Ahoj,
už parkrát pozoruji, že auto během jízdy začne smrdět jakoby se pálila pneumatika nebo guma. Docvaklo mi, že to může být dpf. Když jsem zastavil, tak spotřeba byla 4,5l/h.
Stává se to někomu, ten smrad? Mám tam i nezavislé topení, ale to už pravděpodobně neběželo, protože teplota byla přes 80st.
Opel Vectra C 1.9 CDTI 110kW (Z19DTH) -> 132kW (412Nm)
Mne zacala regeneracia pri studenom motore,vsimol som si ze sa motor vtedy rychlejsie zohreje na prevadzkovu teplotu. Teplota vzduchu bola -8. Regeneraciu dokonci aj na volnobehu,neprerusi ju ani pri cakanie na zelenu,len nevypinat motor. Smrad bol z toho.
Naposledy upravil(a) palecNR dne 07 led 2017, 19:46, celkem upraveno 2 x.
zápachmože pochádzat z regenerácie. Teplotta výfukových plynov je totiž zvýšená až na hodnotu okolo 650 Celzia,a tak sa spaluju i prichytené nečistoty na výfukovom potrubí. Auto mierne dymý atd. Ked sa začne regenerácia,prebieha za každých okolností,i na volnobehu-trvá ale podstatne dlhšie. Cyklus je závislý od paliva,čtýlu jazdy,stavu motora a jazdných podmienok. V niektorých prípadoch sa o regeneráciu može pokusit riadiaca jednotka už po 200 km,ked nastanu vhodné podmienky. V niektorých prípadoch regenerácia prebehne až po 1700 km-neplatí pre mestský cyklus. Pokial sa rosvieti kontrolka,je mimoriadne nevyhnuté umožnit prebehnut regeneráciu. Po 3 neuspešných pokusoch o regeneráciu riadiaca jednotka prepne do nudzového režimu a regenerácia prebehne už len diagnostikou . Pokial ale vodič nadalej nevykoná potrebné kroky,riadiaca jednotka po zhasnutí motora zakáže jeho opatovný štart. Filter je už vtedy zaplnený na 100%,je nutná jeho demontáž a výmena,alebo odoslanie špecializovanej firme+konfigurácia nastavení cez diagnostiku. Obyčajné vytlčenie DPF neprinesie žiadny užitok-riadiaca jednotka na základe nezmyselných udajov bude trvale v nudzovom režime. Je potrebná i uprava softveru alebo montáž oblbovátka-auto už ale pravdepodobne neprejde emiskou a ani STK. Po takomto tuningu su náklady na opravu 1000 až 3500 €.