HeFab píše: ↑22 bře 2023, 07:24Moja Astra K (vyrobená v 11/2019) má komplet zakrytovaný spodok takmer vzduchotesne Ale že by bola nejak vyslovene malá svetlá výška, tak to sa mi nezdá. Mám ešte VW Jettu r.v. 2014, je to už Euro 6, tiež komplet zospodu zakrytovanú a tam už spodkom chytám kdečo
A to odhlučnenie kapoty motora sa snáď dá dokúpiť.
Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
- Reklama
- Vangeliscz
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 bře 2018, 19:52
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Dnes se hlásím s další zajímavostí - nesledoval jsem to hned a přišel jsem na to až dnes: Pokud u Astry zapnete světlomety na režim "auto", tak vždycky svítí i zadní lampy. Za mě je to dobrý nápad. Jinak přepínání světel a palubovky v tunelu nebo při dešti funguje dost spolehlivě, ale to bylo už i u Káčka.
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Vangeliscz: Máš pravdu. U K to fungovalo velice chytře. Jedinej moment byla mlha ve dne. Teď máš jistotu že jsi i tak ze zadu vidět. Kia to má taky tak a jsem za to rád.
Káčko umělo ještě jednu fajn věc. Když jel větrák na vysoký otáčky a začal jsem telefonovat, otáčky klesly, aby Tě větrák nerušil při telefonování. Umí to i L?
Káčko umělo ještě jednu fajn věc. Když jel větrák na vysoký otáčky a začal jsem telefonovat, otáčky klesly, aby Tě větrák nerušil při telefonování. Umí to i L?
XCEED GTline 1.5T-GDI DCT MY2023
prodáno: ASTRA 1.4 110kW AT MY2018
prodáno: ASTRA 1.4 110kW AT MY2018
- Vangeliscz
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 bře 2018, 19:52
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Ahoj všem - opravuji svůj příspěvek ze dne 17. 3. 2023 - jedná se o můj první příspěvek se zkušenostmi s Astrou L a najdete jej na straně 3 tohoto fóra.
Mám na mysli bod č. 2 tohoto příspěvku:
2. Pokud je převodovka v režimu "P", nelze přepnout přímo na "R", ale zařadí se neutrál a následně pohybem zpět řadím zpátečku. Omlouvám se, pokud je toto u hydoměničů běžné, já jsem měl zatím zkušenost jen s DSG.
Můj omyl vychází z toho, že jsem myslel, že převodovka Astry řadí podobně jako DSG, tj. postupně P, R, N, D, S. Ale tak to není, volič je při režimu P v pozici N, takže pokud se chete rozjet, můžete volit směrem k volantu "R" a směrem k sobě "D". Omlouvám se za mylnou informaci.
Co se týká regulace otáček ventilátoru při hovoru přes HF auta, zatím jsem nezpozoroval změnu (ale jedu většinou na "auto" a ty otáčky jsou tam spíš menší). Budu zkoušet dál.
Mám na mysli bod č. 2 tohoto příspěvku:
2. Pokud je převodovka v režimu "P", nelze přepnout přímo na "R", ale zařadí se neutrál a následně pohybem zpět řadím zpátečku. Omlouvám se, pokud je toto u hydoměničů běžné, já jsem měl zatím zkušenost jen s DSG.
Můj omyl vychází z toho, že jsem myslel, že převodovka Astry řadí podobně jako DSG, tj. postupně P, R, N, D, S. Ale tak to není, volič je při režimu P v pozici N, takže pokud se chete rozjet, můžete volit směrem k volantu "R" a směrem k sobě "D". Omlouvám se za mylnou informaci.
Co se týká regulace otáček ventilátoru při hovoru přes HF auta, zatím jsem nezpozoroval změnu (ale jedu většinou na "auto" a ty otáčky jsou tam spíš menší). Budu zkoušet dál.
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
- Vangeliscz
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20 bře 2018, 19:52
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Ahoj všem, trošku se mi stýská po aplikaci OnStar. Aplikace MyOpel mi nějak nefunguje, jízdy se načítají náhodně, Aktualizace stavu nádrže a ujetých km funguje taky náhodně. Možná něco dělám špatně, to je možné. Ale u takto vybaveného auta jako je Astra L bych uvítal např. možnost zkontrolovat na dálku je-li auto zamčeno (ano, keyless se o to postará sám, vím). Anebo třeba možnost odemknout auto aplikací, když třeba běžím okolo a nemám s sebou nic než hodinky a mobil ale chtěl bych si z něj něco vzít. Tohle OnStar uměla. V Astře K byla dokonce eSIM pro ty, co by potřebovali např. palubní hotspot, ačkoli tenkrát ty tarify byly, jestli se dobře pamatuji, dost drahé. Dnes bych asi hotspúot nevyužil, ale eSIM přece v tom autě musí být kvůli nouzovému volání, tak proč nemít možnost její služby využívat.
Tak to by byla nostalgická část příspěvku, a teď ta praktická:
Jistě jsou zde členové fóra, kteří mají zkušenosti s hydroměniči. Je skutečně třeba při prakování auta nejprve dát režim N, zatáhnout ruční brzdu, povolit provozní brzdu a teprve pak dát režim P? Viděl jsem nějaká videa na YT, ale tam tento postup předváděli většinou na převodovkách typu DSG. Já jsem to doteď dělal tak, že jsem z D přepnul přímo na P a vypnul motor. No, ale to prý znamená, že to auto chvilku visí na té blokovací pojistce převodovky (Tu musí mít i hydroměnič, ne?) Pokud se Vám zdá otázka hloupá, tak to prosím berte tak, že toto je moje první auto (mimo služebních) s automatem, a rovnou hydroměničovým.
Tak to by byla nostalgická část příspěvku, a teď ta praktická:
Jistě jsou zde členové fóra, kteří mají zkušenosti s hydroměniči. Je skutečně třeba při prakování auta nejprve dát režim N, zatáhnout ruční brzdu, povolit provozní brzdu a teprve pak dát režim P? Viděl jsem nějaká videa na YT, ale tam tento postup předváděli většinou na převodovkách typu DSG. Já jsem to doteď dělal tak, že jsem z D přepnul přímo na P a vypnul motor. No, ale to prý znamená, že to auto chvilku visí na té blokovací pojistce převodovky (Tu musí mít i hydroměnič, ne?) Pokud se Vám zdá otázka hloupá, tak to prosím berte tak, že toto je moje první auto (mimo služebních) s automatem, a rovnou hydroměničovým.
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Ahoj! Pravda, s automatickou převodovkou žádné zkušenosti nemám, ale co vím, tož postup D-N-ručka-P je určitě lepčí, než D-P-ručka - ten zajišťovacímu kolíku na voliči dobře nedělá. Však se pro jeho dobro taky velmi důrazně doporučuje neparkovat pouze s P ale zatáhnout i ručku, aby váha auta nespočívala jen na něm.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
K postupu - řadit N mi přijde zbytečné, ale ono stejně u většiny aut přes tuto polohu musíš projít když řadíš z D na P. Důležitější je práce s provozní brzdou, resp. moment uvolnění nohy z pedálu, kdy se přenese hmotnost auta na zadní brzdy (díky zatažené ruční brzdě), v ten moment by totiž již mělo být zařazené P, jinými slovy: P-ručka-uvolnit pedál, případně ručka-P-uvolnit pedál... ono je to u měničového automatu vcelku intuitivní díky funkci "creep" (=automatické popojíždění nízkou rychlosti pokud je zařazené D a není stlačena ani brzdy ani plyn), která podvědomě naučí řidiče stát na pedálu brzdy až do konce celého procesu parkování
K té "západce" - a teď si představte že nic neznalý odtahovák (nebo kterému se nechce volat kolegu "s rukou") vám takto zaparkované auto s automatem natáhne na rampu Jednak bych jim teda za tohle rozdával "flákance", ale zároveň tím chci říct že ono to něco vydrží... horší mi přijde v manuálu stát se zařazenou rychlostí v kopci, kdy se váha auta přenese až na pružiny dvouhmotového setrvačníku.
K té "západce" - a teď si představte že nic neznalý odtahovák (nebo kterému se nechce volat kolegu "s rukou") vám takto zaparkované auto s automatem natáhne na rampu Jednak bych jim teda za tohle rozdával "flákance", ale zároveň tím chci říct že ono to něco vydrží... horší mi přijde v manuálu stát se zařazenou rychlostí v kopci, kdy se váha auta přenese až na pružiny dvouhmotového setrvačníku.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Jestli se nepletu, tož takhle to mají nastavené některé typy automatů, jiné se v takovém okamžiku prostě nehnou, až po přidání plynu. A co se manuálu týče, samosebou nesmí to být kopec jako kjáááva, pak je vhodné zatáhnout i ručku. Nemusí být na krev, stačí jen aby táhla. A taky se říká/psává, že větší negativní vliv než na pružiny setrvačníku to má na řemen popř. řetěz rozvodů.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Jakožto bývalý majitel Astry K s HD měničem si dovolím přispět: Správný postup je opravdu. D - N - ručka - pustit brzdu/sešlápnout brzdu - P. Bez opětovného sešlápnutí by tam nešlo zařadit P. A bez P by nešel, tuším, vyndat klíč zapalování. Ale já to používal jen vyjímečně, když jsem potřeboval zaparkovat v prudkým kopci. Nechat viset auto na tý západce fakt není dobrej nápad. Vyřadit jde těžko a je to pěkná herda z převodovky.
PS: taky velkýho bacha na zařazení R, když jede auto ještě vpřed. Po čase se obrousí lamela, co brzdí kolo v převodovce a i na R pojede auto dopředu
PS: taky velkýho bacha na zařazení R, když jede auto ještě vpřed. Po čase se obrousí lamela, co brzdí kolo v převodovce a i na R pojede auto dopředu
XCEED GTline 1.5T-GDI DCT MY2023
prodáno: ASTRA 1.4 110kW AT MY2018
prodáno: ASTRA 1.4 110kW AT MY2018
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 22 zář 2023, 13:45
Re: Opel Astra L - zkušenosti od str. 3
Zdravim ,mám taky Astru L ultimate 2022, najeto 14 000km ....máte někdo zkušenost stim že vam zamrznul obraz na parkovací kameře 360? Od včerejšku když zařadím R a zobrazí se kamere tak tam není aktualní situace ale zamrzlá fotka z predešlého dne. Než bych rešil servis nevíte někdo co stím?
PS: absolboval jsem svolávačku kuli kabelovým svazkům právě od kamer a prý všechny jsou vpořadku.
PS: absolboval jsem svolávačku kuli kabelovým svazkům právě od kamer a prý všechny jsou vpořadku.