Filtr pevných částic

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
ybrcek
Příspěvky: 5
Registrován: 23 bře 2014, 17:58

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od ybrcek »

je tu další možnost jak sledovat DPF

Kód: Vybrat vše

http://www.sunnysoft.cz/zbozi/169PCI-068/automobilova-diagnosticka-jednotka-pro-obd-ii-s-bluetooth-ekv-elm-327-pro-android-a-windows-phone-4216595.html
a aplikace pro android DPF Info od Tomasz Madera

Kód: Vybrat vše

https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpfinfolite&hl=cs
VeCe GTS 1,9 CDTI
Reklama
 

arlie
Příspěvky: 19
Registrován: 28 pro 2016, 06:42
Bydliště: Hnátnice

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od arlie »

Ahoj,
už parkrát pozoruji, že auto během jízdy začne smrdět jakoby se pálila pneumatika nebo guma. Docvaklo mi, že to může být dpf. Když jsem zastavil, tak spotřeba byla 4,5l/h.
Stává se to někomu, ten smrad? Mám tam i nezavislé topení, ale to už pravděpodobně neběželo, protože teplota byla přes 80st.
Opel Vectra C 1.9 CDTI 110kW (Z19DTH) -> 132kW (412Nm)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Colommbo »

Tož příště nezastavovat a zvýšenými otáčkami pokračovat v jízdě, dokud projevy nevymizí... :) Hlavně nevypínat motor.
W124 E320 R6 Coupé 1994
arlie
Příspěvky: 19
Registrován: 28 pro 2016, 06:42
Bydliště: Hnátnice

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od arlie »

O to zastavení nejde. Vím, že se musí regenerace dokončit. Ale spíš, jestli ten smrad by mohl být z toho.
Opel Vectra C 1.9 CDTI 110kW (Z19DTH) -> 132kW (412Nm)
Uživatelský avatar
palecNR
Příspěvky: 109
Registrován: 20 pro 2016, 23:30
Bydliště: Nitra

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od palecNR »

Mne zacala regeneracia pri studenom motore,vsimol som si ze sa motor vtedy rychlejsie zohreje na prevadzkovu teplotu. Teplota vzduchu bola -8. Regeneraciu dokonci aj na volnobehu,neprerusi ju ani pri cakanie na zelenu,len nevypinat motor. Smrad bol z toho.
Naposledy upravil(a) palecNR dne 07 led 2017, 19:46, celkem upraveno 2 x.
Opel astra K innovation 1,6 100kw/136k
r.v 3/2016
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Colommbo »

arlie píše:...jestli ten smrad by mohl být z toho.
Ano, mohl.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Brembo SV
Příspěvky: 268
Registrován: 14 čer 2015, 10:28

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od Brembo SV »

zápachmože pochádzat z regenerácie. Teplotta výfukových plynov je totiž zvýšená až na hodnotu okolo 650 Celzia,a tak sa spaluju i prichytené nečistoty na výfukovom potrubí. Auto mierne dymý atd. Ked sa začne regenerácia,prebieha za každých okolností,i na volnobehu-trvá ale podstatne dlhšie. Cyklus je závislý od paliva,čtýlu jazdy,stavu motora a jazdných podmienok. V niektorých prípadoch sa o regeneráciu može pokusit riadiaca jednotka už po 200 km,ked nastanu vhodné podmienky. V niektorých prípadoch regenerácia prebehne až po 1700 km-neplatí pre mestský cyklus. Pokial sa rosvieti kontrolka,je mimoriadne nevyhnuté umožnit prebehnut regeneráciu. Po 3 neuspešných pokusoch o regeneráciu riadiaca jednotka prepne do nudzového režimu a regenerácia prebehne už len diagnostikou . Pokial ale vodič nadalej nevykoná potrebné kroky,riadiaca jednotka po zhasnutí motora zakáže jeho opatovný štart. Filter je už vtedy zaplnený na 100%,je nutná jeho demontáž a výmena,alebo odoslanie špecializovanej firme+konfigurácia nastavení cez diagnostiku. Obyčajné vytlčenie DPF neprinesie žiadny užitok-riadiaca jednotka na základe nezmyselných udajov bude trvale v nudzovom režime. Je potrebná i uprava softveru alebo montáž oblbovátka-auto už ale pravdepodobne neprejde emiskou a ani STK. Po takomto tuningu su náklady na opravu 1000 až 3500 €.
Odpovědět

Zpět na „Vectra C + Signum“