Servo
Moderátor: Moderátoři
Servo
Zdravím chci se zeptat kde má Meriva nadobku na servo koukal jsem tam a nic nenašel.A ještě se mi parkrát stalo tet v zimě když auto stojí třeba přez noc venku v -15 C a nastartuji a rosvítí se mi kontrolka serva a volant jde těžko.Vypnu motor a po chvilce znovu nastartuji a servo zase jde kontrolka zhasne.Čím by to mohlo bejt myslel jsem že je málo oleje ale nadobku jsem nikde nenašel že bych tam dolil.Děkuji za odpovědi.
- Reklama
Re: Servo
Nenapsal jsi, kterou verzi Merivy mas, ale pokud je to Acko, tak tipuji, ze mas elektro-mechanicke servo primo na sloupku rizeni (EPAS).
A pokud mas slabsi baterku a palubni napeti spadne po startu pod určitou hranici (mam dojem 11V), tak servo prestane fungovat. Po nastartovani alternator zacne dobijet baterku a palubni napeti se vrati nad limit a vse zase zacne fungovat. Nadobku nehledej....
OnMi
A pokud mas slabsi baterku a palubni napeti spadne po startu pod určitou hranici (mam dojem 11V), tak servo prestane fungovat. Po nastartovani alternator zacne dobijet baterku a palubni napeti se vrati nad limit a vse zase zacne fungovat. Nadobku nehledej....
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Servo
Díky mám A 1,7 cdti ,myslíš že je baterka ko?Ale normalně to točí.OnMi píše:Nenapsal jsi, kterou verzi Merivy mas, ale pokud je to Acko, tak tipuji, ze mas elektro-mechanicke servo primo na sloupku rizeni (EPAS).
A pokud mas slabsi baterku a palubni napeti spadne po startu pod určitou hranici (mam dojem 11V), tak servo prestane fungovat. Po nastartovani alternator zacne dobijet baterku a palubni napeti se vrati nad limit a vse zase zacne fungovat. Nadobku nehledej....
OnMi
Re: Servo
Baterka nemusí být nutně k.o. pro potřebu nastartování může stačit, horší je když při nízkých otačákách motoru (typicky volnoběh) je zapnuto moc el. zařízení a prudce zatočíte s volantem. To pak může vyskočit posilovač a tím se rozsvítí kontrolka EPS. Všeobecně u aut s elektro-posilovačem je lepší udržovat dobrý stav alternátoru a mít baterku s vyšší kapacitou. Ja mám ve svojí merivě (a) 74ah a v zimě mi vypadl posilovač zatím jen jednou.