Zlý štart.
Moderátor: Moderátoři
Re: Zlý štart.
Ak je systém zavzdušnený, do valcov strieka nedostatok nafty. Keďže nezhorí, v podobe bieleho dymu vyletí z výfuku.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
- Reklama
Re: Zlý štart.
Chcem sa ešte spýtat ci mi určí diagnostika či správne funguje čerpadlo či správne vstrekuje naftu pri počiatočnom štarte ani nie vstrekuje ale čí správne dotláča alebo ako to mám nazvať. Komunikuje s ním viem že ked som mal pokazene servo tam to spolu nekomunikovalo tam sa to nedalo určit cez diagnostiku.
Re: Zlý štart.
Cez OpCom sa dá pozrieť nastavená štartovacia dávka. Je udávaná v miligramoch nafty na jeden vstrek.
Dávka sa dá aj pridať. Veľakrát pomôže štartovaciu dávku zvýšiť, nech dáva viacej nafty pri štarte, predsa ten motor už má niečo za sebou.
Ak by sa dali aj minimálne štartovacie otáčky cez OpCom znížiť, to tiež pomôže, ide zima
Ale pokiaľ pri štarte nie je vo valci dosiahnutý patričný tlak/teplota, tak sa nafta nevznieti - holt je to vznetový motor
A vtedy vyletí z výfuku biely dym
Dávka sa dá aj pridať. Veľakrát pomôže štartovaciu dávku zvýšiť, nech dáva viacej nafty pri štarte, predsa ten motor už má niečo za sebou.
Ak by sa dali aj minimálne štartovacie otáčky cez OpCom znížiť, to tiež pomôže, ide zima
Ale pokiaľ pri štarte nie je vo valci dosiahnutý patričný tlak/teplota, tak sa nafta nevznieti - holt je to vznetový motor
A vtedy vyletí z výfuku biely dym
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Zlý štart.
Nejsem si jistý, že jde opcomem nastavit to, co píšeš, ale co by mělo být vidět, to je skutečný a požadovaný předvstřik i dávka. Nikdy jsem to ale nezkoumal u motoru, co neběžel, tam ty hodnoty, co vím, vždycky hodně lítaly. Zrovna jako otáčky čerpadla a klikovky jsem viděl během protáčení motoru dost rozhádané, správně to zobrazovalo hodnoty až po startu. Pravdou je, že to co opcom stihne vypisovat je jedna věc a následný graf z uložených hodnot věc druhá, takže tady by se asi něco mohlo dát vyzkoumat.
Než řešit cokoli na čerpadle (jakože to nepůjde tak jednoduše s opcomem- pro zajímavost, nejde to nastavit zcela jistě na Y22DTR, jde to nastavit na X17DT, ale už to nejde uložit) bych začal řešit padání nafty. Je to opravdová nemoc těch motorů, těsnění na rampě by se mělo měnit co 100tkm.
Další problém by mohl být i vstřik, vstřiky- myšleno v souvislosti s tím kouřem.
Mám najeto 250tkm, teď jsem měl rozebraný motor, vstřiky na repasu, všechny tekly. Start sice vždy na brnk, ale cca půl roku už jsem občas viděl po studeném startu za autem bílou mlhu jako z Avie. Teď je repasovaná hlava, překroužkované písty, repasované vstřiky a chytá to ještě dřív, než otočím klíčkem ve spínačce Kouř po studeném startu není.
To jen, co jsem teď zažil, příčina toho všeho, co se tu začalo řešit, je podle mě padání nafty.
Než řešit cokoli na čerpadle (jakože to nepůjde tak jednoduše s opcomem- pro zajímavost, nejde to nastavit zcela jistě na Y22DTR, jde to nastavit na X17DT, ale už to nejde uložit) bych začal řešit padání nafty. Je to opravdová nemoc těch motorů, těsnění na rampě by se mělo měnit co 100tkm.
Další problém by mohl být i vstřik, vstřiky- myšleno v souvislosti s tím kouřem.
Mám najeto 250tkm, teď jsem měl rozebraný motor, vstřiky na repasu, všechny tekly. Start sice vždy na brnk, ale cca půl roku už jsem občas viděl po studeném startu za autem bílou mlhu jako z Avie. Teď je repasovaná hlava, překroužkované písty, repasované vstřiky a chytá to ještě dřív, než otočím klíčkem ve spínačce Kouř po studeném startu není.
To jen, co jsem teď zažil, příčina toho všeho, co se tu začalo řešit, je podle mě padání nafty.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Zlý štart.
Áno, padanie nafty je najpravdepodobnejšia príčina.
Na Y22DTH sa dala nastaviť štartovacia dávka nafty cez čínsky OpCom. Myslím, že sa to dalo meniť po 0,1 mg/vstrek.
Možno záleží aj od SW verzie OpComu.
Na Y22DTH sa dala nastaviť štartovacia dávka nafty cez čínsky OpCom. Myslím, že sa to dalo meniť po 0,1 mg/vstrek.
Možno záleží aj od SW verzie OpComu.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Zlý štart.
Predbežná príčina padania nafty je na palivovom filtry alebo držiak palivoveho filtra a tam je vstup a výstup a na tom výstupe mám velku vôlu to sú nejaké rýchlospojkya pod nimi sú gumičky a tie sú netesné. Dajú sa kúpit aj samostatne alebo musím kúpit celý držiak filtra.
Ďakujem.
Ďakujem.
Re: Zlý štart.
Jsou tam 2 o kroužky, vyráhni je, změř a mělo by se to dát sehnat. Já to kdysi měnil, taky jsem to padání viděl na tenhle spoj, ono se to fakt dost kvedlá. Ale stejně jsem skončil na rampě vstřiků.
Rychlý test, spoj vstup a výstup hadic z filtru, vyřaď filtr, druhý den uvidíš. Hlavně pak nejezdi bez filtru
Rychlý test, spoj vstup a výstup hadic z filtru, vyřaď filtr, druhý den uvidíš. Hlavně pak nejezdi bez filtru
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Zlý štart.
Takže chcem poďakovať všetkým ochotným ľuďom ktorí mi poradili a aj má zasvätili do palivovej sústavy. Naša Zafira chytá na prvý krát a bez problémov.
Výmena prepadovych hadičiek pomohla.
Ďakujem.
Výmena prepadovych hadičiek pomohla.
Ďakujem.