Ako v Zafira B (benzín motor Z18XER) fungujú remene/reťaze? Mám v tom guláš. Včera sa mi pretrhol drážkový remeň, ten ktorý ak sa nemýlim poháňa klímu, vodné čerpadlo a alternátor. Dnes mi remeň v servisy vymenili a bol som vďačný, že ostatné veci okolo remeňa boli nepoškodené. Pred opravou som bol vystrašený, lebo som čítal, že niektoré remene/reťaze majú na starosť aj synchronizáciu motora a pri poruche môže dôjsť k nabúraniu piestov a ventilov v motore. Ale nakoniec mi servisák povedal, že ten môj remeň na to nemá vplyv.
- Ako je riešená synchronizácia motora v mojom aute, keďže drážkový remeň to asi na starosť nemá?
- Sú v tom mojom motore ešte aj nejaké iné remene/reťaze, ktoré by ma mohli znova na diaľnici nepríjemne prekvapiť a zaslúžia si pozornosť?
- Ako je vlastne prenášaná sila z motora do prevodovky v mojom aute? Cez ozubenie, alebo cez ďalší remeň/reťaz, ktorý hneď dám radšej skontrolovať?
- Tiež by ma zaujímalo, aký servisný interval je vhodný pre ten drážkový remeň na tomto motore. Ja som ho naposledy nechal meniť pred 5 rokmi pri 120 000 km (vrátane pumpy a ďalšieho príslušenstva). Praskol včera pri cca 180 000 km. Plánoval som ho meniť po 200 000 km. Ja som kedysi dávno našiel takýto stotisícový interval (už neviem kde) a podľa neho som išiel. Ale asi je to volovina.
- Ako sa ten drážkový remeň oficiálne nazýva (z hľadiska jeho funkcie)? Je to rozvodový, hnací, alebo len drážkový?