PNEUMATIKY NA INSIGNII
Moderátor: Moderátoři
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 07 lis 2008, 23:55
- Bydliště: Rumburk - LOC 50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
- Kontaktovat uživatele:
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
nevím u letních pneu zase tak rok výroby není rozhodjící (info z pneuservisu) hlavní je aby neměly boule, nebyly z boku orvaný popřípadě zpuchřelé a kdykoliv se mi dostaly do ruky gumy z netu byly vyrobeny aktualní rok nebo rok zpět asi jde o obchod, kde se objedná
Pohřební služba ANUBIS - Vaše smrt naše živobytí.
- Reklama
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
Rád bych se s vámi podělil o mou čestvou zkušenost, snad vám tu nebudu plevelit. Původně jsem na Vectře měl disky 18" s pneu 225/40R18 Good Year F1 GSD3, zaprvé byly tyto pneu ve spojení s podvozkem u Vectry GTS absolutně nekomfortní (u pozdějších modelových roků, již Opel povoloval i 18" a 19", nicméně u 18" byl profil 45, asi věděli proč ), zadruhé bylo auto dost neklidné a přenášelo prakticky všechno na vozovce (sebemenší boule, prohlubeň, kamínek, vyjeté kole byly lahůdkou), do řízení a tahaly za volant, ještě k tomu byly hlučnější + oproti zimním pneu výrazně větší spotřeba (rozdíl skoro litr na sto)
Ač mne stálo hodně sil zapsat osmnáctek do TP, rozhodl jsem se, že na jaře už tato kola na auto nedám a půjdu do největšího rozměru pneu + disků původně povolující TP tj.: 225/45R17 s disky 7Jx17H. Dlouho jsem uvažoval o Dunlop SP Sport maxx, poté co jsem si přečetl zdejší zakládající příspěvek jgoldmana, sem Dunlop zavrhl a rozhodl jsem se pro jím uvedené Michelin Pilot Sport 3.
Ač jsem kupoval přes internet, tak jsem se dopředu informoval na datum výroby, a další věci. Takže kupoval jsem čtyři pneu:
Michelin Pilot Sport 3 225/45ZR17 91Y
dorazily mi dva spáskované páry :
1.pár:
1)vyrobena v Brazílii, DOT 0311
2)vyrobena v Brazílii, DOT 0411
2.pár
3)vyrobena v brazílii, DOT 0411
4)vyrobena ve Španělsku DOT 0711
Nikdy bych nečekal, že jeden výrobce dokáže vůbec vyrobit, ale hlavně spáskovat do jednoho páru tak rozdílné pneumatiky.
Brazilské pneu měly: tuhé bočnice, ani oběma rukama nebylo možné bočnici za velké síly vyhnout, zásadně horší povrchové zpracování, s otřepy, vnitřek pneu neošetřen a váha pneu byla 9,9 Kg
Naproti tomu byla Španělská pneu, u niž bylo možno bočnici výrazně vyhnou jednou rukou bez použití síly, pneu měla kvalitně zpracovaný povrch, vnitřek pneu ošetřen a váha 9,3 Kg
Toto jsem na auto (a hlavně na jednu osu) nehodlal nasadit. Tyto pneu jsem kupoval právě z důvodů, které uvedl jgoldman v úvodním příspěvku a tak jsem se rozhodl pneu vyměnit, prodejce byl ochoten a výměnu bez problému přiznal s tím ať mu pneu zašlu a pošle mi jiné. Tížil mne čas (už jsem měl domluvený pneuservis) a hlavně jsem nechtěl aby mi zas přišli, tentokrát dvě "dobré" a dvě "špatné", takže jsem si zajel vyměnit osobně, a prodejce mi dal vybrat z několika pneumatik, dokonce mi pro další zajel do skladu
Nakonec jsem dnes nechal nasadit na auto čtyři pneu vyrobené v Itálii (DOT 0911), s parametry stejnými jako měla "španělská" pneu (jen drobný rozdíl ve hmotnosti - 9,4 Kg, vzhledem k použité váze, zanedbatelný, možná žádný)
Takže co z toho vyplývá: rozhodně kupovat pneu osobně a hlavně si vybrat (pak už se můžete i rozmyslet jestli kupovat nutně nejlevnější, jelikož výlet 250 km, už dokáže udělat i "místní" o pár stovek dražší pneu konkurenceschopné)
A hlavně, a to mě hodně dostalo: ani renomovaný výrobce nedodává u jednoho výrobku stejnou kvalitu, pak již zcela padá jakékoliv, biť orientační rozhodování podle "testů pneu", následně si něco koupíte a má to totálně jiné vlastnosti. Nevěřim tomu, že v krizové situaci, by se zachovali pneu z Brazílie stejně jako španělská (a ono i za normálního provozu, která by se třeba rozhučela a kdy). Nicméně potřeby vyhlášky jsou splněny: všechny pneumatiky na ose, dokonce i na voze, jsou od stejného výrobce, stejného rozměru a hmotnostního (i rychlostního) indexu, na odchylky kvality výrobku jaksi vyhláška (ani nic jiného) už nemyslí
Ač mne stálo hodně sil zapsat osmnáctek do TP, rozhodl jsem se, že na jaře už tato kola na auto nedám a půjdu do největšího rozměru pneu + disků původně povolující TP tj.: 225/45R17 s disky 7Jx17H. Dlouho jsem uvažoval o Dunlop SP Sport maxx, poté co jsem si přečetl zdejší zakládající příspěvek jgoldmana, sem Dunlop zavrhl a rozhodl jsem se pro jím uvedené Michelin Pilot Sport 3.
Ač jsem kupoval přes internet, tak jsem se dopředu informoval na datum výroby, a další věci. Takže kupoval jsem čtyři pneu:
Michelin Pilot Sport 3 225/45ZR17 91Y
dorazily mi dva spáskované páry :
1.pár:
1)vyrobena v Brazílii, DOT 0311
2)vyrobena v Brazílii, DOT 0411
2.pár
3)vyrobena v brazílii, DOT 0411
4)vyrobena ve Španělsku DOT 0711
Nikdy bych nečekal, že jeden výrobce dokáže vůbec vyrobit, ale hlavně spáskovat do jednoho páru tak rozdílné pneumatiky.
Brazilské pneu měly: tuhé bočnice, ani oběma rukama nebylo možné bočnici za velké síly vyhnout, zásadně horší povrchové zpracování, s otřepy, vnitřek pneu neošetřen a váha pneu byla 9,9 Kg
Naproti tomu byla Španělská pneu, u niž bylo možno bočnici výrazně vyhnou jednou rukou bez použití síly, pneu měla kvalitně zpracovaný povrch, vnitřek pneu ošetřen a váha 9,3 Kg
Toto jsem na auto (a hlavně na jednu osu) nehodlal nasadit. Tyto pneu jsem kupoval právě z důvodů, které uvedl jgoldman v úvodním příspěvku a tak jsem se rozhodl pneu vyměnit, prodejce byl ochoten a výměnu bez problému přiznal s tím ať mu pneu zašlu a pošle mi jiné. Tížil mne čas (už jsem měl domluvený pneuservis) a hlavně jsem nechtěl aby mi zas přišli, tentokrát dvě "dobré" a dvě "špatné", takže jsem si zajel vyměnit osobně, a prodejce mi dal vybrat z několika pneumatik, dokonce mi pro další zajel do skladu
Nakonec jsem dnes nechal nasadit na auto čtyři pneu vyrobené v Itálii (DOT 0911), s parametry stejnými jako měla "španělská" pneu (jen drobný rozdíl ve hmotnosti - 9,4 Kg, vzhledem k použité váze, zanedbatelný, možná žádný)
Takže co z toho vyplývá: rozhodně kupovat pneu osobně a hlavně si vybrat (pak už se můžete i rozmyslet jestli kupovat nutně nejlevnější, jelikož výlet 250 km, už dokáže udělat i "místní" o pár stovek dražší pneu konkurenceschopné)
A hlavně, a to mě hodně dostalo: ani renomovaný výrobce nedodává u jednoho výrobku stejnou kvalitu, pak již zcela padá jakékoliv, biť orientační rozhodování podle "testů pneu", následně si něco koupíte a má to totálně jiné vlastnosti. Nevěřim tomu, že v krizové situaci, by se zachovali pneu z Brazílie stejně jako španělská (a ono i za normálního provozu, která by se třeba rozhučela a kdy). Nicméně potřeby vyhlášky jsou splněny: všechny pneumatiky na ose, dokonce i na voze, jsou od stejného výrobce, stejného rozměru a hmotnostního (i rychlostního) indexu, na odchylky kvality výrobku jaksi vyhláška (ani nic jiného) už nemyslí
- Přílohy
-
- vnitřek obě.JPG
- vnitřek: vlevo Br., vpravo Šp.
- (84.5 KiB) Zatím ještě nestaženo
-
- ohyb obou.JPG
- ohyb Brazilskou nevyhnete ani oběma rukama
- (85.71 KiB) Zatím ještě nestaženo
-
- SNC00138 spolu.JPG
- viditelný rozdíl
- (202.47 KiB) Zatím ještě nestaženo
GTS
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 07 lis 2008, 23:55
- Bydliště: Rumburk - LOC 50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
- Kontaktovat uživatele:
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
OK beru, že ve větších městech s "hustou" sítí pneuservisů si máte možnost vybrat pneu na místě, ale pochybuju o tom, že budou mít skladem tyto velke rozměry.... a kde jinde objednávají pneuservisy než na intrenetu
Pohřební služba ANUBIS - Vaše smrt naše živobytí.
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
Miro: to je dobrý a internet je teda bere kde ?! A teď vážně. Velký pneuservis do kterého i já jezdím má smlouvu s importéry pneumatik a když prostě ve skladu nejsou tak si je stahne od jiných prodejců.
Tento pneuservis zásobuje i internetové obchody a tak se stává že zákazník si přinese pneu s internetu a ony pneu jsou vlastně od něho. Na vlastní kůži jsem viděl jak prohlížejí právě zmiňovaná výrobní čísla a šarže. Bohužel to ve všech pneuservisech není vyjímkou a tak se stává o čem se tu psalo předtím. Je opravdu zajímavé, že továrny stejné značky vykazují takové rozdíly. Za má léta přezouvání našich aut mám nejhorší zkušenosti s Dunlopem. Bylo mi obuto pneu které bylo zřejmě vadné z výroby. Auto plavalo a zatáčelo. Dunlop mě poslal do jiného pneuservisu (AutoJarov) že prý tam mají přesnější přístroje a přesně jak mi řekl známý z pneuservisu, že kola nebudou chtít vyměnit. Pneu prý byla v pořádku a že je to autem. Tak jsem auto přezul v létě na zimní a auto nezatáčelo. Známý z pneuservisu mi dokonce půjčil jiná kola ze své Audi a auto opět nezatáčelo. Nemínil jsem se už soudit a tak jsem se sešel s oním technikem a hodil mu na hlavu tyto pneu. Řekl jsem mu že v mém okolí už nikdy nikdo Dunlop neobuje a tak se to děje už nejaké čtyři roky. Dokonce známý v pneuservisu když někomu doporučuje pneu tak Dunlop dává jen na vyžádání zákazníkem a ne na doporučení.
To co jsem udělal s pneumatikama Dunlop jsem měl přesně i se společností VW a nikdo z mých známých už nekupuje VW (ono skoro 30 závad první rok bylo moc)
Myslím, že kdyby se i ostatní chovali takto zásadově pak by jsme se vyvarovali takovýchto zmetků.
A to s těma Michelinama mě opravdu mrzí.
Tento pneuservis zásobuje i internetové obchody a tak se stává že zákazník si přinese pneu s internetu a ony pneu jsou vlastně od něho. Na vlastní kůži jsem viděl jak prohlížejí právě zmiňovaná výrobní čísla a šarže. Bohužel to ve všech pneuservisech není vyjímkou a tak se stává o čem se tu psalo předtím. Je opravdu zajímavé, že továrny stejné značky vykazují takové rozdíly. Za má léta přezouvání našich aut mám nejhorší zkušenosti s Dunlopem. Bylo mi obuto pneu které bylo zřejmě vadné z výroby. Auto plavalo a zatáčelo. Dunlop mě poslal do jiného pneuservisu (AutoJarov) že prý tam mají přesnější přístroje a přesně jak mi řekl známý z pneuservisu, že kola nebudou chtít vyměnit. Pneu prý byla v pořádku a že je to autem. Tak jsem auto přezul v létě na zimní a auto nezatáčelo. Známý z pneuservisu mi dokonce půjčil jiná kola ze své Audi a auto opět nezatáčelo. Nemínil jsem se už soudit a tak jsem se sešel s oním technikem a hodil mu na hlavu tyto pneu. Řekl jsem mu že v mém okolí už nikdy nikdo Dunlop neobuje a tak se to děje už nejaké čtyři roky. Dokonce známý v pneuservisu když někomu doporučuje pneu tak Dunlop dává jen na vyžádání zákazníkem a ne na doporučení.
To co jsem udělal s pneumatikama Dunlop jsem měl přesně i se společností VW a nikdo z mých známých už nekupuje VW (ono skoro 30 závad první rok bylo moc)
Myslím, že kdyby se i ostatní chovali takto zásadově pak by jsme se vyvarovali takovýchto zmetků.
A to s těma Michelinama mě opravdu mrzí.
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
Naposledy upravil(a) miki11 dne 08 úno 2012, 00:16, celkem upraveno 1 x.
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
Ahoj, bohuzel dnes jedu na pohreb k Plzni a zitra rano musim na Slovensko. Navic auto je v servisu, meni komplet vsechny prevodove retezy, nastesti v ramci zaruky. Autoservis z HK mi pujcil gratis insignii ST CDTi 110k a muzu rict ze to je hooodne lenivy auto
..............................................
Opel Insignia Cosmo sedan
V6 2.8 4x4 (260PS) automat r.v. 2009
Opel Insignia Cosmo sedan
V6 2.8 4x4 (260PS) automat r.v. 2009
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
Ahoj kluci,
potřebuji poradit jaké koupit zimní pneumatiky, rozměr i výrobce. Můžu použít i jiné rozměry, než jsou uvedené ve velkém techničáku? TP v příloze.
Honza
potřebuji poradit jaké koupit zimní pneumatiky, rozměr i výrobce. Můžu použít i jiné rozměry, než jsou uvedené ve velkém techničáku? TP v příloze.
Honza
- Přílohy
-
- TP.jpg
- Techničák
- (161.65 KiB) Zatím ještě nestaženo
Opel Insignia Cosmo Sports Tourer
2.0 Turbo 162kW (manuál) 4x4, r.v. 5/2011
2.0 Turbo 162kW (manuál) 4x4, r.v. 5/2011
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
Naposledy upravil(a) miki11 dne 08 úno 2012, 00:22, celkem upraveno 1 x.
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
V techničáku mám pneumatiku 225/55 R17 97W, musím u zimní pneumatiky dodržet rychlostní limit W. Byl jsem se v Ostravě u Opla zeptat na kola, nabídli mi ráfky R17 za 2055,- Kč a pneumatiku Nokian za 8000,- Kč, což mi vyrazili dech. Můžeš mi poslat jaké další označení Nokianu máš?
Honza
Honza
Opel Insignia Cosmo Sports Tourer
2.0 Turbo 162kW (manuál) 4x4, r.v. 5/2011
2.0 Turbo 162kW (manuál) 4x4, r.v. 5/2011
Re: PNEUMATIKY NA INSIGNII
Honza,
1/ keď sa nebojíš policie ČR tak si môžeš dať samozrejem pneu aké chceš. Inak le tie, čo máš v techničáku, takže v 17" moc na výber nemáš
2/ musíš použiť minimálne tú nosnosť pneu ktorá je v TP
3/ u rýchlosti to v mnohých krajinách nemusíš dodržať pre zimné pneu - potom musíš mať nalepenú nálepku na tachometri o max dovolenej rýchlosti. Niekedy som to videl u kolegov v nemecku a dosť ma to pobavilo. A teraz je to dovolené aj v SK. Ale tam väčšinou v cene už nie je markantný rozdiel. český predpis bohužiaľ nepoznám.
vrele by som ti doporučil zimné pneu GoodYear Ultragrip 6 alebo 7. Pravdepodobne ich už ale v tomto rozmere nezoženieš.
Tak potom je posledný model GoodYear Ultragrip Performance 2 (bez tej dvojky nebrať!). UG6 a 7 boli šípové vzory, najazdil som na nich za posledných niekoľko rokov v zime a v každom počasí možno 300t km a nedám dopustiť (to boli ešte aj predchádzajúce UG). na internete sú okolo 4000 Kč (180EUR).
rok som mal aj Dunlop Sport 3D, keďže dnes je to jedna firma, mali pomerne podobné vlastnosti ako GY.
Nokian som nemal nikdy, ale Michelin alebo Continental je o ničom. GY prehrávajú všetky testy v Auto-Motor und Volkswagen (takto to ja volám). Ale keď pozrieš že prečo, zistíš, že majú napríklad najhoršie vlastnosti na suchej ceste. Kupujeme však zimné gumy na suchú cestu?
Ja vyberám vždy podľa záberu a brzdenia na snehu, odolnosť voči aquaplaningu a brzdenie na vode.
Disky by som po minuloročných skúsenostiach s rozbitými cestami volil plecháče. Ten ti vyrovnajú a jedeš dál. 2055Kč za disk nie je veľa, mne ponúkali na Vectru s opláckym prelisom (s lúčovými puklicami potom vyzerajú ako hliníkové) za 99EUR. Za 105EUR som potom kúpil ALU, ale to bolo na letné pneu.
1/ keď sa nebojíš policie ČR tak si môžeš dať samozrejem pneu aké chceš. Inak le tie, čo máš v techničáku, takže v 17" moc na výber nemáš
2/ musíš použiť minimálne tú nosnosť pneu ktorá je v TP
3/ u rýchlosti to v mnohých krajinách nemusíš dodržať pre zimné pneu - potom musíš mať nalepenú nálepku na tachometri o max dovolenej rýchlosti. Niekedy som to videl u kolegov v nemecku a dosť ma to pobavilo. A teraz je to dovolené aj v SK. Ale tam väčšinou v cene už nie je markantný rozdiel. český predpis bohužiaľ nepoznám.
vrele by som ti doporučil zimné pneu GoodYear Ultragrip 6 alebo 7. Pravdepodobne ich už ale v tomto rozmere nezoženieš.
Tak potom je posledný model GoodYear Ultragrip Performance 2 (bez tej dvojky nebrať!). UG6 a 7 boli šípové vzory, najazdil som na nich za posledných niekoľko rokov v zime a v každom počasí možno 300t km a nedám dopustiť (to boli ešte aj predchádzajúce UG). na internete sú okolo 4000 Kč (180EUR).
rok som mal aj Dunlop Sport 3D, keďže dnes je to jedna firma, mali pomerne podobné vlastnosti ako GY.
Nokian som nemal nikdy, ale Michelin alebo Continental je o ničom. GY prehrávajú všetky testy v Auto-Motor und Volkswagen (takto to ja volám). Ale keď pozrieš že prečo, zistíš, že majú napríklad najhoršie vlastnosti na suchej ceste. Kupujeme však zimné gumy na suchú cestu?
Ja vyberám vždy podľa záberu a brzdenia na snehu, odolnosť voči aquaplaningu a brzdenie na vode.
Disky by som po minuloročných skúsenostiach s rozbitými cestami volil plecháče. Ten ti vyrovnajú a jedeš dál. 2055Kč za disk nie je veľa, mne ponúkali na Vectru s opláckym prelisom (s lúčovými puklicami potom vyzerajú ako hliníkové) za 99EUR. Za 105EUR som potom kúpil ALU, ale to bolo na letné pneu.