Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Ahoj,
uvažuji o Astře K ST a potřeboval bych poradit s výběrem motoru. Roční nájezd předpokládám 30 tisíc kilometrů za rok. Každodenní cestování bude z 80% po dálnici. Mám trošku obavy, aby benzínová verze neměla na dálnici vyšší spotřebu? Jaký na to máte názor?
Díky moc
Jarek
uvažuji o Astře K ST a potřeboval bych poradit s výběrem motoru. Roční nájezd předpokládám 30 tisíc kilometrů za rok. Každodenní cestování bude z 80% po dálnici. Mám trošku obavy, aby benzínová verze neměla na dálnici vyšší spotřebu? Jaký na to máte názor?
Díky moc
Jarek
- Reklama
Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Tipoval by som rozdiel 2L.
Ten benzin sa zda taky svizny,ale v kopcoch na D1 poznas rozdiel medi benzinovym a naftovym konom.
Spocitaj si rozdiel investicie a ceny paliva. Pokial budes uvazovat len o cene na prevadzku tak sa ti investicia do dizla vrati po 100k km. Je to skor o pocite z jazdy.
Osobne by som volil 1.6CDTI 136k. Na J-ckach mame s nimi dobre skusenosti, 5.2-5.5l/100km u kombiku a s tazkou nohou.
Ten benzin sa zda taky svizny,ale v kopcoch na D1 poznas rozdiel medi benzinovym a naftovym konom.
Spocitaj si rozdiel investicie a ceny paliva. Pokial budes uvazovat len o cene na prevadzku tak sa ti investicia do dizla vrati po 100k km. Je to skor o pocite z jazdy.
Osobne by som volil 1.6CDTI 136k. Na J-ckach mame s nimi dobre skusenosti, 5.2-5.5l/100km u kombiku a s tazkou nohou.
Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Ahoj, díky. Naftová verze stojí o deset tisíc víc, než ta benzínová, což je zanedbatelná částka. Nafta bude pro moje potřeby zřejmě nejlepší 

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Zdravím,
řeším stejnou volbu mezi těmito motory. Jezdím denně do práce 25 km tam a zpět v Praze po spojce. Jezdím ale brzo ráno, takže žádné popojíždění a většinu z toho jedu 80km/h. Zpět jedu s přestávkou do fitka či na nákup. O víkendech nějaká ta delší trasa plus cesty na SK do Košic třeba 3 x ročně, do Alp cca 10 x ročně. Najezdím celkem cca 30 000 km ročně z toho je cca 12 000 km naježděno v režímu do práce a zbytek vychází na dlouhé trasy. Prosím o radu - šli byste s tímto ježděním do nafty 81 kw nebo benzínu? Jsem defenzivní řidič a dynamiku auta moc nevyužívám. U té nafty - jak často se tam vypaluje DPF? Jde to nějak poznat, že probíhá nebo že začala?
řeším stejnou volbu mezi těmito motory. Jezdím denně do práce 25 km tam a zpět v Praze po spojce. Jezdím ale brzo ráno, takže žádné popojíždění a většinu z toho jedu 80km/h. Zpět jedu s přestávkou do fitka či na nákup. O víkendech nějaká ta delší trasa plus cesty na SK do Košic třeba 3 x ročně, do Alp cca 10 x ročně. Najezdím celkem cca 30 000 km ročně z toho je cca 12 000 km naježděno v režímu do práce a zbytek vychází na dlouhé trasy. Prosím o radu - šli byste s tímto ježděním do nafty 81 kw nebo benzínu? Jsem defenzivní řidič a dynamiku auta moc nevyužívám. U té nafty - jak často se tam vypaluje DPF? Jde to nějak poznat, že probíhá nebo že začala?
Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Jsem odjakživa (44 let za volantem) petrolhead, naftu jsem nikdy neměl a půjčeným Mondeem 2.0 tddi jezdil jen dva měsíce, když jsem měl Omču v nemocnici. A taky nevím, jak jsou na tom oba motory se spolehlivostí, nicméně pro tebou uváděný provozní režim bych radil naftu. 
Regenerace DPF nijak signalizována není, motor pouze změní zvuk (ucho to prý pozná) a po dobu regenerace se zvýší okamžitá spotřeba paliva. Četnost regenerace záleží na převládajícím režimu jízd, v tvém případě bych ji odhadoval na interval kolem 1000km.

Regenerace DPF nijak signalizována není, motor pouze změní zvuk (ucho to prý pozná) a po dobu regenerace se zvýší okamžitá spotřeba paliva. Četnost regenerace záleží na převládajícím režimu jízd, v tvém případě bych ji odhadoval na interval kolem 1000km.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Ahoj.
Měl jsem G v benzínu, H v naftě, teď mám 3 roky J v naftě (1,6 - 81 kW). Dlouhodobá spotřeba do 5,5 l, naprostá spokojenost.
Pokud se týká vypalování filtru, signalizace je skrytá... Př přepnutí sdruženého displaye do "eco" Hlavní spotřebiče - se zde při spuštěném vypalování objeví hláška "Vyhřívání zadního okna". Aspoň u "J".
Měl jsem G v benzínu, H v naftě, teď mám 3 roky J v naftě (1,6 - 81 kW). Dlouhodobá spotřeba do 5,5 l, naprostá spokojenost.
Pokud se týká vypalování filtru, signalizace je skrytá... Př přepnutí sdruženého displaye do "eco" Hlavní spotřebiče - se zde při spuštěném vypalování objeví hláška "Vyhřívání zadního okna". Aspoň u "J".
Nyní: Astra J Sport Tourer, 1,6 CDTI - 81 kW, r.v. 2016
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Ahoj a díky Vám za rady. Snad to vypalování bude tedy OK. Bral bych ho i po 500 km, ale jestli bude po 1000 km tak to by byl jako zázrak, po aktuálních zkušenostech s jinou značkou. Nevím jestli taky nezvolit starší model J. Přijde mi totiž, že čím novější auto, tím větší střep a jen to tahá prachy z kapes na servisy.
Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Mám naftu, poslední verzi modelu J, ale tu 100 kW verzi, pořízenou na přelomu 2014/15. Olej měním po 15 tis, zatím žádná porucha, v 70 tis výměna předních i zadní kotoučů. Dlouhodobá spotřeba (nikoliv to blábolí palubní PC), tedy skutečná, je 5.6 l/100 km. Jednoznačně slabým místem jsou zadní brzdy, které mají snahu se nevracet, tak že je třeba se jim jednou ročně věnovat.
DPF fitr vypaluje podle stylu jízdy. V zimě na krátkých štrekách klidně i po 250 km, v létě to ani nezaregistruji. Na dlouhých trasách je to někde kolem 800 km. Nepoužívám žádné vyfikundace v podobě VIF. Nic méně již to mám v uchu a když parkuji a vidím zvýšenou spotřebu a zvuk traktoru, tak to nevypínám, ale počkám až se proces ukončí. Zatím žádný nouzový stav v podobě kroužení kolem baráku nenastal.
DPF fitr vypaluje podle stylu jízdy. V zimě na krátkých štrekách klidně i po 250 km, v létě to ani nezaregistruji. Na dlouhých trasách je to někde kolem 800 km. Nepoužívám žádné vyfikundace v podobě VIF. Nic méně již to mám v uchu a když parkuji a vidím zvýšenou spotřebu a zvuk traktoru, tak to nevypínám, ale počkám až se proces ukončí. Zatím žádný nouzový stav v podobě kroužení kolem baráku nenastal.
Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW
Pokud najdeš J se všemi vychytávkami, jako zabudovaná GPS, přední - zadní asistenti a pod., šel bych spíše touto cestou. V "K" je nasypáno o cca 25 % víc elektroniky a serv. Je sice o cca 150 kg lehčí, ale crash testy ukázaly horší výsledky. Mám dojem, že "J" se vyráběla ještě do konce roku 2016. Já mám z počátku 2016.labakan29 píše: ↑01 čer 2020, 20:25 Ahoj a díky Vám za rady. Snad to vypalování bude tedy OK. Bral bych ho i po 500 km, ale jestli bude po 1000 km tak to by byl jako zázrak, po aktuálních zkušenostech s jinou značkou. Nevím jestli taky nezvolit starší model J. Přijde mi totiž, že čím novější auto, tím větší střep a jen to tahá prachy z kapes na servisy.
Nyní: Astra J Sport Tourer, 1,6 CDTI - 81 kW, r.v. 2016
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2