Výsledek je celkem neuvěřitelný, řízení jde nyní extrémně lehce
Astra H Caravan - Fénix z popela
Moderátor: Moderátoři
Výplach posilovače řízení
A máme tu další výplach, tentokrát hydraulického systému posilovače řízení. Tento nebyl na autě proveden nikdy a po 20 letech provozu to začalo být znát. Řízení bylo tužší již pár let, ale nyní se k tomu přidal i poměrně hlasitý doprovod čerpadla, tak jsem usoudil, že je nejvyšší čas. Pořídil jsem sadu na odsávání kapalin (která zafungovala na jedničku), výplachovou chemii a kondicionér od BG a pustil se do toho. I když jsem to dělal poprvé, práce je to poměrně jednoduchá. Nejprve je třeba odsát část stávající kapaliny, dolýt výplachovou chemií BG 108 a při nastartovaném stavu cca 1/2 hodiny intenzivně kroutit volantem ze strany na stranu až do dorazu. Ideální je nějaké odlehlé parkoviště, kde můžete na dvojku tvořit "osmičky". Celý systém je pak třeba důkladně propláchnout (průběžně odsávat přímo z řízení a dolévat do nádrže) cca 1 litrem nové hydraulické kapaliny. Na závěr je třeba systém jednoduchým způsobem odvzdušnit a případně aplikovat nějaký kondicionér, v mém případě BG 330.
Výsledek je celkem neuvěřitelný, řízení jde nyní extrémně lehce
.
Výsledek je celkem neuvěřitelný, řízení jde nyní extrémně lehce
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Reklama
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Toto tema se mi zrovna hodi, v pujcenem (ale uz skoro mem) P206 posilovac jde ztuha jak kdyby tam nebyl, tak se inspiruju tvym postupem, dik 

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Udělal jsem to před dvěma lety podobně - odsát, dolít, pojezdit, odsát, dolít, pojezdit, odsát, dolít, pojezdit... Do systému jsem dostal asi třičtvrtě litru nové kapaliny (ano, něco málo staré tam při takové výměně zůstalo, ale to neva) a s poslední dávkou čerstvé kapaliny jsem do nádobky šupnul ještě aditivum od Bishop's...
http://www.bishopsoriginal.cz/?p=172

W124 E320 R6 Coupé 1994
Instalace displaye CID
I když z pohledu roku 2025 je barevný display CID, který byl montován v letech 2004 až 2010 do prémiových výbav Aster a Zafir již poněkud zastaralá technologie, osobně jsem majitelům Aster s instalovaným CID displayem vždy velmi záviděl. CID displaye si na vrakovištích dlouhou dobu držely poměrně vysokou cenu a tak mohu nyní s radostí oznámit, že jsem si ho po 15 letech od nákupu Astrule konečně nainstaloval... 
před instalací: po instalaci:
před instalací: po instalaci:
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Na kolik vysel?
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Celkem 3.000 Kč. 2.000,- za CID display s rámečkem a 1.000,- za programování. Toto pokládám za velice dobrou cenu, protože na eBayi se CID stále pohybují kolem 250 Euro.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Letní kola - komfort či sport?
Vypadá to, že po létech strávených v autech i okolo nich ve mně konečně dozrálo uvědomění, jaký zážitek z auta pro daily ježdění vlastně preferuji - zda sportovní či komfortní. I když sportovní auta jsem měl vždycky rád a dnes se prakticky jakékoliv auto dá v rámci finančních možností, směrnic a vkusu hodně naladit pro sportovní jízdu, nakonec jsem si uvědomil důležitou věc. Mezi sportem a komfortem u mně nefunguje jakákoliv forma forma kompromisu - tj. buď má auto sportovní charakter (motor, podvozek, kola, brzdy, atd.) nebo je laděné na komfort (ticho v kabině, tlumení nerovností vozovky, pohodlné sedačky, atd.). Ideální je samozřejmě vlastnit obě takováto auta, ale to si ne každý může dovolit.
A tak jsem se po mnoha různých úvahách, jak s tou svojí Astrulí finálně naložit, rozhodl, že od ní budu chtít primárně komfort. Investuji čas a energii do instalace komfortnějších kol, pohodlnějších sedaček a akustické izolace interiéru. Mechanicky jsem Astruli v posledních dvou letech poměrně vyřešil, nyní přichází čas věnovat se pohodlí, funkčnosti a malinko i vzhledu.
Začínáme u kol. Z technického průkazu jsem vybral nejkomfortnější rozměr kol, tj. 185/65 R15, z Německa jsem si nechal zaslat sadu nepoškozených hliníkových kol, z nabídky Bazoše vybral slušnou sadu dvouletých letních pneu MICHELIN Primacy 4 se 6mm vzorkem a z AliExpresu objednal sadu interních TPMS senzorů pro Android systém, který do Astrule rovněž plánuji.
Jinými slovy, pokračuji ve svém plánu udělat z této Astrule její nejlepší možnou verzi pro rok 2025 a dále...
TPMS: před instalací: po instalaci:
A tak jsem se po mnoha různých úvahách, jak s tou svojí Astrulí finálně naložit, rozhodl, že od ní budu chtít primárně komfort. Investuji čas a energii do instalace komfortnějších kol, pohodlnějších sedaček a akustické izolace interiéru. Mechanicky jsem Astruli v posledních dvou letech poměrně vyřešil, nyní přichází čas věnovat se pohodlí, funkčnosti a malinko i vzhledu.
Začínáme u kol. Z technického průkazu jsem vybral nejkomfortnější rozměr kol, tj. 185/65 R15, z Německa jsem si nechal zaslat sadu nepoškozených hliníkových kol, z nabídky Bazoše vybral slušnou sadu dvouletých letních pneu MICHELIN Primacy 4 se 6mm vzorkem a z AliExpresu objednal sadu interních TPMS senzorů pro Android systém, který do Astrule rovněž plánuji.
Jinými slovy, pokračuji ve svém plánu udělat z této Astrule její nejlepší možnou verzi pro rok 2025 a dále...
TPMS: před instalací: po instalaci:
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Ahoj! Tvou vizi a započetí její realizace hodnotím známkou 1*
Na své Omče jsem z počátečních 16" (17" jsem ani nezkoušel) taky přešel na 15" bačkůrky (205/65) a byl jsem nadmíru spokojený.

W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Děkuju ti mnohokrát za pochvalu...
I když to tady mám primárně jako svůj osobní auto-denník, vždycky v koutku duše doufám, že si někdo všimne a těším se na reakce případných čtenářů. Dodá mi to radost a inspiraci k další práci... 

Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986