1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohriaty
Moderátor: Moderátoři
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
Zdravím, mám stejný problém, špatně startuje při teplém motoru! r. v. 2005, 1,7 CTDi, 74 kW.
Ráno všechno v pohodě, při odjezdu z práce taky. Ale běda, když se stavím někde jen na chvíli, jako např. při braní nafty, nebo na nákup, tak prostě točím i 10s, mačkám plyn i bez a pořád nic. Nakonec vždy tak na 3. pokus chytne. Není to pravidlo, ale je to stresující. Prostě když úplně motor nevychladne, je problém. Studený motor ale taky nestartuje ideálně, naskočí až tak při 3-4. otočení, ale chytne.
Nedávno byly dělané rozvody při 90t km, ale dělalo to i před. Všechna čidla co šla, tak jsou měněná nově, ohledně startování nic nepomohlo. Dokonce na radu opraváře vyměněno kolečko se 4 jazýčky u rozvodového kola vačkové hřídele a nic. Nechci to dávat do značkovýho servisu, se nedoplatím, tohle mi dělá známej ze servisu, ale už je taky bezradný, diagnostika už nic neukazuje. Dokáže mi někdo poradit?
Díky, Míra
Ráno všechno v pohodě, při odjezdu z práce taky. Ale běda, když se stavím někde jen na chvíli, jako např. při braní nafty, nebo na nákup, tak prostě točím i 10s, mačkám plyn i bez a pořád nic. Nakonec vždy tak na 3. pokus chytne. Není to pravidlo, ale je to stresující. Prostě když úplně motor nevychladne, je problém. Studený motor ale taky nestartuje ideálně, naskočí až tak při 3-4. otočení, ale chytne.
Nedávno byly dělané rozvody při 90t km, ale dělalo to i před. Všechna čidla co šla, tak jsou měněná nově, ohledně startování nic nepomohlo. Dokonce na radu opraváře vyměněno kolečko se 4 jazýčky u rozvodového kola vačkové hřídele a nic. Nechci to dávat do značkovýho servisu, se nedoplatím, tohle mi dělá známej ze servisu, ale už je taky bezradný, diagnostika už nic neukazuje. Dokáže mi někdo poradit?
Díky, Míra
- Reklama
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
...a ještě další poznatek...
Když mi to třeba chcípne na křižovatce (stalo se mi to dnes náhodou kvůli borcovi přede mnou) a hned zkusím startovat, tak motor naskočí. Udělal jsem tedy pokus po příjezdu domů, motor na 80C, vypnul jsem, zkusil nastartovat a hle, šlo to! Po půl hodině motor cca na 40C, nic. Po další půl hodině motor cca 30C nic. Po další hodině, tedy úplné vychladnutí- na první cvrnknutí. No se už asi zblázním.
A pozor, jednou, před obchodním domem, kdy jsem se tak po hodině vracel z nákupu, vytloukl jsem si startováním baterku. Zariskoval jsem a nechal se roztlačit na 3 a auto chytlo jakoby se nechumelilo a pokračoval jsem dál v jízdě sám. Čím to teda může být, POMOC!
Když mi to třeba chcípne na křižovatce (stalo se mi to dnes náhodou kvůli borcovi přede mnou) a hned zkusím startovat, tak motor naskočí. Udělal jsem tedy pokus po příjezdu domů, motor na 80C, vypnul jsem, zkusil nastartovat a hle, šlo to! Po půl hodině motor cca na 40C, nic. Po další půl hodině motor cca 30C nic. Po další hodině, tedy úplné vychladnutí- na první cvrnknutí. No se už asi zblázním.
A pozor, jednou, před obchodním domem, kdy jsem se tak po hodině vracel z nákupu, vytloukl jsem si startováním baterku. Zariskoval jsem a nechal se roztlačit na 3 a auto chytlo jakoby se nechumelilo a pokračoval jsem dál v jízdě sám. Čím to teda může být, POMOC!
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
Změnil jsem opraváře a hned mi skoro s jistotou řekl, že jsou to vstřikovací ventily. Vyndal je, nechal zkontrolovat a opravdu, místo nějakých 26 atmosfér dávaly kolem 17-19. Jsou to ale Denso, který opravit nejdou, pro motor Z17DTH, potřebuju 4 a jeden za 9500 Kč, brr! Hned jsem zaangažoval známého v Německu a budu je mít jeden za 180 euro, tak aspoň tak. Budu se modlit, aby to bylo ono. Opravář je specializovaný na Oply, tak mi nezbývá nic jinýho, než věřit, práce prý tak na 1-2 hoďky...
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
PROBLÉM VYŘEŠEN!
Vše bylo způsobené startérem. Dal jsem fungl nový a jezdím už 14 dní bez závad. Ten původní už nedokázal při ohřátí zaslat info do ŘJ kolik natáhnout správné množství nafty. Nebo tak něco. No se picnu.
Startér 3800 Kč.
Práce 1200 Kč.
Nový opravář (už třetí) a moje úleva- K NEZAPLACENÍ! )
Vše bylo způsobené startérem. Dal jsem fungl nový a jezdím už 14 dní bez závad. Ten původní už nedokázal při ohřátí zaslat info do ŘJ kolik natáhnout správné množství nafty. Nebo tak něco. No se picnu.
Startér 3800 Kč.
Práce 1200 Kč.
Nový opravář (už třetí) a moje úleva- K NEZAPLACENÍ! )
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
Je to nesmysl, ale hlavně že všecko funguje...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
Prý když je startér/motor už trochu zahřátý, tak někde něco vyhodnotí, že je třeba dodat míň směsi, ale zase když byl úplně zahřátý motor na 90, tak to chytalo dejme tomu ještě do 5 minut po vypnutí dobře. Mělo mě to i napadnout samotnýho, když mi to chytlo vždy na roztažení jiným autem na první brnknutí, že není něco v cajku se startérem...
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
Vůbec to nemusí být nesmysl. U koncernu ŘJ na teplém motoru pod určité ot. motoru nepustí naftu. Takže buď repas startéru, novou aku nebo na hulváta přepsat převodovku na automat popř. nastavit vyšší start. dávku v ŘJ.
ex VeB X18XE nyní Prase 3BG AVF 4motion
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
Pozdravujem, bolo to skutočne nakoniec v tom štartéri? Mám podobný problém. Ale už sa stalo aj také, že pri točení štartér ani neťukol aj pri studenom motore. Na tretí pokus nakoniec ožil a naskočil. Keď ste ho vymenili, problémy prestali? Ďakujem.
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
prečo menit štartér,krd stačí zvačša repas ? Nové uhlíky,prečistenie a premezanie. Ked si to človek urobí sám,stojí ho to cca 30€. Taktiež to može sposobovat batéria.
Re: 1.7 CDTI 74kw typ Z17DTH nejde naštartovať keď je zohria
Batéria je tam asi polročná. Keď bola vybitá, tak sa nerozsvietila ani jedna kontrolka pri štartovaní. Teraz svietia všetky, točí, točí a nenaskočí. Deje sa to hlavne po tom, ako sa motor zahreje (keď prejde aspoň 25 km). Lenže keď je ešte motor teplý, hneď po vypnutí, tak naskočí na šup. Problém nastáva vtedy, keď auto stojí aspoň pol hodinu-hodinu, ale ešte úplne nevychladne. Vtedy nenaskočí, až po pár pokusoch a nejakom čase, po napríklad ďalšej polhodine. A dnes ani nezačal točiť, len svietili kontrolky po otočení kľúča, ale po otočení do pozície II a III už nerobil štartér nič. Bude to v tom? Lebo na fórach som našiel aj riešenia s výmenou vačkového hriadeľa alebo snímača otáčok kľukového hriadeľa. Tak neviem.