Zdar opláci,jsem tu nový a mám několik otázek.Vsoučasnosti jezdím pašíkem variant,1,9TDi,1998 - najeto poctivých 348000 km a již asi potřebuji vyměnit povoz (ročně mám tak 60000km).Uvažoval jsem o volvu v70-krásné velké velmi pohodlné-ale moc drahé(chci koupit do 150000,-kč).porovnával jsem různé jiné kombi vozy a docela mne zaujala vectra c kombi-velikostí kufru trunfne jak pašíka tak volvo,jen nevím zda pohodlí bude lepší než v pašíkovi-ten mi přijde dosti tvrdý na naše cesty.dále bych potřeboval poradit s motorizací-mě by se líbil 2,2DTi cca 92 kw-jaká jsou rizika a problémy těchto motorů-prý je tam místo rozv.řemeně bezúdržbový řetěz a podobné vychytávky.
za ty peníze bych pořídil tak 2004-2005 - dobré roky či ne?
Opla znám pouze od šváry-má omegu.takovou starší,ale svezení jak ve vatě....
díky za rady
Vectra vs Passat vs Volvo
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: nováček
Pokud by ti nešlo až tak o rok výroby..... podle mého lepší než Vectra, ale mám pro Omegy trochu slabost.....
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... ga/8194771
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... ga/8194771
Re: nováček
Ahoj, co se týká poměru výkon cena - Vectra c je auto které je v tomto poměru jedinečné. Určitě nebudeš litovat. K motorům bych Ti pouze zopakoval to co se dočteš skoro na každém fóru - 2,2DTi rozvod řetězem, ovšem problém s čerpadlem, které v sobě integruje ŘJ motoru- výměna je dost nákladná. Za 150.000 už se dá sehnat už i modernější common rail 1.9 CDTI, (88 nebo 110KW) - vcelku spolehlivý motor, je jedno jakou verzi zvolíš, zpravidla rozhodne cena. Standatrně jsou spojeny s 6-ti rychlostní převodovkou. Nakonec zde je citace ze serveru http://www.tipcar.cz pro lepší představu o motorech DTI:
"Tato konstrukční řada motorů slavila premiéru roku 1997 v předchozí generaci vectry a byla tehdy první aplikací radiálního vstřikovacího čerpadla Bosch VP 44. To s pracovním tlakem až 1800 barů bylo souběžně vyvíjeným vysokotlakým systémem vedle Common Railu, jenž jej později vytlačil. Vědomí, že pod kapotou není choulostivý Common Rail vede mnohé k nesprávné domněnce, že s klasickým přímým vstřikem snese DTI i horší naftu, kterou prodávají v bývalém JZD. To však rozhodně není pravda, protože pak se může zadřít přesuvník vstřiku nebo ucpat některé z drobných sítek v tělese čerpadla. Ta jsou navíc umístěna tak hluboko, že je nelze nikterak vyčistit a často je nutná výměna celého tělesa čerpadla. Dalším nešvarem VP 44 je občasná náhlá smrt jeho řídicí jednotky. U všech jiných modelů, kde je toto čerpadlo použito, je možné jeho závady opravovat. Ne však u recenzovaného modelu.
Vectra C totiž dostala jinde nepoužitou (s výjimkou koncernově spřízněného Saabu) verzi čerpadla s doplňkovým označením PSG 16. To znamená, že jeho řídicí jednotka (EDU) v sobě integruje zároveň řídicí jednotku motoru (ECU). Prý proto není možné do ní nahrávat kompenzace, a tudíž ani toto čerpadlo opravovat. Tato slepá vývojová větev je z globálního pohledu pouhou epizodou, ale pro majitele Vectry C to znamená, že jakákoliv závada na čerpadle skončí jeho výměnou a vyjde draho. Samotný motor má rozvody hnané řetězem, což je pozitivní (některé zážehové motory Opelu totiž dokonce vyžadují výměnu rozvodového řemene už po 60 tisících km!). Řada jiných negativ však jeho hodnocení zhoršuje na jen průměrné. Například netěsnost dvoupružinových vstřikovačů, zavzdušňování palivových vedení a následné váhavé starty či selhávání senzorů hmotnosti nasávaného vzduchu. Mechanická odolnost motoru je pouze průměrná, po 200 tisících km se už hlučností projevují různé vůle a dochází i k poklesu kompresních tlaků. Pokud zlobí, a padá do nouzového režimu bez zjevné příčiny, vyplatí se zkontrolovat, zda nejsou někde vibracemi prodřená podtlaková vedení. Pak totiž nefunguje podtlakové ovládání turbodmychadla (EGR ventil je už na Vectře C ovládán elektronicky). Nejen ze zmíněných důvodů, ale také kvůli neplnění normy Euro4 byly tyto poslední vlastní diesely značky Opel od roku 2004 nahrazovány agregáty 1,9 CDTi" Celé znění zde
MOTOR 1.9 CDTI
"Tato konstrukční řada motorů slavila premiéru roku 1997 v předchozí generaci vectry a byla tehdy první aplikací radiálního vstřikovacího čerpadla Bosch VP 44. To s pracovním tlakem až 1800 barů bylo souběžně vyvíjeným vysokotlakým systémem vedle Common Railu, jenž jej později vytlačil. Vědomí, že pod kapotou není choulostivý Common Rail vede mnohé k nesprávné domněnce, že s klasickým přímým vstřikem snese DTI i horší naftu, kterou prodávají v bývalém JZD. To však rozhodně není pravda, protože pak se může zadřít přesuvník vstřiku nebo ucpat některé z drobných sítek v tělese čerpadla. Ta jsou navíc umístěna tak hluboko, že je nelze nikterak vyčistit a často je nutná výměna celého tělesa čerpadla. Dalším nešvarem VP 44 je občasná náhlá smrt jeho řídicí jednotky. U všech jiných modelů, kde je toto čerpadlo použito, je možné jeho závady opravovat. Ne však u recenzovaného modelu.
Vectra C totiž dostala jinde nepoužitou (s výjimkou koncernově spřízněného Saabu) verzi čerpadla s doplňkovým označením PSG 16. To znamená, že jeho řídicí jednotka (EDU) v sobě integruje zároveň řídicí jednotku motoru (ECU). Prý proto není možné do ní nahrávat kompenzace, a tudíž ani toto čerpadlo opravovat. Tato slepá vývojová větev je z globálního pohledu pouhou epizodou, ale pro majitele Vectry C to znamená, že jakákoliv závada na čerpadle skončí jeho výměnou a vyjde draho. Samotný motor má rozvody hnané řetězem, což je pozitivní (některé zážehové motory Opelu totiž dokonce vyžadují výměnu rozvodového řemene už po 60 tisících km!). Řada jiných negativ však jeho hodnocení zhoršuje na jen průměrné. Například netěsnost dvoupružinových vstřikovačů, zavzdušňování palivových vedení a následné váhavé starty či selhávání senzorů hmotnosti nasávaného vzduchu. Mechanická odolnost motoru je pouze průměrná, po 200 tisících km se už hlučností projevují různé vůle a dochází i k poklesu kompresních tlaků. Pokud zlobí, a padá do nouzového režimu bez zjevné příčiny, vyplatí se zkontrolovat, zda nejsou někde vibracemi prodřená podtlaková vedení. Pak totiž nefunguje podtlakové ovládání turbodmychadla (EGR ventil je už na Vectře C ovládán elektronicky). Nejen ze zmíněných důvodů, ale také kvůli neplnění normy Euro4 byly tyto poslední vlastní diesely značky Opel od roku 2004 nahrazovány agregáty 1,9 CDTi" Celé znění zde
MOTOR 1.9 CDTI
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: nováček
2.5DTI je velmi dobry motor, uz bez problemu s praskanim hlav, nejlepsi diesel co se do omegy daval. Kvalita uz odpovida bmw, bohuzel pisi, ze vcetne rizika selhani plastovych klapek sani.m.artty píše:Pokud by ti nešlo až tak o rok výroby..... podle mého lepší než Vectra, ale mám pro Omegy trochu slabost.....
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... ga/8194771
Pokud by jsi sel do vectry, tak se radeji poohlidni po te 1.9 jak pise Megabeda. Nedostaku pohodli se bat nemusis, ale to si zjistis sam v prvni autobazaru pri predvadeci jizde. Remen/retez bych neresil, vymena je az po 120 nebo 150t km podle verze motoru.
Jinak koukni treba sem, take se tu neco doctes https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=29&t=1599 .
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Re: nováček
JA MYSLÍM ŽE JSTE MI OBA DVA POSKYTLI VYČERPÁVAJÍCÍ INFO A JÁ VÁM ZA TO DĚKUJI,MYSLÍM ŽE DO VECTRY PŮJDU A NEJSPÍŠ TEDY 1.9CDTI-88KW-VYPADÁ OPRAVDU KRÁSNĚ A DOUFÁM,ŽE SVEZENÍ BUDE LEPŠÍ NEŽ V PAŠÍKOVI-I KDYŽ PO MOTOROVÉ STRÁNCE NEMŮŽU ŘÍCT SLOVA PŮL-SLOUŽÍ VELICE DOBŘE-TAKY ASI K TOMU PŘISPÍVÁ PRAVIDELNÝ PO 10.000 KM DĚLANÝ SERVIS NÁPLNÍ A FILTRŮ,ALE MYSLÍM ŽE NA POHODLÍ BUDE DLE RŮZNÝCH RECENZÍ LEPŠÍ VECTRA-JEŠTĚ JEDNOU DÍKY....