original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Moderátor: Moderátoři

zdenek9999
Příspěvky: 5
Registrován: 26 zář 2019, 18:47

original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od zdenek9999 »

Zdravím všechny,

nechal jsem si ručně umýt svoji 1,5 letou Mokku a personál myčky mě upozornil na stav alu kol. Při bližší prohlídce kol jsem zjistil, že na paprscích disků i na venkovních plochách jsou na laku puchýře bez jakéhokoliv mechanického poškození . Po demontáži kol z auta jsem zjistil, že z vnitřní strany je stav podstatně horší, barva, pokud lze, to co tam bylo vůbec barvou nazývat, je na velkých plochách prakticky pryč. viz. přiložené fotky. Několikrát jsem se snažil kola reklamovat v brněnském autorizovaném servisu, ale reklamace pokaždé zamítnuta s oddůvodněním, že se jedná o poškození vnějšími vlivy. :evil: :evil: :evil:

Máte někdo podobnou zkušenost ?
Přílohy
2019-09-20 17.15.35.jpg
20190918_171213.jpg
20190714_113222.jpg
Reklama
 

Uživatelský avatar
westler
Příspěvky: 298
Registrován: 08 dub 2018, 10:46

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od westler »

Z fotek není patrné o který model disků se jedná. To je zimní nebo letní sada? Naši mají na Mocce letní i zimní originál alu, tak můžu pak zkouknout stav.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Uživatelský avatar
PajaS74
Příspěvky: 42
Registrován: 04 kvě 2017, 11:02
Bydliště: SkoroPha

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od PajaS74 »

No určitě je to způsobeno vnějšími vlivy, to mají pravdu. Ale kola by měla vnějším vlivům odolávat, pokud teda v návodu není vysloveně napsáno, že mohou být uchována jen v klimatizované prachuvzdorné schránce. :lol:
Pokud to nejsou disky určené jen pro letní provoz, které byly provozovány v zimě, nebál bych se oslovit právníka, nebo nějakou tu právní poradnu.
Zafira C Innovation 2017, 1,4T 103 kW MT
Uživatelský avatar
Mike
Příspěvky: 337
Registrován: 29 pro 2016, 14:36
Bydliště: Praha

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od Mike »

Já jezdím na Káčku 17" alu zima/léto nepřetržitě už přes 2,5 roku a kdybych si je blbě na začátku nepoškrábal o obrubník, tak jsou furt jako nové. Tohle jsem nikdy neviděl, přijde mi to, že to není normální ale výrobní vada. Možná zkusit jiného dealera nebo napsat přímo na Opel.


Jinak jezdím jen město a dálnice, žádné polní cesty apod. Viděl jsem tu Astry s otlučenou barvou na prazích až na plech. Možná je to citlivější na prostředí ve kterém člověk auto provozuje...
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od mfilip »

Je asi potreba zjistit znalce na tuto oblast a nechat udelat znalecky posudek. S tim se pak da tedy argumentovat, pripadne soudit.
Osobne nevim, jestli bych do toho sel. Spise bych zkusil naposled pozadat servis o nejakou kompenzaci, treba na servisni prace.
Pokud by se se mnou nechtel prijimaci technik o tom bavit, kontaktoval bych nekoho vyssiho.
To proste neni normalni stav alu disku po roce a pul pouzivani.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
zdenek9999
Příspěvky: 5
Registrován: 26 zář 2019, 18:47

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od zdenek9999 »

Zdravím,

jedná se o tyto 5-ti paprskove disky :
léto.JPG
na zimu mám tyto :
zima.jpg
Nicméně v reklamaci žádný posun, další reklamace opět zamítnutá.
Co se týká přímo Opelu, tak české zastoupení odpovídá tím způsobem, že reklamace je plně na autorizovaném servisu. Servis zase tvrdí, že pokud Opel reklamaci neschválí, tak ji nelze uznat.
Německé zastoupení reagovalo tak, ze mám reklamaci řešit v Praze.

Tak jsem již oslovil soudního znalce a svého právníka.

Zajímavá je jedna věc:
disky dodané na autě jsou made in Korea, z vnější strany tloušťka laku 110-150um, vnitřní strana 20-40um - což je prakticky je jen zaprášeno barvou.
Zimní sada, respektive disky, jsou kupované v Rakousku , vyrobené jsou v Německu a lak na venkovní straně cca 240um vnitřní strana 120um.
Takže je evidentní, kde je problém.
zdenek9999
Příspěvky: 5
Registrován: 26 zář 2019, 18:47

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od zdenek9999 »

ještě vyjádření Opelu
vyjádření.jpg
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od mfilip »

Moc ti drzim palce a bude fajn, kdyz budes takto informovat o prubehu.
Nejaky autorizak prece nema kompetenci posuoudit, zda se jedna nebo nejedna o vyrobni vadu. Od toho jsou jini.
A nechapu, ze autorizaku stoji za to svym hloupym pristupem ztracet zakaznika.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Uživatelský avatar
Mike
Příspěvky: 337
Registrován: 29 pro 2016, 14:36
Bydliště: Praha

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od Mike »

To je hra kdo má pevnější nervy... Když bude znalec a hrozba soudu, tak uvidí že to myslí vážně a možná se k tomu nějak postaví. Na druhou stranu asi normálně by si člověk spíš koupil jiné, nebo nechal přelakovat. Protože nemá nervy a čas to řešit. Na to hrajou...

Taky přeji dobré pořízení...
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: original alu 17" Opel Mokka X - reklamace

Příspěvek od mfilip »

Prebrouseni a prelakovani omho bude stat stejne ne-li vice, nez posudek soudniho znalce. Spatne akorat je, ze na tech discich nemuze jezdit v pripade, ze by sel k soudu a znamena to tedy zase investici do novych disku. Ale pokud ma na to prostor, odvahu, jde mu o princip, tak mu moc drzim palce.
A minimalne s tim papirem od soudniho znalce bude mit silnejsi pozici i pri jednani se servisem treba pri priapadnem mimosoudnim vyrovnani.
Firmy si u nas stale mysli, ze s nimi do sporu nikdou nepujde. Tak snad jim to taky cvakne, ze spor nemusi vyhrat, musi platit cloveka, ktery se sporem bude zabyvat, vse stoji cas a penize, tak je snad taky trkne, ze to kola treba prelakuji na vlastni naklady ...
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“