nebo něco takovýho, no asi nic moc kvalitka





Dojmy po ujetí 2000km:
V autě už nic neklepe, motor je na volnoběh o moc tišší s o moc menšíma vibracema.
Auto se mnohem líp rozjíždí, ať už z místa nebo při zrychlování za jízdy.
V nízkých otáčkách už nic nedrnčí.
Jízda ve městě je něco úplně jinýho.
Přijde mi, že se snížila spotřeba.
O něco líp jde řadit z vyšších rychlostí na nižší.
Nějaký videa:
http://youtu.be/9IE4GSlFaCE
http://youtu.be/S7NiEPBeJMw
http://youtu.be/HYJnXjFC_aY