Napětí baterie měřené v zásuvce
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Mám tutéž nabíječku a v autě necelé dva roky starou Vartu 74Ah 750A. Když jsem ji před Vánoci jen tak preventivně připojil, trvalo "dobíjení" poměrně krátce (dvě hodiny?) a několik minut po odpojení ukázal připojený voltmetr 13,1V, napětí pak klesá až k uvedeným cca 12,6V. Stejnou zkušenost mám i v případě předchozího (identického) akumulátoru, který do věčných lovišť odešel po osmi letech provozu.
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Reklama
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Známý mi nabídl, že by mi půjčil použitou baterii Varta Silver C6 12V 52Ah 520A (č. 552 401 052 316 2). Mohu ji tam zkusit dát, pokud se vejde velikostí nebo tam musí být originál? Po výměně bych mohl alespoň zkusit, jak bude v autě fungovat baterie jiná.
Je něco důležitého před výměnou baterie udělat nebo stačí odpojit, vyměnit a opět připojit?
Nebo raději neřešit a brát to jako setrvalý stav
Je něco důležitého před výměnou baterie udělat nebo stačí odpojit, vyměnit a opět připojit?
Nebo raději neřešit a brát to jako setrvalý stav
ASTRA K ST Enjoy B 1.4 XE MY18, Olympic White, 74 kW + Komfortní sada 2
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Zkušený mekánik by ti možná poradil, aby ses při výměně vyvaroval i mžikového odpojení akumulátoru od palubní sítě, aby elektronický systém vozu nezůstal ani na okamžik bez napětí. Výměnu akumulátoru tedy provést za asistence dalšího zdroje s možností jeho připojení, než baterky zaměníš.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
A tu baterii Varta Silver C6 12V 52Ah 520A (č. 552 401 052 316 2) tam mohu zkusit dát, nebude problém?
Můžeš mi, prosím, trochu podrobněji napsat, jak mám výměnu provést? Budu na výměnu potřebovat třetí zdroj nebo bude stačit připojit např. nabíječku CTEK MXS 5.0 na nabíjecí konektory pod kapotou?
V předchozím autě jsem to měnil vždy normálně - odpojení kabelů, demontáž, montáž nové, připojení kabelů, zkušenosti s výměnou bez přerušení energie nemám.
Předem moc díky za rady.
Můžeš mi, prosím, trochu podrobněji napsat, jak mám výměnu provést? Budu na výměnu potřebovat třetí zdroj nebo bude stačit připojit např. nabíječku CTEK MXS 5.0 na nabíjecí konektory pod kapotou?
V předchozím autě jsem to měnil vždy normálně - odpojení kabelů, demontáž, montáž nové, připojení kabelů, zkušenosti s výměnou bez přerušení energie nemám.
Předem moc díky za rady.
ASTRA K ST Enjoy B 1.4 XE MY18, Olympic White, 74 kW + Komfortní sada 2
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Co se týče použitelnosti tohoto akumulátoru, píšeš, že nemáš S/S systém, proto by použita být mohla, na druhou stranu nevím(e), je li tvoje AK vybavena už tzv. "inteligentním dobíjením", kdy by měly být použity tomu odpovídající typy akumulátorů (AGM...?) a nevím, je-li tento konkrétní právě takový (na stránkách výrobce to přímo uvedeno není https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... 52-401-052.
A jelikož nejsem nijak erudovaný autoelektrospecialista, konzultoval jsem připojení náhradního zdroje raději s velmi zkušeným kamarádem, a shodli jsme se, že na připojení nabíječky pro případ výměny aku není spolehnutí z důvodu, že inteligentní nabíječka si po připojení diagnostikuje vnitřní odpor akumulátoru a shledá-li něco mimo meze, může nabíjení (a tedy dodávku 12V) přerušit. Spolehlivé bude propojit dvěma vodiči el. síť tvého vozu s jiným autem např. pomocí startovacích kabelů ale klidně i jinými slabšími vodiči. Ve tvém voze nesmí být spuštěn žádný spotřebič a zavřené dveře. Minus vodič připojit někam na kostru vozu a plus vodič na svorku akumulátoru tak, aby nevadila manipulaci při přepojování. El. síť vozu zůstane pod napětím, odpojíš svůj a připojíš druhý akumulátor a pak odpojiš propojovací vodiče.
A jelikož nejsem nijak erudovaný autoelektrospecialista, konzultoval jsem připojení náhradního zdroje raději s velmi zkušeným kamarádem, a shodli jsme se, že na připojení nabíječky pro případ výměny aku není spolehnutí z důvodu, že inteligentní nabíječka si po připojení diagnostikuje vnitřní odpor akumulátoru a shledá-li něco mimo meze, může nabíjení (a tedy dodávku 12V) přerušit. Spolehlivé bude propojit dvěma vodiči el. síť tvého vozu s jiným autem např. pomocí startovacích kabelů ale klidně i jinými slabšími vodiči. Ve tvém voze nesmí být spuštěn žádný spotřebič a zavřené dveře. Minus vodič připojit někam na kostru vozu a plus vodič na svorku akumulátoru tak, aby nevadila manipulaci při přepojování. El. síť vozu zůstane pod napětím, odpojíš svůj a připojíš druhý akumulátor a pak odpojiš propojovací vodiče.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Tiež nie som žiaden elektroinžinier, takže sa snažím poučiť na skúsenostiach druhých.
Tuto som zachytil situáciu, kedy bolo auto (Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - MY2017) bez zdroja ...
Tuto som zachytil situáciu, kedy bolo auto (Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - MY2017) bez zdroja ...
... podotýkam, nie je to moja skúsenosťMike píše:Čau, něco mi vybilo baterii do smrti, do auta jsem se musel vloupat a vytáhnout baterku. Doma jsem celou noc nabíjel. Pak znovu osadil. Nebylo potřeba vůbec nic. Okna se nemusí nijak nastavovat, dojezdy fungují pořád dobře.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Napětí baterie měřené v zásuvce
Neboj se toho. Měl jsem baterku vydanou 14 dní a po zpětném připojení vše fungovalo jak mělo.
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Antara 2.2
Omega 2.0
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Ale fakticky na tieto veci treba dávať majzla, aby nebol človek prekvapený a zaskočený. Nerád by som sa tiež dostal do situácie, že ostanem len pozerať na nepojazdné auto.
Páni, ja som prešiel na Astru z Felície ... skok o 3 generácie. Dlho som si musel opalovať mantru:
- chlapče, nebudeš do toho šťúrať
- .......................nebudeš šťúrať
- .......................nebudeš šťúrať
A aj tak mám v kufri základný vercajk, poistky, žiarovky, SK pásky, baterku, lopatku, tlakomer ...
Starého psa nové kúsky ťažko naučíš
Páni, ja som prešiel na Astru z Felície ... skok o 3 generácie. Dlho som si musel opalovať mantru:
- chlapče, nebudeš do toho šťúrať
- .......................nebudeš šťúrať
- .......................nebudeš šťúrať
A aj tak mám v kufri základný vercajk, poistky, žiarovky, SK pásky, baterku, lopatku, tlakomer ...
Starého psa nové kúsky ťažko naučíš
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Taky jsem starej pes a takové věci vozím v kufru auta celý svůj automobilový život, a to je moje současné auto z r. 2001, takže žádná moderna, zaplaťpánbu.
W124 E320 R6 Coupé 1994