Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

1991-1998

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Jenoušek
Příspěvky: 4
Registrován: 23 pro 2010, 19:01

Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od Jenoušek »

Zdravím všechny přítomné,
moc Vás žádám o radu. Mám velký problém. Po přimrznutí stěračů na Opel Astra F r.v. 1994 se mi přerušila dodávka el. proudu k stěračům - jsou nefunkční jak přední tak i zadní. Dále nefunguje ostřikovač a nesvítí levé přední potkávací světlo. Ač v knížce je uvedeno, že pojistka č. 3 jistí jak stěrače tak klakson, po vyjmutí pojistky klakson dále troubí, ale stěrače a ostřikovače nereagují. Při instalaci nové pojistky klakson funguje, ale stěrače a ostřikovače jsou mimo provoz. Pokud mi někdo poradíte, co s tím mám dělat budu velice rád.
Díky moc za případné odpovědi

S pozdravem

Jenoušek
Reklama
 

Uživatelský avatar
ZDENDA1
Příspěvky: 1003
Registrován: 10 srp 2009, 11:47
Bydliště: Chomutov

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od ZDENDA1 »

pořádně bych překontroloval všechny pojistky :!:
CZECH TRUCK TEAM

Myšlenka dne:
Muži prý mají podle žen mozek mezi nohama...
Tím pádem ženy mozek nemají, neboť tam mají díru.
Z toho plyne, že ženy jsou rozumné, jen když se jim tam ten mozek vloží...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1836
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od Colommbo »

Přesně jak píše ZDENDA1, bo u Opelu, bohužel, vždycky neplatí, že co je psáno, je i dáno - vlastní zkušenost... :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Jenoušek
Příspěvky: 4
Registrován: 23 pro 2010, 19:01

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od Jenoušek »

Tak po výměně pojistek došlo k tomu, že ostřikovače a zadní stěrač fungují, ale přední stěrače nefungují - s pomocí dosáhly horní úvratě, ale dolů do základní polohy je již nelze posunout - jsou naprosto zapevněny a nelze s nimi pohnout. Při obsluze páčky stěračů do polohy jednoho setření (mžikové) cvaká v kabině auta nějaké relé, ale stěrače dále nereagují. Zkoušel jsem je promazat WD těsně u karosérie zda nejsou jen zatuhlé, ale ani po umístění auta do garáže nedošlo k úpravě stavu. (domníval jsem se, že táhla stěračů jsou zamrzlá). Díky moc za dosavadní odpovědi.

S pozdravem

Jenoušek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1836
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od Colommbo »

Je ještě možnost, pokud jsi zkoušel pouštět stěrače v době, kdy byly přimrzlé, že se protočila hřídelka v mechanismu táhel a stěrače jsou teď v koncové poloze a nejdou sepnout. Musel bys sundat torpedo a celý mechanismus zkouknout, případně rozdělat a zjistit, jestli funguje samotný motorek (má doběhový vypínač) a ve vypnuté (koncové) poloze motorku znovu stěrače nasadit...
W124 E320 R6 Coupé 1994
piko7697
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2011, 12:58

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od piko7697 »

Neviem ci to niekomu pomôže, ale skúsimpri prepnutie páčky stieračov všetko fungovalo normálne. Problém nastal keď som packu prepol do nulovej polohy. Stierače zostali stáť tam kde som ich vypol. Vymenil som relatko. Nič. Zohnal som funkčný motorček, vymenil. Nič. Už mi zostávala len vadná páčka. Zohnal som a chystal sa vymeniť. Po od plastovaní spínacej skrinky som našiel problém. Neviem ako ale páčka vyskočila zo štekra a držala len na dvoch kontaktoch. Po zasunutí všetko funguje.
piko7697
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2011, 12:58

Re: stierače vybruju v dolnej polohe

Příspěvek od piko7697 »

Skúste niekto poradiť.
Všetko funguje ako má, Le keď vypnem stierače, tie sa vrátia do spodnej polohy a tu nastáva problém. Po dosiahnutí koncového bodu sa rozkmitaju. Niekedy po 10-20 sekundách prestanú, inokedy musím ramienko stierača mierne potiahnuť smerom k motoru. Vtedy to prestane. A takto dookola.
Zacalo to samo od seba, báz akéhokoľvek zásahu.
Mate niekto skúsenosti?
Ďakujem
frenkyy2
Příspěvky: 68
Registrován: 01 úno 2020, 17:59

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od frenkyy2 »

Zdravim prosím o radu,
Astra F stierače mi v poslednom cykle pri ich vypnuti ostanú na ľavej strane a sem tam sa stane že trhavo sa posunú do normálnej polohy.Akoby nevládali sa vratit do normálnej polohy ,to isté sa deje ak ich vyklopim dopredu cize idú tak na prázdno.V každej rýchlosti1- 2- 3 fungujú len keď ich vypnem ostanú na lavej strane alebo v strede.Vsetko som premazal,aj to premazane bolo.Uz neviem motorček ,relé,cyklovac,púzdra? Pozriem ešte na packu ovládania ale aj tak..
Vďaka.
Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 222
Registrován: 21 čer 2019, 17:51
Bydliště: Hospoda u Třebíče

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Příspěvek od vasekpetr1 »

Pokud táhloví ramínek obou stěračů je dobře promazané a chodí po sundání z tisícihranu z osky motorku lehce i pohybem ruky, potom může být chyba v běžci koncového spínače v převodovce motorku. Rozdělat motorek stěračů, vyčistit od staré vazelíny, zkontrolovat přítlak kontaktu na dráhu, doplnit čerstvou vhodnou vazelínu a hlavně se koukni na ozubená kolečka převodovky, jestli nejsou ojetá - mohly by v případě přidření ramínek stěračů "přeskakovat". Ještě by mohl být problém v relátku cyklovače K8, přes jehož kontakt se v nulové poloze páčky vrací napětí na doběh ramínek (kontakty 5-2 na relé K8).
Pokud máš zkoušečku napětí, bylo by dobré na zeleném vodiči, který jde z kontaktu C z motorku stěračů na relé cyklovače K8 kontakt 5, ověřit přítomnost napětí za provozu stěračů. Mělo by se zde v pravidelných intervalech objevovat napětí od koncového spínače. Pokud zde bude vše v pořádku, tak ověřit to samé na modrém vodiči z kontaktu 2 relé K8 na páčku stěračů S9.2.
http://www.opelastra.cz/technika/schemata/schema8.jpg
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 210 tkm
...a bydlím v Hospodě - Červené....
Odpovědět

Zpět na „Astra F“