Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Vše o garančkách, servisech, cenách servisů a hodnocení servisů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od mareton »

Ahoj. Insignii sice nemám, ale mám AFL (Vectra C po faceliftu). A Něco mě zase začalo trápit. Levé světlo poblikává. (řešení z aaa, že si toho nemám všímat, že se to jenom seřizuje i za jízdy na výšku a mě to pak přijde, jako, že to bliká :-D )
Nicméně dnes jsem si nechal vyvažovat kola a ono blikalo levé světlo (tak nějak nepravidelně) i když to stálo předemnou na neutrálu. Tak to reaguje na nárazy. Jedu po kostkách či projedu nějakou dírku a často to blikne i do tohoto. Tak prý se mám připravit na výměnu výbojky...
No, to by nebyl takový problém, ale říkám si, že jsem někde četl, že než odchází výbojka, tak spíš mění barvu, svítí méně intenzivně a né bliká či dokonce pohasíná, když projedu dírou... nebojím se utratit za výbojku, ta se stejně jednou využije, ale spíš si říkám, když tam dám novou a ono to bude stále poblikávat jen tak z nudy či do rytmu se silničními výmoly, tak co pak? Je tam někde studeňák, nebo odchází i něco jiného?

Díky (BTW: po koupi se mi světlomety nenakláněli doprava doleva, tak jsem myslel, že mám obyč světlomety, ale jednoho dne po zajetí celkem delší cesty po kostkách (t nemuselo být tím) se začali naklánět i do stran.... auto se po koupi z AAA probírá... začalo to nejprve, že se dal do kupy i pravý ostřikovač světla, pak , že začala drhnout trojka při zařazení, pak, že začala smrdět nějaká věc z motoru, pak hučet ložisko, atd....
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od Sunman »

koľko má ta tvoja vectra najazdené?
U Opla sa mi ešte nestalo, že by výbojka odišla úplne - ani po 180000km stáleho svietenia - zmenila farbu a svietila tak 50% intenzitou.
Ale poznám iné auto, kde výbojka svietila vždy 10min po naštartovaní a potom poblikávala až zhasla. Pri ďalšom naštartovaní zase 10min a tak nejakú dobu až zhasla úplne.

Myslím že máš dve možnosti
- vymeň tie výbojky medzi sebou a hneď je jasné kde je chyba. Na VC po facelifte je to záležitosť cca 30minut práce.
- výbojku kúpiš na internete za 40EUR, to je polovica nádrže nafty, tak pokiaľ máš najazdené 150 000km vymenil by som ich obe tak či tak.

Popis výmeny (u klasických xenonov, AFL u VC nemám ale podľa mňa to bude rovnaké)
- na ľavej strane vytiahni opatrne nalievacie hrdlo do ostrekovača. Je to len hrdo ktoré sedí v gumovom okružku. Opatrne ťahaj s pootáčaním.
- daj dole gumovú záslepku reflektora
- výbojka je zachytená pružinou v reflektore. Musíš na pružinu trochu zatlačiť prstom a potom nadvihnúť cca 5mm nahor, "otvorí" sa tým na jednu stranu a ako dvierka a výbojka je mechanicky uvoľnená
- odpojiť prívodný káblik z výbojky. Tu opatrne, zástrčka je "zaskočená" a aretovaná pružinkou aby nevypadla. Na jednej strane krátšej strany je možné prstami stlačiť konektor čím sa pružinka odistí a môžeš zástrčku z výbojky uvoľniť. Potom už len výbojku vytiahnuť von.
Môžeš si dobre pomôcť vreckovým zrkadielkom ktorým uvidíš ako je tam pružina a konektor upevnený.

Na pravej strane musíš odmontovať teleso vzduchového filtra - to sú myslím 4 skrutky. Len pozor na držiak na kábliky a hadičky z boku telesa aby si ho neodlomil, potom by ti tam plandali. Aspoň filter vyčistíš, určite tam bude plno bordelu.
výbojku demontuješ úplne rovnako.

Môže byť, že už tento postup robil niekto v "odbornom" servise. väčšinou odborníci nevedia, že konektor má západku do výbojky a ulomia ho, preto to možno bliká. tiež som to zistil že po výmene nárazníka sú obe západky ulomené a fiškus v servise poistil kábliky aby nevypadli sťahovacou páskou na elektrické káble....

Ostrekovače svetlometov - nechaj niekomu aby ich zapol (bacha budeš mokrý :) ) a keď sa vysunú chyť ho do ruky a povytiahni ho opatrne von až na doraz. Potom nastriekaj na hriadeľku ostrekovača silikonový olej alebo iné mazivo aby sa dobre šmýkala a začne to chodiť. Je to len umelá hmota na umelú hmotu.

(P.S. mám VC aj Insigniu, popis vyššie platí rovnako pre obe. U Insignie je akorát jednoduchšia výmena xenonu lebo je tam viac miesta a výbojka sa odisťuje pootočením plastového bajonetu, ktorý je nasadený na výbojke)
vectra11
Příspěvky: 138
Registrován: 27 úno 2013, 21:13
Bydliště: Severní Morava

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od vectra11 »

Výbojku koupíš i za 10 EUR a stejně musíš vyměnit obě ať svítí stejně. Ale jinak jak píše Sunman,na většinu věcí jít selským rozumem-prohoď výbojky a uvidíš jestli bude blikat pořád ta stejná. Ale dost by mě překvapilo kdyby to dělala výbojka....
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od Sunman »

To je pravda že aj za 10EUR sa dajú kúpiť ale tie nebrať.
Kúp si naozaj Osram alebo Philips, nie čínu. Môže sa ti stať že nebudeš schopný reflektor nastaviť. Pri mikrometrovej odchýlke svietiaceho elementu vo výbojke na vzdialenosti 60m bude svetlo dopadať niekam úplne inde než má.
Mal som kedysi H4 z Tesco a z jednej svietili lúčiky všetkými smermi dohora.
vectra11
Příspěvky: 138
Registrován: 27 úno 2013, 21:13
Bydliště: Severní Morava

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od vectra11 »

Řekl bych,že směr světla určuje hlavně parabola-čočka. "Mikrometrová" odchylka na to určitě vliv mít nebude,mám obavu,že s takovou přesností nevyrábí žárovky ani Philips. Já osobně s výbojkama za 250 Kč nemám problém.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od Sunman »

No asi to tak nebude - čočka a parabola sú len súčasť svetelného systému. Ak posunieš zdroj svetla (nepresne vyrobená žiarovka, posunuté vlákno) tak čočka a parabola podľa fyzikálnych zákonov to svetlo "usmernia" niekam úplne inam.
po výmene žiarovky/výbojky ak je to nepodarok zistíš hneď že svieti pánu bohu do oken. Ver tomu, mal som tú česť.
S 10ečkovými si mal šťastie. Prečo nie, niekedy sa zadarí.
Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od mareton »

No, nyní mám auto v servisu kvůli altíku, tak z toho mám vlastně elektromobil :-D musím doma nabít baterku a jedu tak dlouho dokud je nabitá.

To s tím prohozením výbojek určitě zkusím jakmile se bude dát venku stát bez přimrznutí. A když prohodím ty žárovky a bude furt blikat levý světlo, na výměnu čeho se mám připravit pak?

Děkuji sunman za podrobný postup jak na to . Určitě si ho uložím a zužitkuji.

Nemá někdo přímo odkaz na nějaké "nej" výbojky? Třeba i nějaké jen ověřené.... když to zadám do netu, tak toho vyjede hodně a já si můžu hodit korunou...
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
nONaME
Příspěvky: 25
Registrován: 08 čer 2011, 08:11

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od nONaME »

Již delší dobu me štve AFL, kde při přechodu přes 30km/hod se rozsvítí kontrolka AFL a AFL se vypne. Servisák mi dnes řekl, že je to levý světlomet, pravděpodobně řídící jednotka. Zatím, dle informací, které má, je pravděpodobná výměna kompletního levého světla a přiznám se, že při představě o investici kolem 20k se mi do toho nechce.
Máte někdo s tímhle zkušenosti?

Jen pro ostatní příspěvky tady doplnění:
1/ AFL se vypne, pokud dáte režim na svícení, tedy není v automatickém režimu
2/ vypnutí a zapnutí automatického režimu dálkových světel je možné na páčce světel - doporučuji manuál :)
3/ přepnutí mezi anglickým a evropským režimem se taky dělá uživatelsky - opět manuál k autu :)
4/ pokud insignie čte značky, tak nemá automatická dálková světla

Jinak jsem se světlama hodně spokojen, AFL je luxusní záležitost - doposud funkční. Vectra byla skvělá, ale Insignie je někde jinde. Je pravda, že nechodím do autorizovaného servisu, protože se jejich schopností prostě bojím.
Insignia 2.0 CDTi Liftback Cosmo 118kW automat
Corsa 1.2 Sport pro městskou jízdu
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od Sunman »

Mal som menený jeden reflektor pre podobnú poruchu - zasekával sa servopohon, ktorý ním točí. Svetlomet je jeden nerozoberateľný kus, takže oprava nehrozí. Na 370 tisíc km na troch Insigniách sa mi to nezdá moc.

bod 4/ ak má Opel eye nemá automatické diaľkové svetlá platil len do MY12. Od MY13 je oboje + meranie vzdialenosti od auta idúceho vpredu
nONaME
Příspěvky: 25
Registrován: 08 čer 2011, 08:11

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od nONaME »

včera jsem mluvil se servisákem a říkal, že to umí sehnat po částech. Takže uvidíme, co to bude psat a která část to bude, ale chce to dle jeho slov tak 3-4 dny na řešení. Až to bude u konce, tak pisnu.

Ad 4/ to je možné. Nechápu, že je to nenapadlo dřív, vždyť je to pouze otázka SW.
Insignia 2.0 CDTi Liftback Cosmo 118kW automat
Corsa 1.2 Sport pro městskou jízdu
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Garanční prohlídky + svolávací akce + servis + servisy“