Přestavba na zadokolku
Moderátor: Moderátoři
Přestavba na zadokolku
Prvně bych chtěl napsat, že jsem se nezbláznil a ani nemám v plánu něco takového v nejbližší době realizovat, jen mě tahle myšlenka hrozně zajímá. Pár dní už brouzdám po internetu a zkoumám, jestli a jak by to šlo udělat. Zjistil jsem, že Saab 9-3 z roku 2008 se dělá s pohonem všech kol a navíc je postavený na stejné platformě jako Vectra. Podle obrázků by měly nápravy být zaměnitelné. Co mě zajíma, je váš názor jestli to konstrukce Vectry zvládne, zda-li to bude mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti, případně co všechno by se asi muselo řešit (ideálně nápady jak by jste to řešili vy). Uvědomuju si, že pokud bych se do toho chtěl pustit tak to bude hodně drahá sranda, ovšem člověk nikdy neví, kdy mu náprava ze Saaba 9-3 XWD spadne do klína ( ).
O čem jsem už tak trochu přemýšlel je samotný pohon zadní nápravy, hřídel by musela nejspíš vést tunelem místo výfukového potrubí. Hned je tu samozřejmě problém, kam s výfukem? Asi nejsložitější problém, který mě napadá je napojení hřídele na převodovku, tak nějak nevím, jak bych tohle řešil.
PS: Úmyslně jsem to dal do pokecu, nejde mi o konkrétní řešení, jen bych to chtěl prodiskutovat s lidma co mají víc zkušeností a umu než já .
O čem jsem už tak trochu přemýšlel je samotný pohon zadní nápravy, hřídel by musela nejspíš vést tunelem místo výfukového potrubí. Hned je tu samozřejmě problém, kam s výfukem? Asi nejsložitější problém, který mě napadá je napojení hřídele na převodovku, tak nějak nevím, jak bych tohle řešil.
PS: Úmyslně jsem to dal do pokecu, nejde mi o konkrétní řešení, jen bych to chtěl prodiskutovat s lidma co mají víc zkušeností a umu než já .
Vectra C 1.8 16V GTS 2004
- Reklama
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 07 lis 2008, 23:55
- Bydliště: Rumburk - LOC 50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na zadokolku
nejde to, jinak by jistě opel udělal OPC 4x4
Pohřební služba ANUBIS - Vaše smrt naše živobytí.
Re: Přestavba na zadokolku
No, nezlob se na mě ale tohle není argument. To že to Opel neudělal neznamená, že to nejde. Důkazem může být ten Saab. Je nějaký konkrétní důvod, proč by to nemělo jít? Navíc, výroba Vectry byla v roce 2008 ukončena, pokud by pokračovala tak by k tomu třeba došlo ...
(tady je něco málo o té platformě, na které postavili obě auta: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform)
(tady je něco málo o té platformě, na které postavili obě auta: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform)
Vectra C 1.8 16V GTS 2004
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na zadokolku
Není nic co by nešlo. Jen to stojí spousta peněz a je potřeba se toho nebát. Rozhodně nepočítat s tím, že se koupí zadní náprava ze Saaba a je hotovo....
Re: Přestavba na zadokolku
Tak samozřejmě s tím nepočítám . Ale myslím, že to bude určitě mnohem jednodušší než tam rvát nápravu z úplně jinýho auta. Tu peněžní stránku bych zatím neřešil, nejdražší podle mě bude ta náprava (přeci jen, jsou to maximálně 5 let starý auta) a zbytek už se nějak vymyslí.
Vectra C 1.8 16V GTS 2004
Re: Přestavba na zadokolku
I kdyby se taková překopávka povedla,tak bych byl zvědavej,jak si se zadním pohonem bude rozumět třeba ESP.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Přestavba na zadokolku
Esp přibržďuje jednotlivá kola, s tím nejspíš nebude problém, ale protiprokluz nebude dobře fungovat.
Jinak takové překopávky stojí 100 tisíc a více, což je cena celého auta. Takže před takovými myšlenkami si nejdřív říct: "Mám na to? Opravdu to chci?" Nejlepší cesta je pak koupit celé auto (samozřejmě Saaba), mít všechny díly a řešit "pouze" rozdíly. Myslet si, že koupím kardan a nějak jej naroubuju na auto je nfalšované sci-fi.
Jinak takové překopávky stojí 100 tisíc a více, což je cena celého auta. Takže před takovými myšlenkami si nejdřív říct: "Mám na to? Opravdu to chci?" Nejlepší cesta je pak koupit celé auto (samozřejmě Saaba), mít všechny díly a řešit "pouze" rozdíly. Myslet si, že koupím kardan a nějak jej naroubuju na auto je nfalšované sci-fi.
http://www.opeldilybrno.cz info@opeldilybrno.cz
diagnostika TECH 2, prodej použitých i nových dílů Astra G,H Zafira A,B Vectra C Signum
tel: 777620300 nebo 777620301
diagnostika TECH 2, prodej použitých i nových dílů Astra G,H Zafira A,B Vectra C Signum
tel: 777620300 nebo 777620301
Re: Přestavba na zadokolku
No, na celý auto budu pár let muset počkat. Ale jinak jsem si to tak nějak představoval, že by byl potřeba komplet motor, převodovka, obě nápravy a všechno mezi nima. Nicméně když koukám na vraky aut, tak nápravy většinou přežijou, když už tak se často zlomí jen rameno nebo ohne tlumič. To by byla taky cesta, musím pár let počkat, až budou Saaby 9-3 za menší peníz a lidi v nich budou bourat (nepřeju to nikomu, ale to je život). Pak koupit vrak, vybrat co je potřeba, opravit, zrepasovat a namontovat na Vectru . Jinak mám pečlivě zvážené jestli na to mám - nemám. Ale chtěl bych mít unikátní auto, což by podle mě Vectra C GTS AWD byla .
Vectra C 1.8 16V GTS 2004
Re: Přestavba na zadokolku
Jen doufám, že jsi taky srozuměnej s tím, že to bude (pakliže se ti podaří to zrealizovat) jen auto, který naložíš na podval a odvezeš ukázat na nějaký sraz a potom zase pěkně zpátky domů do garáže...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Přestavba na zadokolku
No, jelikož tak nějak do budoucna plánuju z Vectry stejně udělat showcar (jen co postavím garáž) tak mi to zas až tak nevadí . Ale s trochou štěstí by mi to třeba schválili. Trošku jsem se po tom pídil a pokud přestavbu/úpravu posvětí výrobce (což by vzhledem k té platformě neměl být zas až takový problém) tak s tím úřady zas až takový problém nemají.
Vectra C 1.8 16V GTS 2004