Servo

2003+

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Opel 307
Příspěvky: 19
Registrován: 01 pro 2016, 08:07

Servo

Příspěvek od Opel 307 »

Zdravím chci se zeptat kde má Meriva nadobku na servo koukal jsem tam a nic nenašel.A ještě se mi parkrát stalo tet v zimě když auto stojí třeba přez noc venku v -15 C a nastartuji a rosvítí se mi kontrolka serva a volant jde těžko.Vypnu motor a po chvilce znovu nastartuji a servo zase jde kontrolka zhasne.Čím by to mohlo bejt myslel jsem že je málo oleje ale nadobku jsem nikde nenašel že bych tam dolil.Děkuji za odpovědi.
Reklama
 

OnMi
Příspěvky: 466
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Servo

Příspěvek od OnMi »

Nenapsal jsi, kterou verzi Merivy mas, ale pokud je to Acko, tak tipuji, ze mas elektro-mechanicke servo primo na sloupku rizeni (EPAS).
A pokud mas slabsi baterku a palubni napeti spadne po startu pod určitou hranici (mam dojem 11V), tak servo prestane fungovat. Po nastartovani alternator zacne dobijet baterku a palubni napeti se vrati nad limit a vse zase zacne fungovat. Nadobku nehledej....

OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
Opel 307
Příspěvky: 19
Registrován: 01 pro 2016, 08:07

Re: Servo

Příspěvek od Opel 307 »

OnMi píše:Nenapsal jsi, kterou verzi Merivy mas, ale pokud je to Acko, tak tipuji, ze mas elektro-mechanicke servo primo na sloupku rizeni (EPAS).
A pokud mas slabsi baterku a palubni napeti spadne po startu pod určitou hranici (mam dojem 11V), tak servo prestane fungovat. Po nastartovani alternator zacne dobijet baterku a palubni napeti se vrati nad limit a vse zase zacne fungovat. Nadobku nehledej....

OnMi
Díky mám A 1,7 cdti ,myslíš že je baterka ko?Ale normalně to točí.
martin13
Příspěvky: 2
Registrován: 06 úno 2018, 17:56

Re: Servo

Příspěvek od martin13 »

Baterka nemusí být nutně k.o. pro potřebu nastartování může stačit, horší je když při nízkých otačákách motoru (typicky volnoběh) je zapnuto moc el. zařízení a prudce zatočíte s volantem. To pak může vyskočit posilovač a tím se rozsvítí kontrolka EPS. Všeobecně u aut s elektro-posilovačem je lepší udržovat dobrý stav alternátoru a mít baterku s vyšší kapacitou. Ja mám ve svojí merivě (a) 74ah a v zimě mi vypadl posilovač zatím jen jednou.
Odpovědět

Zpět na „Meriva“