zapečené pistni krouzky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Vladimír Čáp
Příspěvky: 3
Registrován: 14 lis 2017, 10:46

zapečené pistni krouzky

Příspěvek od Vladimír Čáp »

je možné že po prekroceni doporucenho terminu vymeny oleje o cca 3 měsíce a ujetí cca 5-6000 km se zapecou pistni krouzky a za jak dlouho se to projeví. motor 1,4 benzin turbo manuál, nebo při podtaceni motoru, za jak dlouhou dobu se to asi projeví?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: zapečené pistni krouzky

Příspěvek od Colommbo »

A čo si predstavujete pod takým pojmom doporučený interval, Kefalín...? Teď vážně - máš-li na mysli třeba 30tis.km, který přešvihneš o 5-6tis.km, motor ti nepoděkuje, ale kroužky by se ani tak zapéct neměly. A to ani při podtáčení motoru, to spíš hrozí LSPI a prasknutí kroužku či části pístu mezi kroužky. Pokud má motor najeto dejme tomu 150tis.km s výměnami oleje 30tis.km, které semtam ještě přešvihneš, pak už problém být může. Napsals toho poměrně málo, takže těžko něco vymýšlet... :?
W124 E320 R6 Coupé 1994
Vladimír Čáp
Příspěvky: 3
Registrován: 14 lis 2017, 10:46

Re: zapečené pistni krouzky

Příspěvek od Vladimír Čáp »

sorry upresnim:
mokka 2017 najeto 75000 km, pravidelne servisni prohlidky, poslední 06/2020, olej méněn dle pokynů auta, to cca po 10mesicu, naposledy dle ukazatele prekroceno 3 mesice a tech cc 5-6000 km, ale 12 mesicu a 30.000(dle údajů olej) nepřekročeno. za pecene pistni krouzky týden po servisni kontrole. dle servisu příčina špatný styl jizdy podtaceni. jeste upresnim roční nájezd cca 25000 z toho co 1/3 krátké trasy. první dva roky jsem jezdil dle naseptavace auta od loňska jsem začal jezdit na radu mezi 2000-3000 otáček, naseptavac gnoruju.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 562
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zapečené pistni krouzky

Příspěvek od Astra - R@SAG »

No pokud se jezdilo podle našeptávače, tak pak motor dostával dost zabrat, pak záleží jaké palivo bylo tankováno, zda s aditivy, nebo bez nich.

Pokud se zapekli pístní kroužka, je pak větší spotřeba oleje, auto začne kouřit a případně nemá výkon.

Každy si myslí, že pokud ma Turbo nemusí motor vytáčet, není to pravda, i tyto motory se musí točit a protože se dnes šetří kde může, a díky euro normám, je potřeba motoru dopřád pravidelný servis, výměnu oleje max po 15000km (osobní doporučení), tak že pokud najedete 25000km, to zamená 2x za rok, jde o pár korun.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: zapečené pistni krouzky

Příspěvek od Colommbo »

Za tři roky najet 75tis.km je na dnešní poměry docela slušný výkon, je to dobře, auto má jezdit a ne stát. Jde jen o to jak - v tom, cos napsal, totiž vidím pár věcí špatně, Vladimíre...
1. rádce řazení je nesmysl, rádobyekologické kurvítko
2. výrobcem předepsané/doporučené výměny oleje jsou další nebetyčná hloupost a při třetině krátkých tras obzvlášť
Pokud jsi dva roky jezdil/řadil podle hloupého rádce a olej nechával, byť v (předpokládám autorizovaném) servisu měnit v nerozumném intervalu, zadělal sis, aspoň dle mého soudu, na motorický problém. Není to tak úplně tvoje vina, jen jsi prostě slepě důvěřoval tomu, co je v návodu k obsluze psáno a co ti schválili troubové v servisu. Nejsi v tom sám, takto k provozu auta dnes přistupuje, bohužel, většina majitelů, aniž by si uvědomovali možné důsledky. Zaplaťpánbu, žes dostal nakonec rozum a jezdíš už podle svého/rady někoho zkušenějšího. ;)
Jestli ti v servisu říkají něco o špatném stylu jízdy/podtáčení, mají vpodstatě pravdu, ale spolu s tím i sami máslo na hlavě. A co se možnosti zapečení pístních kroužků týče, to lze s jistotou potvrdit až po demontáži pístní skupiny nebo minimálně po změření kompresních tlaků. Jak už psal kolega nade mnou - motor by začal brát ve větší míře olej, kouřit a neměl dostatečný výkon (protože kroužky netěsní, nestírají, neudrží tlaky ve válcích) - děje se to...? Pokud nee, kroužky zapečené nejsou a v servisu jen vaří z vody. Hlavně jsi dosud nenapsal, jsou-li s motorem nějaké problémy.
Je-li to možné, jezdi dál, neboj se motor (samosebou po dostatečném zahřátí oleje, nejen vody) točit přes 3000ot./min. a semtam klidně i k červenému poli, prostě zkus vyhnat pavouky z motoru. A olej klidně po 10-12tis.km ven.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Odpovědět

Zpět na „Mokka X“